Mediaspelare - vilken ska jag köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2006

Mediaspelare - vilken ska jag köpa?

Letar efter en mediaspelare som man kan spela upp filmer från minneskorten direkt eller från USBläsare in i USBkontakt.
Spelaren måste ha anslutning som passar till en tjockTV, alltså scart eller Komposit (tror inte den har komponent).

Kameratyperna som kommer användas är Sony CX105 (MPG), Sony TG3 (MTS), GoPro 1080 (mp4), ContourHD 1080 (MOV).
Så det optimala hade varit att hitta en spelare som tar alla typer av filformat och codecs som dessa levererar, men eftersom Sonysarna kan kopplas in med kabel så är det viktigare med GoPro och Contour kamerorna.

Tanken är att det ska vara en så billig modell som möjligt eftersom den kommer skänkas bort till klubben så vi lättare kan kolla på videofilmerna.
Kollade på Siba och de har en model för 399 http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3342979 (enligt manualen har den komposit, men inte eligt Siba)
Är det någon som har en sån, och är villig att testa lite filer på sin spelare?
Hade tänkt åka till Siba och kolla där men antar att de inte har någon inkopplad, men ska kolla.

Eller är det någon annan som har en billig mediaspelare som ni tror fixar alla formaten? Och kanske är villig att prova det åt mig?

Tacksam för all hjälp