Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

DFGT & GT5 drifting!

Tjenare tänkte kolla om det är någon som lägger tid på drifting här i GT5 och som kör med Driving Force GT ratten. Jag har lagt ner kanske sisådär en 3 timmar dom senaste 2 veckorna på detta men får bara inte det att funka med handkontroll känns det väsentligt mycket lättare inte för att jag med det heller är nåt grym. Finns det några setting på ratten i sig som är att föredra ? Jag har googlat väldigt mycket på detta men inte hittat något som har varit direkt hjälpsamt. Just nu kör jag Simulation FFB 5 Power Steer off. Är det att föredra att sätta ner på proffesional och kanske något lägre feedback samt slänga på power steering ? Sen finns det ju en uppsjö olika sätt att få bilen att släppa med baken. Vilket är det mest kontrollerbara sättet att lägga upp ställ ? Handbromsen känns lite väl ojämn för att få ett gott resultat.

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2004

jag kör min på similation med power steering on samt Forcefeedback på 2 vid drifting.

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av eckim:

jag kör min på similation med power steering on samt Forcefeedback på 2 vid drifting.

Okej skall ta och testa det, senaste setup var proffesional power steering on och feedback 6. Har testat med standard 350z bmw m3 och någon mer bil problemet för mig är oftast inte att få upp den i ställ utan att hålla kvar den där utan att göra en rundpall samt att ta mig ut ur stället utan att sjabbla bort poängen. Letar efter en Nissan 200 på used car dealership men inte stött på någon än. Funderar på att köpa en Premium 350z nästa gång jag ska öva på att drifta.

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 