Asus e35 deluxe i lian Li Q11B monterings hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Asus e35 deluxe i lian Li Q11B monterings hjälp.

Hej

Har nyligen köpt en fusion paket och eftersom det är mitt första bygge hade jag väl räknat med trassel på någon punkt

Det jag undrar är angående 4 st 2-pins sladdar/kontakter som kommer från chassit, tror de är för lampor för hdd, reset, power mm. Vart ska dessa sitta på moderkortet? Tycker manualen är hemsk och igen bättre lycka på asus/lian:s hemsida. Vore tacksam för hjälp.

Är det sant att hela moderkortet kan "brinna" vid fel positionering av en sladd? :S

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Det är nog bäst att du skriver exakt vilket moderkort det gäller. De där små korten verkar ha pinsen lite utspritt här och där. Ska definitivt stå tydligt i manualen.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2002

“More Human than Human”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Stort tack! Grym beskrivning var en sladd som hängde i vägen så jag missade dem.

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Något jag tänkte tipsa om är att mitt Lian Li PC-Q07 hade en sladd där + och - hade en "lucka" mellan, så jag var tvungen att klippa upp sladden med en sax för att koppla in + och - på moderkortets platser för just den kontakten.

Edit: Har för mig att det var Power LED kontakten jag klippte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Yorgo_:

Något jag tänkte tipsa om är att mitt Lian Li PC-Q07 hade en sladd där + och - hade en "lucka" mellan, så jag var tvungen att klippa upp sladden med en sax för att koppla in + och - på moderkortets platser för just den kontakten.

Edit: Har för mig att det var Power LED kontakten jag klippte.

Ok tror de passar för mig. peppar peppar!.. har precis blivigt klar med bygget.

Men vilket håll har du satt nätagget? Bör fläkten vara mot moderkortet eller mot chassi vägen?

Sätter jag den mot mobo så blir allt ruskigt trångt, men mot chassit så kanske det blir för varmt?

Hur mkt värme klarar alla sladdar kan de ligga och snudda kylflänsen, eller kommer det bli som en glass i en sommardag?

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Pollux89:

Ok tror de passar för mig. peppar peppar!.. har precis blivigt klar med bygget.

Men vilket håll har du satt nätagget? Bör fläkten vara mot moderkortet eller mot chassi vägen?

Sätter jag den mot mobo så blir allt ruskigt trångt, men mot chassit så kanske det blir för varmt?

Hur mkt värme klarar alla sladdar kan de ligga och snudda kylflänsen, eller kommer det bli som en glass i en sommardag?

Tack

Ingen fara med sladdarna. Men de kan ju hindra luftflödet om det är många sladdar.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Hej, kanske kan få bättre med hjälp här än windows tråden. Här är mitt problem ang windows installation http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1011071...

Vore grymt tacksam för lite hjälp, nån annan som hade detta problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Jag såg till att fläkten på agget blåser ut luft UR chassit, dvs fläkten vänd MOT mammaplankan.
Tycker att agget gör mer nytta om det blåser ut varm luft med tanke på att mobot är passivt kylt, än att agget får kall luft som ändå bara blåses ut igen.