Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Mar 2011

Val av moderkort (överklockning)

som topic så letar jag efter ett moderkort som passar sig för att överklocka och vad jag har förstått ska det vara minst en 8 pin + en molex kontakt om man vill överklocka båda cpu samt crossfire. frågan är då vilka dessa kort är, de enda jag hittat är asrocks exrteme 4/6 men gillar inte direkt deras garanti tid...
vidare så finns även MSI GD80 som har en 4 resp 6 pin men enligt mina Ram minnens hemsida så stödjer dessa in det kortet.
då undrar jag om någon vet något annat kort (gärna under 2k) som har minst 8pin + en molex?

Tacksam för svar

Ozzix

¯\_(ツ)_/¯

Fractal Design Arc ~ i5 2500k @ 4,2GHz [H100] ~ 570 DC II @ 930 / 1860 ~ 8gb XMS3 1600mhz ~ 120gb SSD Xtreem Team ~ 1tb WD Green ~ Asus P8P67 EVO ~ XFX 750W Black Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Molext kontakt användes ibland på en del moderkort för att hjälpa till att förse grafikort med ström och är om sådan finnes endast bra att använda när man kör dubbla eller trippla grafikort, säger egentligen inget om kortet är en bra överklockare eller inte, Asrock 4/6 är bägge bra, eller Asus Gigabyte i mellanklass (eller dyrare)
MSI skulle jag själv inte grunna på, kanske bra, men har ett rykte om att inte vara speciellt bra på att överklocka

För tillfället en sketen Acer gaming laptop