Import: 3D Bluray, Spelare/Brännare för PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Import: 3D Bluray, Spelare/Brännare för PC

Tjena!

Börjar det hela med lite story telling...

Jo, jag har tidigare lagt upp en tråd på ett annat forum, där jag behövde hjälp med att hitta en 3D TV som skulle inköpas, och i samband med dett så stälde jag även frågor kring om det går att antvända en vanligt bluray läsare SATA för PC för att även spela 3D Bluray, och har då fått till svar att det ska fungera utan problem. Men jag sökte även runt och som sagt hittar även samma sak där, alla säger att det SKA gå att spela upp, men samtidigt finns det en mängd personer som säger att de inte lyckas. Så jag mailade komplett.se och frågade om de hade några BD-läsare/brännare som klarar detta. Och det svarade att de inte finns på den svenska marknaden men det går givetvis att importera.

Så jag sökte runt lite och hittade några st, en Asus, Sony och en Liteon. Som alla kostade 100 euro/ 100 dollar (beroende på vilket land butiken låg i) För utom detta så klarade dom av 2D till 3D konvertering och uppspelning, uppspelning av 3D Bluray och vid köp av Asus så ingick även 3D Glasögon, och detta tycker iallafall jag som inte har tidigare erfarenheter av import, att det ska vara för bra för att vara sant?

Så det jag nu undrar över...

Tips på sidor som säljer sånt här som man kan lita på och som även fraktar till sverige, är väll bara det jag undra. Som sagt helt oerfaren av import sedan tidigare smile.gif

Edit: En är bla denna: http://www.themultishop.com/browse-the-shop/computer-systems/...