Bad company 2 ping tider.(PS3)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund.
Registrerad
Apr 2005

Bad company 2 ping tider.(PS3)

Tjena!

Brukar spela i Battlefield bad company 2 (PS3) rätt ofta, helt sjukt bra onlinespel , men det är nått jag inte blir klok på , hoppas ni kan hjälpa mig.?

Spelar bara online och har haft mobilt bredband ( glocalnet ) och snittet på bredbandskollen med glocalnet var 4mbit ner och 0,35mbit upp (ping=300ms!!!) och hade alltid ett fint flyt i spelet dygnet runt.

Bytte nyligen till Tres snabbaste mobila bredband och där jag nu snittar jag 9-12 mbit ner och 1-2,5mbit upp ( ping=60-90ms) på bredbandskollen, MEN nu hackar spelet jätteofta på dagtid(känns som om man hade ett gummiband rund midjan, man springer fram med ett visst motstånd, när jag stannar upp snabbt glider jag bakåt i ca en sekund,ibland så hoppar man framåt eller båkåt också,,, träffar registreras för sent mm) men mellan kl2300-1100 så flyter det på kanon och är helt felfritt.......

När det har hackat kollade jag direkt på bredbandskollen som visade helt okej resultat???..alltså är det inte att nätet är belastat just då utan något annat.

Min teori.....
Eftersom man blir automatiskt placerad till en server med "bästa" ping så tror jag att det är där felet ligger, jag har alltså hamnat i en server med hög ping, fast jag har en låg pingtid därför blir det ryckigt och hackigt i spelet??? kan det stämma??

Vad tror ni felet är och har ni själv upplevt något liknande???

mvh

Q9550@3.63*Asus Commando*4Gig Corsair dominator PC8500 (5.5.5.16)*XFX 280GTX(722\1583\2752)*Cosair 620W*3DMark06=18430p*3DMarkV=13367p utan ppu\ GPU=13040p