Kabel till frontpanel? (USB och Audio header)

Permalänk
Proffsmoddare

Kabel till frontpanel? (USB och Audio header)

Blivit dags att bygga om min G5a till ATX nu och ska försöka få igång frontpanelen som sitter i chassit från början.

Det jag undrar är om man kan köpa enbart kablar till USB och Ljud någonstans? De följer ju annars med i chassin och till frontpaneler man köper. Men jag behöver ju bara själva kablarna och har inga liggandes..

Eller är det någon som har några liggandes hemma?
Bara ena sidan som behöver vara rätt, måste ändå löda den andra..

Mvh Tim

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Hej! Gammal post, men provar att posta ändå. Fick du tag i några kablar? Skulle också behöva frontkablar, till ljudet.

Visa signatur

Beehive Easy-does-it: Asus Prime Z370-A, Intel Core i7 8700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G3 750 W, GTX 1080 Ti, 2x8 GB DDR4 3000MHz, Samsung 970 EVO NVM-e 500GB, Seagate Barracuda 64MB 2TB
Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk

Svarar på min egen fråga, alltid är det någon som kan behöva veta: amerikanska FrontX har ett stort utbud av specialkablar för internt bruk. Dessutom kan de skicka billigare grejer tullfritt.

Visa signatur

Beehive Easy-does-it: Asus Prime Z370-A, Intel Core i7 8700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G3 750 W, GTX 1080 Ti, 2x8 GB DDR4 3000MHz, Samsung 970 EVO NVM-e 500GB, Seagate Barracuda 64MB 2TB
Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Medlem

Enklast är att gå till elavfallsrum eller dylikt där det slängs elektronik och klippa av en kabel eller tio så man har gratis

Alla brukar ju ha ett elavfallshus i närheten tänkte jag.. och där ligger det väldigt ofta gamla datorer med dessa kablar i bland annat!
Lite luffigt kanske, men gratis och lättillgängligt när man ändå ska modda det

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini