Permalänk
Skrivet av Elmoth:

Vilka vå spel menar folket välja?
Jag har tänkt ta InFamous som ett eftersom jag är en av dom få som inte lirat spelet! Har tänkt köpa det flertal gånger men oj vad glad jag blir nu att jag inte har köpt det!

Vet inget egentligen om dom andra spelen förutom att Little Big Planet inte intresserar! Vilka rekommenderas?

För min del blir det wipeout och dead nation eftersom jag har dom andra spelen. Infamous skulle jag säga är det bästa av dom som erbjuds om man inte redan spelat det, så det kan jag rekommendera. Quest for booty är också bra, men det är lite kort. Little big planet gillar jag inte alls, men man får mycket speltid utav det om man gillar konceptet.

Permalänk
Medlem

Infamous helt klart, men sedan funderar jag på vilket mitt andra val ska bli... Quest for booty, dead nation eller wipeout? Vilka spel är online? Definitivt inte little big planet, det verkar ju oerhört löjligt!

Permalänk
Medlem

Quest for booty eller Dead Nation ligger närmast för tillfället! Infamous är ju solklart som sagt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Så du tycker inte det är dålig stil när dom säger att du ska få 2 utav 5 spel o sen så är spelen bundna till ps+?
Du tycker inte det är äckligt? Du tror dom gör det för att vara snälla ? Dom gör det enbart för att lura på folk ps+.Så fort det försvinner så sitter du där med spel på din hdd som du inte kan spela.. Efter att psn har varit nere så länge och dom har gått ut med att man ska få spel så tycker du det är rättvist ? lol

Fail-människa, PSN är en gratistjänst. Förstår du? GRATIS.

Permalänk
Medlem

När kommer psn upp?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

När kommer psn upp?

PSN är uppe sen länge nu. PS store skulle dock kommit upp idag men icke.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hur gör man nu då för att ta del av erbjudandet när PSN är uppe igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

Hur gör man nu då för att ta del av erbjudandet när PSN är uppe igen?

Går ej ännu, man får ta del av det när Playstation Store är uppe igen.

Permalänk
Medlem

Någon har säkert redan sagt det men spelen man får på grund av down time får man behålla för alltid. Dock så får man inte behålla gratisspel som man kan ladda ner via psn. Att Folk inte kan läsa allt utan bara läser ett ord.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Går ej ännu, man får ta del av det när Playstation Store är uppe igen.

Ok men jag kommer in på PSN nu och kan köpa spel och ladda ner saker.

sen står de att man har 30 dagar på sig att ta del av erbjudandet efter att de blev annonserat vilket borde bli runt den 10/6?

Permalänk
Medlem

Tycker man borde kolla,
http://www.gametrailers.com/video/episode-215-pach-attack/713...

Pachter tar upp allt. Även de som säger att de är förjävligt för en gratistjänst som är nere.
Och om nån vet vad han snackar om när de gäller siffror inom spelvärlden så är de Mr. Pachter

Ska själv snart köpa mig en ps3a igen, och kör på Plus direkt.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Är Playstation store uppe nu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är Playstation store uppe nu?

Jupp köpte just lite DLC till TDU2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det att ladda ner sina gratis spel nu? Isåfall hur går man till väga? Jag har tittat runt i playstation store men fattar inte..

Visa signatur

Nybörjare som gärna vill lära sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tribbe:

Går det att ladda ner sina gratis spel nu? Isåfall hur går man till väga? Jag har tittat runt i playstation store men fattar inte..

Inte ännu, men inom kort.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Förlåt men, Skulle vilja se TS utveckla produkter som kostar pengar och tid för att sedan ge ut dom 100% gratis. Utan frågor eller någon typ av "bindning" till han själv.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jaha.. det här sket sig ju

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nej! måste jag spela den medan jag har psn+? Måste ladda ner dem dirr då.

Permalänk
Medlem

Det är överspelat att diskutera... Det är svenska i texten inte Latin.

Skrivet av flyawaynille:

Någon har säkert redan sagt det men spelen man får på grund av down time får man behålla för alltid. Dock så får man inte behålla gratisspel som man kan ladda ner via psn. Att Folk inte kan läsa allt utan bara läser ett ord.

Det är ganska enkelt att läsa innantil. Det står i klartext att spelen som laddats ner kostnadlöst förlorar du ÅTKOMST till om du inte fortsätter prenumerationen efter at 30 dagars gränsen är ute. Det är klart du får behålla dem, de kan inte gå in i din håddisk och radera spelen, de hindrar dig at spela spelen du laddat ner och som finns på din hårddisk om du inte betalar för at få spela vidare. Altså i realiteten så får du aldrig äga dessa spel du får låna dem och ha dem installerade på din hårddisk och Sony bestämmer när och hur du har åtkomst till spelen, fast de är fysiskt hos dig. Det som är presenten är at du får åtkomst gratis i 30 dagar til data som finns på din hårdisk, inget annat. Kan någon tolka detta annorlunda så tycker jag de missat grovt på svenskan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Det är ganska enkelt att läsa innantil. Det står i klartext att spelen som laddats ner kostnadlöst förlorar du ÅTKOMST till om du inte fortsätter prenumerationen efter at 30 dagars gränsen är ute. Det är klart du får behålla dem, de kan inte gå in i din håddisk och radera spelen, de hindrar dig at spela spelen du laddat ner och som finns på din hårddisk om du inte betalar för at få spela vidare. Altså i realiteten så får du aldrig äga dessa spel du får låna dem och ha dem installerade på din hårddisk och Sony bestämmer när och hur du har åtkomst till spelen, fast de är fysiskt hos dig. Det som är presenten är at du får åtkomst gratis i 30 dagar til data som finns på din hårdisk, inget annat. Kan någon tolka detta annorlunda så tycker jag de missat grovt på svenskan.

Q: Are there any limitations to the PS3 and PSP games we are receiving for free as part of the Welcome Back Program?
A: None. These games are yours to keep.

Q: Do I get to keep the free games in PlayStation Plus forever?
A: Content that is free in PlayStation Plus will not be available after your PlayStation Plus time has expired. However, if you decide to join PlayStation Plus, you’ll have access to all of the content you downloaded during your 30 day access for as long as you are a subscriber.

Q: Do I get to keep any games or content I purchased with the PlayStation Plus discount?
A: Yes. Any content you purchase at a discount is yours to keep, regardless of your subscription status.
http://blog.eu.playstation.com/2011/06/03/welcome-back-conten...

Grattis till alla som hade US, HK och JP konton också! Har själv ett US konto så det blev två spel till för min del, Dead Nation, Wipeout HD (Fury), Ratchet & Clank och Stardust HD plus Modnation Racers till PSP, fastän jag inte har PSP, är dock jävligt intresserad av NGP.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Q: Are there any limitations to the PS3 and PSP games we are receiving for free as part of the Welcome Back Program?
A: None. These games are yours to keep.
Q: Do I get to keep the free games in PlayStation Plus forever?
A: Content that is free in PlayStation Plus will not be available after your PlayStation Plus time has expired. However, if you decide to join PlayStation Plus, you’ll have access to all of the content you downloaded during your 30 day access for as long as you are a subscriber.

Q: Do I get to keep any games or content I purchased with the PlayStation Plus discount?
A: Yes. Any content you purchase at a discount is yours to keep, regardless of your subscription status.

Han svara precis vad som jag skrev förra gången, du får behålla spel och annat innehåll du laddat ner, som sagt dom kan inte ta bort dem från hårdisken åt dig. MEN du har ÅTKOMSTså länge som du abbonerar !

Snälla du dom har idiotförklarat oss sedan länge med sånt politiktugg, det är ingen skillnad alls på det du visade här och det som står på deras sida. Ledsen men dom tänker inte göra ett skvatt utan att tjäna pengar på det, och kan dom producera pengar på att bli hackade så klart dom gör det.. En fin anledning at ge en present som förhoppningsvis gör att folk stannar kvar i abbonementet efter 30 dagar för det ska bli tråkigt att inte längre ha tillgång til det man haft i 30 dagar och vant sig vid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Kan någon tolka detta annorlunda så tycker jag de missat grovt på svenskan.

Ändå lyckas du. Grattis.

Welcome Back-spelen är gratis att behålla och kräver inte PS+.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Det dtår även följande frågot och svar på samma sida...

Q: When will I have access to the Welcome Back Program?
A: The content offered as part of the Welcome Back Program is available for download today and will be available for 30 days.

Q: When does the 30 days of my PlayStation Plus access expire?
A: Your PlayStation Plus 30 day access will expire 30 days from the date you activated it in PlayStation Store.

Q: Do I get to keep the free games in PlayStation Plus forever?
A: Content that is free in PlayStation Plus will not be available after your PlayStation Plus time has expired. However, if you decide to join PlayStation Plus, you’ll have access to all of the content you downloaded during your 30 day access for as long as you are a subscriber.

Altså det är snack om at skaffa sig fler abbonenter på spel, kanske om dom har tur så börjar vi abbonera på spelen så att dom slipper ha skivor i PS4 och dessutom kan dom ju då stänga av spelen om vi slutar betala, dom kan ju inte stänga av en skiva... Ett nytt sätt att få ner fiskekroken i våran plånbok för at rycka fram visakortet...

Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jexmark
Ändå lyckas du. Grattis.

Welcome Back-spelen är gratis att behålla och kräver inte PS+.
Som sagt dom KAN INTE RADERA DEM, de KAN styra ÅTKOMSTEN !
Men nu skiter jag i att skriva mer om detta ämnet ni får väl se själva...

Permalänk
Medlem

Welcome Back-paketet är fortfarande till PSN-kunder, och inte en del av PS+.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Som sagt dom KAN INTE RADERA DEM, de KAN styra ÅTKOMSTEN !
Men nu skiter jag i att skriva mer om detta ämnet ni får väl se själva...

Du fattar ju inte. PS+ gäller i 30 dagar. De två gratisspelen är INTE en del av PS+ utan PSN som man ALLTID har tillgång till.

Men skit du i det. Skattar bäst som skrattar sist. I detta fallet är det dig vi kommer skratta åt.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Du fattar ju inte. PS+ gäller i 30 dagar. De två gratisspelen är INTE en del av PS+ utan PSN som man ALLTID har tillgång till.

Men skit du i det. Skattar bäst som skrattar sist. I detta fallet är det dig vi kommer skratta åt.

OK du lyckades få mig skriva en sista gång i ämnet..

Vart står det at de inte är en del av PS+ ?
Det är ju det som är kärnan i det hela at det är genom en gratisperiod i PS+ man får åtkomst til spelen. Utan PS+aktiverad så kan du inte ladda ner dem, därför hänger nedlastingsbegränsningen på 30 dagar ihop med PS+ i 30 dagar.

Permalänk
Medlem

har man fått PS+ än och nedladdnings spelen som skulle va gratis?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

har man fått PS+ än och nedladdnings spelen som skulle va gratis?

Inte i skrivande stund i alla falll...

Permalänk
Legendary RiceClocker

Jag håller på att ladda hem spelen just nu och jag har inte tagit PS+ än. Ska testa att spela super stardust HD nu och om det går utan att ha igång PS+ så borde allt vara guld eller?

Edit: Gick bra att spela utan att ha PS+. Det går också att ladda hem spelen och ta PS+ Gratis nu om man vill. Bara att gå in i Store och gå till welcome back delen.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Ja, det funkar nu

och till dem som inte har förstått hur det fungerar så är det så att de 2 spel man får ladda hem gratis funkar forever och är inte en del av psn+. du kan ladda ner dem innan du ens tecknad dig för psn+.

hela tjänsten är lite muppig fortfarande och fungerar sådär. Mycket felkoder när man kör rundor i store.