MPC-HC på HTPC, behöver lite råd...

Permalänk
Medlem

MPC-HC på HTPC, behöver lite råd...

Inköpte http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=607538 tillsammans med 4gb RAM och kör Win7 64-bit på den.

Den är uppkopplad till mitt trådlösa nätverk i lägenheten och till TVn så klart Routern står vid min huvuddator i sovrummet, och i meter skulle jag säga att routern kanske är högst 10meter ifrån HTPCn i vardagsrummet.

Började med att dra ner K-Lite Codec Pack Full och körde MPC-HC och det funka bra, men så på vissa filmer lagga det sjukt så jag uppdatera drivrutiner etc och sen hittade jag på nätet att W7 och Vista visst använder Inbound Network Throttling så jag tog bort det, och även tog bort codec packet och kör just nu bara MPC-HC, nyaste versionen.

Såg igår Tron: Legacy 720p, helt utan lagg, förut tittade jag på Avatar 1080p utan lagg kanske i 40 minuter, men så började jag titta på TRON 1982 i 720p och det funka hur bra som helst men efter kanske 40-50 minuter så började skiten lagga, mer och mer till slut så kom lagget med kanske 1 minuts mellanrum, så som det var tidigare innan uppdaterade drivrutiner och network throttling...

Jag kan verkligen inte hitta nåt jag inte har kollat över som skulle kunna påverka uppspelningen av film över nätverket... Behöver HJÄLP!

Edit: Enligt HTPCn så har den full signalstyrka på det trådlösa nätverket.

Permalänk
Medlem

Testa koppla med kabel och se om det hjälper, låter ändå som att ditt wifi spökar. Tummen upp för att du avinstallerade codec-pack för övrigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Har för länge sen gett upp trådlöst till HTPC om man vill ha det lagg och hackfritt jämt på HD film så är trådat nätverk är det ända som funkar.
I teorin ska det ju gå med n trådlöst men i praktiken sällan.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Dra ner filerna lokalt och kolla. Då kan du uteskutqa det trådlösa nätverket.
Sedan kan det vara värmeproblem?