Hur för man över musik till en ipod?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007

Hur för man över musik till en ipod?

Hur krångligt ska det vara att föra över musik till den helvetes lilla maskinen. Alla andra Mp3 spelar högerklickar man bara på filen och skickar till stickan. man kan ju inte behöva använda iTunes.

Chassi: Antec 1200, CPU: Intel 2600K 4.7Ghz +NH-D14, MB: Asus Maximus Extreme 4 ROG B3, Minne: 16gb Corsair Vengeance Pro Red 2133MHz, GPU: Asus GeForce GTX1080 8GB ROG Strix OC DC3 2063/11206, PSU: Corsair AX1200, Skärm: Dell 27" U2711 2560*1440, OS Disk: Intel 520 120GB, Mus: Logitech G9, OS: W10 Pro X64, Fläktkontroller: Scythe Kaze Master Pro 5.25", Extra HDD: Intel G20 80Gb, Samsung Spinpoint F1 1Tb/32mb/500mb/16mb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Old KnotVillage:

Hur krångligt ska det vara att föra över musik till den helvetes lilla maskinen. Alla andra Mp3 spelar högerklickar man bara på filen och skickar till stickan. man kan ju inte behöva använda iTunes.

Vad är det för fel på iTunes då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
framför skärmen.
Registrerad
Jul 2010

håller med, men när man blir van är det nästan enklare än en "vanlig" mp3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Mar 2008

jag säger bara en sak, skaffa copy trans. Bästa programmet för iPod och iphone.

Intel Core i5 4670k @ 4.2ghz | MSI Z87 G45 | 8GB RAM | 128GB Samsung 840 - 1TB WD | Fractal Design Integra 650W | GTX1060 STRIX | Fractal Design R4 Window | Galaxy S7 & Iphone 6+ | Yamaha NS-777 - NAD 320BEE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Keevink:

Vad är det som inte är fel på iTunes? PC versionen är värsta bloatware skitet som bara inte funkar för fem ören. Nej fan, inte ett enda av Apples program finner ett hem på min PC. För brukade jag använda Quicktime men nej aldrig mer. Hur det funkar på OSX är väl kanske en helt annan femma, men på PC nej tack. Den dagen Apple lär sig skriva ordentlig windows kod, kanske.

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Eltarion:

Vad är det som inte är fel på iTunes? PC versionen är värsta bloatware skitet som bara inte funkar för fem ören. Nej fan, inte ett enda av Apples program finner ett hem på min PC. För brukade jag använda Quicktime men nej aldrig mer. Hur det funkar på OSX är väl kanske en helt annan femma, men på PC nej tack. Den dagen Apple lär sig skriva ordentlig windows kod, kanske.

Jag har inte märkt några större fel på iTunes... Men sen använder jag det dock inte till mer än att föra över musik och filmer till iPoden så.. Håller med om att det är kasst att man måste göra det med iTunes med det är ju apple som måste göra allt så speciellt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Keevink:

Don't get me started

Men ja du behöver iTunes för att föra över musik, kanske finns nån tredjeparts-hack-program, dunno

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007

Men varför finns ingen musikmapp där man bara lägger i låtarna.

Chassi: Antec 1200, CPU: Intel 2600K 4.7Ghz +NH-D14, MB: Asus Maximus Extreme 4 ROG B3, Minne: 16gb Corsair Vengeance Pro Red 2133MHz, GPU: Asus GeForce GTX1080 8GB ROG Strix OC DC3 2063/11206, PSU: Corsair AX1200, Skärm: Dell 27" U2711 2560*1440, OS Disk: Intel 520 120GB, Mus: Logitech G9, OS: W10 Pro X64, Fläktkontroller: Scythe Kaze Master Pro 5.25", Extra HDD: Intel G20 80Gb, Samsung Spinpoint F1 1Tb/32mb/500mb/16mb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Ladda hem Copytrans Manager.
Jag kommer aldrig mer röra iTunes i mitt liv.
Har använt mig av CTM i över ett år nu och är hur nöjd som helst.
Dra och släpp, precis som utforskaren, plus att inga låtar försvinner när du synkroniserar nallen.
Ciao.

http://www.copytrans.net/copytransmanager.php

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Om du har spotify så kan du synka låtar där igenom också numer.

Jag har premium och då går det, hur det är med free och unlimited vet jag ej.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brastad
Registrerad
Maj 2007

iPod manager till foobar2000 fungerar bra annars.
När man lagt in iPod manager så är det bara att högerklicka på låten/låtarna du vill skicka. Högerklick->iPod->Send to iPod. Det blir inte bättre än så.
För övrigt den bästa musikspelaren jag testat.

foobar2000
http://www.foobar2000.org/

iPod manager
http://yuo.be/ipod.php

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Men varför finns ingen musikmapp där man bara lägger i låtarna.

Pga att allt som Apple gör bara fungerar och är enkelt och användarvänligt (grov ironi, för den som inte förstår det). De är fanatiska kontrollfreaks, helt enkelt.

När det gäller iPod så finns det som tur är ett flertal alternativ till iTunes för att föra över låtar, som de andra här har upplyst om. Var glad att det inte är en iPhone (själv är jag glad för att jag fick min Androidlur igår, så jag kan pensionera min iPhone... i en bergvägg... så hårt jag orkar kasta).

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Som alla andra säger; Copy Trans Manager är det enda du kan använda för att komma så nära drag-n-drop som möjligt.

iTunes visar bara att Apple vill ha kontroll över sina användare; "om du inte installerar det här programmet får du inte föra över musik eller film till din iPod som du har köpt".

Som någon sa här i tråden använder jag inte iTunes av den enkla anledningen att det programmet har "synkat bort" alla mina mediafiler för många gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av backfeed:

När det gäller iPod så finns det som tur är ett flertal alternativ till iTunes för att föra över låtar, som de andra här har upplyst om. Var glad att det inte är en iPhone (själv är jag glad för att jag fick min Androidlur igår, så jag kan pensionera min iPhone... i en bergvägg... så hårt jag orkar kasta).

Hmm, kör själv med en iPhone och jag har ingen Apple-mjukvara installerad på min dator förutom drivrutinerna för iphone. Copy Trans Manager och flera liknande program fungerar både på ipod och iphone.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna, Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av backfeed:

Pga att allt som Apple gör bara fungerar och är enkelt och användarvänligt (grov ironi, för den som inte förstår det). De är fanatiska kontrollfreaks, helt enkelt.

du får gärna filma när du slänger in den i en bergvägg, eller slänger den ner för ett stup (se till att ha en kamera med ordentlig optisk zoom ) och ladda upp med en titel som "Killing the empire" eller "throwing an apple"

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Burseryd
Registrerad
Mar 2010

Jag har använt xilisoft ipod rip i många år nu, kör med en lite äldre version p.g.a jag tror att man behöver itunes installerad på datorn i nyare versioner. Try it you like it. (kanske)

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm, Skåne
Registrerad
Jul 2008

Det absolut bästa och enklaste är att använda Foobar2000 och foo_dop, klart slut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

Mediamonkey gör ett grymt jobb det med, iaf på äldre iCraps.

Win11 pro | AMD i6 3670c 2.13ghz | Asus mode-kort delux | 16 GB 1337 MHz RAM
Nvidia 6850 | Intel 535ssd 120gb+ 350ssd 120gb | ~2 KB HDD
Fractal design K3 | motionscykel 650W | Dell 27 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Feb 2011

Copy Trans verkar fungera bra, jag har kört iTunes ganska länge innan dess och har aldrig tyckt om det, segt och ibland låser det sig helt långa stunder innan det hittar min iPhone, inga av dessa problem med CT. Tror jag läste någonstans att Apple inte är så noga med att optimera iTunes för PC utan bara portar över Mac versionen rakt av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2010

Jag har prövat foo_dop. kopplar inte Iphonen i usb-porten, men inget händer.
måste jag ha itunes eller några drivisar installerade vid sidan om? Inte en chans att jag installerar Itunes.
Har foo_dop.dll + iphonecalc.dll + har aktiverat "enable mobile device support".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Jag ser inget fel med iTunes tillsammans med mina iPodar. En classic och en mini. På minin så har jag valt att synka all musik manuellt och det är ju hur lätt som helst, bara att dra och släppa, eller välja en spellista som den fyller med. Dubbletter läggs aldrig över(vilket kan vara svårt att ha koll på själv).

Däremot skulle jag nog dampa ur om min Android hade krävt ett sånt program för alla sorters synk m.m.

Corsair 250D || i5 4690K || MSI Z97I Gaming ACK || MSI GTX 980Ti Gaming 6G || 16GB Crucial Ballistix RAM || Samsung 850 Evo 250GB || EVGA Supernova G2 750W
BenQ XL2411Z|BenQ GW2250H|Dell U2311H
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2010

Sen att Itunes har C:a 5 instanser som lägger sig i din autostart har du inget problem med? och även om du tar bort dem i registret lägger dem tillbaka sig själva? wtf liksom...
Dessutom har Itunes ett eget bibliotek med covers, inställningar och musik som ligger djupt in i en katalogstruktur i mina dokument, vilket luktar pyton enligt mig. Covers skall ligga i samma mapp som låtarna - roooar!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Men herre gud, det visste du väl när du köpte den .. !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Antar att du skrev till mig

Skrivet av martinboson:

Sen att Itunes har C:a 5 instanser som lägger sig i din autostart har du inget problem med? och även om du tar bort dem i registret lägger dem tillbaka sig själva? wtf liksom...
Dessutom har Itunes ett eget bibliotek med covers, inställningar och musik som ligger djupt in i en katalogstruktur i mina dokument, vilket luktar pyton enligt mig. Covers skall ligga i samma mapp som låtarna - roooar!

Jadu, så långt har jag inte analyserat det. Det funkar och då tänker jag inte mer på det

Corsair 250D || i5 4690K || MSI Z97I Gaming ACK || MSI GTX 980Ti Gaming 6G || 16GB Crucial Ballistix RAM || Samsung 850 Evo 250GB || EVGA Supernova G2 750W
BenQ XL2411Z|BenQ GW2250H|Dell U2311H
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3