Permalänk

Vilka minnen till min bärbara?

Jag har en ASUS Eee PC "Seashell" o den är otroligt långsam, så jag tänkte mig slänga in 1GB extra i internminne, men vilka minnen ska jag välja?

Funderar också på om det kan vara processorn som är flaskhalsen. Det är en Intel Atom 1,6 GHZ till ett Win7. Jag har 1GB i internminne nu, men jag kan ju testa o uppgradera till 2GB.

Permalänk
Medlem

tja ring till supporten och få exakt info.

Permalänk

Jag vet inte riktigt om jag har nån support. Skulle gärna vilja få informationen här om det är möjligt. Kostar ju inte så mycket heller, så om jag köper fel så gör jag ju det.

Permalänk

Sådär nu har jag lyckats finna minnena, tror jag. 2048MB-667MHz DDR2-667 PC2-5300, 200p SODIMM, 1.8v skulle det tydligen vara och det borde ju vara dessa: http://www.originalprodukter.se/sv/datortillbehor/minnen/king...

Återkommer väl och tjötar när det skall till och installeras misstänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sand_beach:

Jag vet inte riktigt om jag har nån support. Skulle gärna vilja få informationen här om det är möjligt. Kostar ju inte så mycket heller, så om jag köper fel så gör jag ju det.

allså du ahr support för din dator så länge du har en dator.

Permalänk
Medlem

Minnet är lätt att byta, förvänta dig inga underverk dock. De här maskinerna duger till att surfa med eller utföra simplare kontorsuppgifter. Du märker större skillnad om du slänger i en SSD men det är lite mer jobb & frågan är om det ens är värt pengarna. Har själv gjort det iofs men bara för att jag hade en gammal SSD liggande.

Visa signatur

*.*

Permalänk

Ja, precis men grejen är att den här är betydligt långsammare än andra laptops som jag haft, den är knappt surfbar, ibland definitivt inte surfbar. Jag misstänker att det beror på Win 7, men jag vet ju inte, får se om minnena har nån effekt, annars får jag eventuellt byta laptop.

Permalänk
Medlem

Kör själv W7 utan bekymmer , funkar fint för surf & småjobb. Kolla i aktiviteshanteraren så ser du ju hur mycket minne den drar. Kolla även CPU användningen & hur många processer som är igång. Har hjälpt en del folk med sina netbooks när dom tycker att dom är slöa. Det största problemet är oftast att de tror att de sitter med en fullvärdig dator och har installerat hur mycket skit som helst i dom. Oftast brukar det räcka med att rensa upp bland allt junk som ligger i autostart så funkar det fint igen.

Visa signatur

*.*

Permalänk

Intressant, tack!. Resursövervakaren: Det står att ungefär 95% fysiskt minne används, men då har jag bara några få internetsidor öppna, som är relativt lätta att köra. Processorn däremot verkar inte användas för fullt på långa vägar.

Och under prestanda så finns det bara ca. 5-15mb i ledigt minne vad som nu menas med det +ca. 70mb tillgängligt o 60-70mb cachelagrat.

Tillägg. Och nu när jag kollade på prestandan medan en websida laddades, så då hade jag 0mb i ledigt minne!

Permalänk
Medlem

Du kan besöka corsair.com hemsida, där hittar du exakt under (Find Compatible Products)
vilket minne kan du montera.
Till Eee PC Seashell 1005HA-H och Eee PC Seashell 1008HA
passar :
VS2GSDS667D2 2GB
VS2GSDSKIT667D2 2GB Kit (2 x 1GB)
VS1GSDS667D2 1GB