Asus Eee Pad Transformer med tangentbordsdocka

Permalänk
Medlem

Om den skulle ha haft 3G el 4G så skulle det blivit ett köp direkt. Sjukt konstigt att de inte har det. Använder tablet dagligen och tröttnat hårt på skit Ipad som jag har idag. Denna vore kanon om det hade plats för simkort.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowling:

Går att göra som jag läste i stora Transformer tråden, går ju att dela nätverk via sin Mobil(om man inte har en för gammal, då är det en annan femma), som därefter kan köra 3G nätverk

Det är något jag tänker göra

inväntar tills företag får in dom och jag får in pengar då blir det ett köp för mig!

Jo det vore ju inte fel. Men det skulle ändå vara väldigt intressant att veta om det skulle fungera med mobilt bredband då man kan få högre hastigheter och lättare än att koppla upp mobilen hela tiden

Permalänk
Medlem

Om du kör 3g så kommer inte direkt wifi att skapa flaskhals... Har man "obegränsat" abonemang på mobilen, är det bara att köra på och dela, eventuellt köra ad-hoc med internet-delning om det inte går att direkt göra det som en vanlig access-punkt.

Du behöver inte direkt "koppla upp mobilen" hela tiden om du har en smartphone med obegränsat, dela, anslut/paira, done

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem

Med de kommande lite starkare ARM processorerna med 2-4 kärnor @ 1-2Ghz och windows 8 så skulle detta va väldigt intressant. Den dagen kommer x86 att börja få lite konkurrens på konsument marknaden. Det som gör det så jäkla bra är ju batteritiden, vilket ARM har till sin fördel.

Permalänk
Medlem

Helt irrelevant men gullig glossyskärm. Större delen av mänskligheten har hjärn- och synfel tror jag.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Sjukt cool grej, har inte varit intresserad av bärbara grejer men detta var riktigt ballt. Skulle nog köpa en netbook med windows dock om jag skulle köpa någon. Men imponerad är man

Permalänk
Medlem

Härlig retrokänsla på tangentbordet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowling:

Går att göra som jag läste i stora Transformer tråden, går ju att dela nätverk via sin Mobil(om man inte har en för gammal, då är det en annan femma), som därefter kan köra 3G nätverk

Det är något jag tänker göra

inväntar tills företag får in dom och jag får in pengar då blir det ett köp för mig!

Är inte säker på om de har fixat det i 3.0 men i vanliga fall kan inte en androidenhet ansluta till ett ad-hoc nätverk. Och det är just den typen som du delar ut med din mobil. Fick lära mig det den hårda vägen när jag tänkte göra så med min light. Sedan ser jag inte fördelen att ha en platta som jag måste pilla en massa för att få igång den då är det snabbare att boota den bärbara och surfa på den

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Lång tid

Skrivet av ronnylov:

Nu har jag inte kollat hela videon så jag kanske har missat det men jag undrar var de har gjort av de svenska bokstäver Å, Ä och Ö på detta tangentbord?

Ja hade du haft 10 minuter och 23 sekunder över i ditt liv så hade du vetat att den dockan som dom testade var med Engelsk layout, men att den kommer släppas med en svenska layout.

Snälla lilla vännen 10 minuter och 23 sekunder av ditt liv...är det för mycket begärt ???

Permalänk
Medlem

Läsplattor överkag kommer att förbli entusiasters ompysslade gadgets tills de blir en slit och släng pryl ;

Tänk när man kan köpa ett fempack plattor för nån hundring på ICA och som synkas direkt via molnet
när man plastar av en ny efter att ha kastat den utslitna som man haft hopvikt som ett A4 i bakfickan

Vet inte vad jag vil ha sagt egentligen mer än att det där är ju bara en dator med pekskärm och löst tgb.
En surfplatta ska vara just vad den heter, inte med en massa annat löst skit runtomkring.

Jag tycker Ipaden är perfekt, iaf sett utifrån den fysiska uppbyggnaden.
Om den bara fanns i fempack och var vikbar..

Permalänk
Medlem

Jag skall fixa en liten hylla på dassväggen dvs direkt framför dassholken och slänga upp en eee pad Transformer, där skall jag sedan sitta sjukt länge och läsa Sweclockers recensioner och kolla film.....mys
Var god stör ej!

Permalänk

Jag saknar batteritid, eller missade jag det? Hur lång tid räcker batteritiden med dockan? Vid exempelvis surf och videouppspelning.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Helt irrelevant men gullig glossyskärm. Större delen av mänskligheten har hjärn- och synfel tror jag.

Håller med. En pryl som tillverkas med mobilitet som prioritet kan ju inte ha en äcklig fettsuktande glossyskärm. Mr Recensent sitter i ett ljust rum och redan där kan man ersätta valfri spegel i hemmet med denna.

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att jag valde bort transformern var just tangbordet, jag har haft en minidator förr och sålde den igen då den fortfarande inte uppfyllde det jag ville ha. Äger nu en surfplatta och det är precis den mobilitet jag saknat. Man skriver visst lättare med ett tangentbord men det är en nödvändig kompromiss. Jag vet att transformern går att köpa utan tangbord och kanske borde de fokuserat på bara det, risken är annars att konsumenten tror att varianten utan tangbord är en halvdan produkt...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Är inte säker på om de har fixat det i 3.0 men i vanliga fall kan inte en androidenhet ansluta till ett ad-hoc nätverk. Och det är just den typen som du delar ut med din mobil. Fick lära mig det den hårda vägen när jag tänkte göra så med min light. Sedan ser jag inte fördelen att ha en platta som jag måste pilla en massa för att få igång den då är det snabbare att boota den bärbara och surfa på den

Fungerar utmärkt med min Nexus S och Motorola Xoom wifi. Ett knapptryck på mobilen så surfar jag med Xoom via Nexus S 3G.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk

går det att koppla in ytterligare ett externt tangentbord via usb?
i så fall går det ju bara att ha ett tangentbord liggandes där du sitter och skriver ofta sen har man dockan med sig och kopplar in den när man inte är på resande fot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mollemannen:

går det att koppla in ytterligare ett externt tangentbord via usb?
i så fall går det ju bara att ha ett tangentbord liggandes där du sitter och skriver ofta sen har man dockan med sig och kopplar in den när man inte är på resande fot.

Det är dockan som har USB portar och tyvärr inte plattan i sig. Så nej det lär inte fungera men det är sagt att tillbehör/omvandlare ska komma med USB.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Skrivet av Mollemannen:

går det att koppla in ytterligare ett externt tangentbord via usb?
i så fall går det ju bara att ha ett tangentbord liggandes där du sitter och skriver ofta sen har man dockan med sig och kopplar in den när man inte är på resande fot.

Du kan ansluta andra tangentbord/möss via Bluetooth också.

Skrivet av Lösbonde:

Jag saknar batteritid, eller missade jag det? Hur lång tid räcker batteritiden med dockan? Vid exempelvis surf och videouppspelning.

Ca 8-9h med bara surfplattan vid surf/video vid 50% skärmstyrka har vi fått bekräftat från recensioner. Tangentbordsdockan innehåller ett extra batteri som har samma kapacitet som den i plattan.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Äntligen en tillverkare som släpper ut en vettig padda!! Denna kan man ju verkligen få användning för.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ehm. Lite som detta kanske? Dessutom får man ju här istället ett bluethooth tangentbord som funkar till alla datorer, inte bara till ipad.
http://store.apple.com/se/product/H4760ZM/A?fnode=MTc0MjU4OTY...

eh? Hur kom vi in på IPAD? Vi pratar om Asus Eee Pad Transformer här som kör Android, inget annat. Sen måste jag ju säga att den där Apple lösningen var något av de fulaste jag sett, konstigt med tanke på att allt de gör ska vara så "designat".

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganymede:

Läsplattor överkag kommer att förbli entusiasters ompysslade gadgets tills de blir en slit och släng pryl ;

Tänk när man kan köpa ett fempack plattor för nån hundring på ICA och som synkas direkt via molnet
när man plastar av en ny efter att ha kastat den utslitna som man haft hopvikt som ett A4 i bakfickan

Vet inte vad jag vil ha sagt egentligen mer än att det där är ju bara en dator med pekskärm och löst tgb.
En surfplatta ska vara just vad den heter, inte med en massa annat löst skit runtomkring.

Jag tycker Ipaden är perfekt, iaf sett utifrån den fysiska uppbyggnaden.
Om den bara fanns i fempack och var vikbar..

Herregud, du kan ju köpa Transformer utan tangentbordet/dockan. Känns som du bara vill gnälla på android och hylla din ipad. -.-

Skrivet av Lösbonde:

Jag saknar batteritid, eller missade jag det? Hur lång tid räcker batteritiden med dockan? Vid exempelvis surf och videouppspelning.

Om du kollat på videon som alla oss andra så skulle du vetat vilken batteritid den har. Så, titta på videon.

Skrivet av h0psi:

En av anledningarna till att jag valde bort transformern var just tangbordet, jag har haft en minidator förr och sålde den igen då den fortfarande inte uppfyllde det jag ville ha. Äger nu en surfplatta och det är precis den mobilitet jag saknat. Man skriver visst lättare med ett tangentbord men det är en nödvändig kompromiss. Jag vet att transformern går att köpa utan tangbord och kanske borde de fokuserat på bara det, risken är annars att konsumenten tror att varianten utan tangbord är en halvdan produkt...

Varför fokusera på att sälja den utan docka? Jag förstår inte ditt resonemang. Antingen köper man med docka och får bättre batteritid och ett skapligt tangentbord. Eller så köper man utan och har "bara" en bra tablet. Dockan är ju bara ett tillbehör.

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Det är dockan som har USB portar och tyvärr inte plattan i sig. Så nej det lär inte fungera men det är sagt att tillbehör/omvandlare ska komma med USB.

menade koppla in tangentbord i dockan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobber:

Fungerar utmärkt med min Nexus S och Motorola Xoom wifi. Ett knapptryck på mobilen så surfar jag med Xoom via Nexus S 3G.

Läste lite mer verkar som att det är olika från mobil till mobil. Samsungs verkar funka samt vissa HTC. Tex min blade klarar det inte

källa: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=41173

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

eh? Hur kom vi in på IPAD? Vi pratar om Asus Eee Pad Transformer här som kör Android, inget annat. Sen måste jag ju säga att den där Apple lösningen var något av de fulaste jag sett, konstigt med tanke på att allt de gör ska vara så "designat".

Tycker bara att det är så roligt att Sweclockers redaktion år så "överhypade" på allt som har med Android plattor att göra. Å får det att låta som jordens störta revolution att en Android platta med tangentbord kommer ut på marknaden, när liknande lösningar har funnits hur länge som helst, bland annat Dells tablets med vridbara skärmar m.m.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tycker bara att det är så roligt att Sweclockers redaktion år så "överhypade" på allt som har med Android plattor att göra. Å får det att låta som jordens störta revolution att en Android platta med tangentbord kommer ut på marknaden, när liknande lösningar har funnits hur länge som helst, bland annat Dells tablets med vridbara skärmar m.m.

Hahahaha och så är det inte på andra siter när det kommer till Apple produkter? De e bara till att inse att detta är en höjdare produkt oavsett den kör Android eller inte. Man får väll anta att denna lösning kommer för IPAD också och då kommer det åter igen bli tal om revolution o grejer.

Man får ju inse att detta är plattan som många Android användare väntat på. Och nä det har inte funnit något som kommer i närheten av detta.

Ta en titt här så länge : http://www.youtube.com/watch?v=W3N9MmKy87s&feature=fvst

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hahahaha och så är det inte på andra siter när det kommer till Apple produkter? De e bara till att inse att detta är en höjdare produkt oavsett den kör Android eller inte. Man får väll anta att denna lösning kommer för IPAD också och då kommer det åter igen bli tal om revolution o grejer.

Man får ju inse att detta är plattan som många Android användare väntat på. Och nä det har inte funnit något som kommer i närheten av detta.

Ta en titt här så länge : http://www.youtube.com/watch?v=W3N9MmKy87s&feature=fvst

Jag håller helt me dig. T.ex. på IDG kan ja tycka att Apples produkter blir överhypade. Men jag har alltd haft en sorts förhoppning att Sweclockers redaktion inte ska ta sida å sånna krig (ATI Vs Nvidia, Intel Vs Amd etc.) men just i kriget Android vs Ios vs Symbian vs Windows Phone 7 så märkst det rätt tydligt vilken sida som Sweclockers står på. Det borde rapporteras om allt eller ingenting på lika villkor.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag håller helt me dig. T.ex. på IDG kan ja tycka att Apples produkter blir överhypade. Men jag har alltd haft en sorts förhoppning att Sweclockers redaktion inte ska ta sida å sånna krig (ATI Vs Nvidia, Intel Vs Amd etc.) men just i kriget Android vs Ios vs Symbian vs Windows Phone 7 så märkst det rätt tydligt vilken sida som Sweclockers står på. Det borde rapporteras om allt eller ingenting på lika villkor.

Aha, jag är inte själv så insatt i Apple produkter men jag tycker ändå att sweclockers börjat skriva en hel del om Apple/Mac på senare år men det finns kanske mycket nyheter värt att skriva om.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av diezel:

Herregud, du kan ju köpa Transformer utan tangentbordet/dockan. Känns som du bara vill gnälla på android och hylla din ipad. -.-

Nu har du allt fel, jag sa inget om android i mitt inlägg, läs om, läs rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Aha, jag är inte själv så insatt i Apple produkter men jag tycker ändå att sweclockers börjat skriva en hel del om Apple/Mac på senare år men det finns kanske mycket nyheter värt att skriva om.

Ett exempel var t.ex. att dom rapporterade om att Samsung rullar ut android 2.3.3. ... då tänkte ja..jaha?...Inte som att dom har rapporterat om att Ios uppdaterats till 4.3.3. Men nu är vi ganska mkt OT

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm