Gigabytes lyxmodell GA-990FXA-UD7 för AMD Bulldozer på bild

Permalänk
Melding Plague

Gigabytes lyxmodell GA-990FXA-UD7 för AMD Bulldozer på bild

I takt med att Computex rycker närmare läcker fler detaljer ut om kommande moderkort för AMD FX-serien "Bulldozer" med styrkretsar i 900-serien. Denna gång är det Gigabytes påkostade GA-990FXA-UD7 som fastnar på bild.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn, vilket snyggt moderkort!

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem

6x PCIe 2.0 x16 säger inte mycket, men en missad bild avslöjar desto mer
http://www.gdm.or.jp/review/mb/gigabyte/GA-990FXA-UD7/ihtml/4...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Åhhhh! Så vackert! Detta gjorde min dag!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

6x PCIe 2.0 x16 säger inte mycket, men en missad bild avslöjar desto mer
http://www.gdm.or.jp/review/mb/gigabyte/GA-990FXA-UD7/ihtml/4...

Snacka om förvirrande marknadsföring, är nog många som kommer tro att man kan köra hexafire på en sån.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

En G/bit port ? lite för att vara lyx modellen.

Snyggt var det iaf, har funderat på bulldozer men mitt nuvarande system klarar allt jag spelar och mer så blir nog att vänta tills nästa gen som det ser ut nu.

Permalänk
Avstängd

Jävligt snyggt!
Dock synd att det faktiskt inte går att köra hexafire på den.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Hmm, ser fint ut

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Nice. Funderar på detta, eller TUF.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Hm, bild 9 & 10 är samma för mig.
OT: Fint kort ^^

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Snacka om förvirrande marknadsföring, är nog många som kommer tro att man kan köra hexafire på en sån.

Köper man 6 grafikkort utan att kolla upp något sånt så får man nog skylla sig själv..

Permalänk
Medlem

Stilrent och snyggt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kortet är riktigt snugg! Men, varför RAM-socklarna ännu närmare AM3+-socket nu.. Blir svårt med höga RAM-flänsar och en hel del CPU-kylare..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Väldigt snyggt. Massa smaskiga funktioner också!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt. Av de som annonserats ut nu skulle de bli ett sånt

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd

Hade exakt samma "top of the line" moderkort till min Phenom 9850 processor, Ultra durable komponenter som skulle hålla så jävla bra osv.

3 år och en månad senare (ja, en månad efter garantin tog slut) så exploderade hela moderkortet och man kunde tydligt se på moderkortet hur vissa komponenter bokstavligen talat brunnit upp.

Moderkortet och dess komponenter var aldrig överklockade och chassit hade städats varje kvartal för att hålla det rent och snyggt och för att hålla nere temperaturen. Hade den som kontorsdator.

Ultra durable my ass!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tivook:

Hade exakt samma "top of the line" moderkort till min Phenom 9850 processor, Ultra durable komponenter som skulle hålla så jävla bra osv.

3 år och en månad senare (ja, en månad efter garantin tog slut) så exploderade hela moderkortet och man kunde tydligt se på moderkortet hur vissa komponenter bokstavligen talat brunnit upp.

Moderkortet och dess komponenter var aldrig överklockade och chassit hade städats varje kvartal för att hålla det rent och snyggt och för att hålla nere temperaturen. Hade den som kontorsdator.

Ultra durable my ass!

Riple eller overvolt från nätagget? "shit happends" synd för dig... saker med inga rörliga delar ska hålla.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Någon som kan förklara vrf det tar sådan tid för amd att kontra intel dom måste ju hammna efter med hästlängder dom borde passat på när intels sandybridge moderkot failade...

Permalänk
Medlem

Låter lite fel i mina öron med dyr "lyx modell" till AMD, fick för mig man skaffade AMD bara för man hade stram budget. Vill man ha lyx skaffar man väl Intel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Låter lite fel i mina öron med dyr "lyx modell" till AMD, fick för mig man skaffade AMD bara för man hade stram budget. Vill man ha lyx skaffar man väl Intel

Jo AMD känns lite budget men om man bara vill spela så spelar det inte så stor roll, man kan få ett bättre grafikkort om man plockar en AMD processor, om du har en budget såklart men det finns allt fina AMD processorer också, X6 modellerna tex skulle jag kunna tänka mig använda.

Intel har väl lite större användnings område också där det behövs flertrådat, och dom vet att dom har bäst processorer så dom har ingen direkt konkurrens därför är väl deras processorer lite dyra

Permalänk

Amd börjar bli mer och mer intressant. Men vilken tid det tar för dom att lansera produkter. Tycker det har varit snack om bulldozer hur länge som helst nu. Finns det några siffror på hur den presterar än?

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av 92_slayer:

Någon som kan förklara vrf det tar sådan tid för amd att kontra intel dom måste ju hammna efter med hästlängder dom borde passat på när intels sandybridge moderkot failade...

De kanske inte vill riskera att göra "en intel" och testar så att styrkretsar och processorer glöder
Det är ju en helt ny processorarkitektur, den första nydesignen sen början av 2000-talet om jag inte minns fel. De vill nog minimera riskerna för fel in i det sista

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

6x PCIe 2.0 x16 säger inte mycket, men en missad bild avslöjar desto mer
http://www.gdm.or.jp/review/mb/gigabyte/GA-990FXA-UD7/ihtml/4...

Ja hehe 6 PCI Express 2.0 x16?

2 x16 - 2 x8 - 2 x4

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

De kanske inte vill riskera att göra "en intel" och testar så att styrkretsar och processorer glöder
Det är ju en helt ny processorarkitektur, den första nydesignen sen början av 2000-talet om jag inte minns fel. De vill nog minimera riskerna för fel in i det sista

Hur är det med detta hos Intel? har dom gjort någon liknande "helt ny arkitektur" och när isåfall?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av Se33:

Hur är det med detta hos Intel? har dom gjort någon liknande "helt ny arkitektur" och när isåfall?

De gjorde NetBurst 2001, som till slut blev ett fiasko.
Sen iom. Core arkitekturen gick de tillbaka till att förbättra Pentium M arkitekturen (Som byggde på Pentium 3)
Sen kom Nehalem och nu senast Sandy Bridge.
Så man kan väl säga att de går lite tätare mellan hoppen.
Eftersom jag inte är så insatt i intel så vet jag dock inte om Nehalem och Sandy Bridge är nya arkitekturer eller bara baserade på den tidigare.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hoowa! Detta var riktigt snyggt (ja, ja, det skall prestera också, men än så länge vet vi bara hur det ser ut). Bra med luft för två st SLI-/Crossfire-kopplade kort, HD6970/GTX580 DCUII skulle funka bra på den brädan. Om jag köper nytt kort till Dozer står det just nu mellan detta och Sabeltanden från ASUS.

Skrivet av 92_slayer:

Någon som kan förklara vrf det tar sådan tid för amd att kontra intel dom måste ju hammna efter med hästlängder dom borde passat på när intels sandybridge moderkot failade...

Handlar väl mycket om pengar, och att dom vill ha koll på att det inte buggar sönder vid lansering...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt får hoppas att nåt liknande fast micro-atx kommer.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Hade exakt samma "top of the line" moderkort till min Phenom 9850 processor, Ultra durable komponenter som skulle hålla så jävla bra osv.

3 år och en månad senare (ja, en månad efter garantin tog slut) så exploderade hela moderkortet och man kunde tydligt se på moderkortet hur vissa komponenter bokstavligen talat brunnit upp.

Moderkortet och dess komponenter var aldrig överklockade och chassit hade städats varje kvartal för att hålla det rent och snyggt och för att hålla nere temperaturen. Hade den som kontorsdator.

Ultra durable my ass!

Vad hade du för nätdel? Brukar du dammsuga i datorn? 3år får ses som godkänt, finns ju dom som pajar efter 3månader. Min dator körs dygnet runt i stort sett och jag har haft 2 olika moderkort från Giigabyte och det är det mest problemfyllda jag haft, suttit med Intel, Biostar och Asus innan.

Permalänk
Medlem

Kontakt i högra hörnet på bild 3

Den där 50% lila, 50% gröna kontakten, vad är den till för/heter?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borgona:

Den där 50% lila, 50% gröna kontakten, vad är den till för/heter?

PS2 kontakt.
Till tangentbord och/eller mus.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]