Dog Black Ops i Sverige?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Sweden
Registrerad
Feb 2002

Dog Black Ops i Sverige?

Hallo!

Undrar bara vart alla spelare tagit vägen. Våra servrar är nästan helt tomma och många av de jag snackat med har börjat spela andra spel. Är det någon som vet hur läget är? Tröttnade alla på problemen som plågade både servrar och spelet i sig? Vad fick er i så fall att till slut lägga ned?
Vi har en pågående dialog med Activision om hur dåligt Black Ops skötts och att vi vill ha förändring till kommande titlar. Vi vet alla att Black Ops kammade hem enorma pengar vid lansering men vi tycker att de borde värna om sina spelare lite längre än fram till att de sålt på oss CD-skivan. Jag tar gärna emot fler argument till varför detta är viktigt.

Mvh,
Martin

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jan 2009

blev faktiskt trött på alla som kröp runder med ghost / supressor så därför spelar jag inte alls mycket Blops mer

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2008

Jag slutade spela blops och gick tillbaka till mw2 efter att ha gett blops en så ärlig chans jag bara kunnat. Jag har ca 130 h spelat av black ops mp på steam men jag klarar bara inte av det längre. Spelar ibland men bara mot botar när jag har tråkigt.

Det kanske är min skiva som är ett måndagsexemplar eller något, men mitt spel laggar, hackar, flyter skitdåligt, jag blir kickad från servar helt oförutsägbart. Sen problemen med spelet i sig. Jag finner det inte tillfredsställande alls. Grafiken är tråkig, banorna är tråkiga, vapnen är tråkiga osv.
Att det laggar är inte på grund av min dator ifall någon undrar. Spelar BFBC2 på höga inställningar och det flyter 100x bättre än blops.

i7 4790K @4.6GHz | Be quiet! Pure Rock | ASUS Z97-E | 2x ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600MHz | Corsair RM850x
2x Samsung SSD 850 EVO 250GB | 2x 1TB lagring
Acer Predator XB271HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jun 2008

Spelade en hel del black ops i början men sen blev det Starcraft 2 istället och även om jag spelar cod lite då och då så blir det oftast cod 6 då det helt enkelt är bättre/roligare trots att servrarna och anti cheat systemet är ett skämt (men de 2 grejerna är också allt som black ops är bättre än MW2 på)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av weird:

Vi har en pågående dialog med Activision om hur dåligt Black Ops skötts och att vi vill ha förändring till kommande titlar. Vi vet alla att Black Ops kammade hem enorma pengar vid lansering men vi tycker att de borde värna om sina spelare lite längre än fram till att de sålt på oss CD-skivan. Jag tar gärna emot fler argument till varför detta är viktigt.

Mvh,
Martin

Hur menar du? Vilka vi? Vad diskuterar ni om?

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Sweden
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av TroNi:

Hur menar du? Vilka vi? Vad diskuterar ni om?

Med "vi" syftar jag främst till Lokalen men även Webhallen som vi samarbetar med. Det vi framför allt diskuterar är hanteringen av exklusiviteten som de introducerade med Black Ops vilket gjorde att alla var tvungna att köpa servrar från en av de kanske sämsta globala GSPerna som finns.

Detta har för oss, som driver en seriös spelsattsning, inneburit enorma problem. Och för de som är entusiaster och inte har råd att köpa en server för sin enga lilla grupp inneburit att de slutat spela helt. Vi har sett ett roligt spel totaldykt i popularitet p.g.a. en rad missar i deras strategi. Vi vill framhöva att det faktiskt är scenen som gör att ett spel lever längre än till spelsläppet i butiken. Det är vi som sitter uppe till 07:00 på nätterna och rättar till tabordningen i en config som gör att spelara kan fortsätta spela spelet och skapa en tätare community.
Det är inte direkt mycket vi begär heller. En öppen server som vem som helst kan använda, lite bra stöd för att sköta servern och modverktyg. Sen tar vi över och de behöver inte lyfta ett finger. Som det är nu är vi bakbundna med ögonbindel och balanserar på en nål.

Lite David och Goliat blir det men skriker vi tillräckligt högt kanske vi når fram, om inte idag så imorgon.

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleffteå
Registrerad
Jul 2010

tycker oxå det är synd att Black Ops har misskötts så hårt att vissa sluta spelat.. ja har kunnat spela nu i en vecka före det blev ja som 1000tals andra disconnectad var 5min i 2veckor , kör lite cod4 imellanåt för att det ej går att hitta game i mw2 längre samma med cod4 vid vissa tidpunkter då har ja ca 5games att välja på om ja ska ha under 100 i ping.. hade det varit dedikated servers i mw2 hade ja aldrig rört black ops igen...

Asus Z170gaming - i7 6700K @ 4.5Ghz + Allt vattenkylt..- 980 ti 6gb strix - EVGA G2 750W - Vengance LPX 2*8gb DDR4 @ 3000MHZ - 120HZ - Massa ssd:s osv