Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en koja i skogen
Registrerad
Jan 2007

Fråga angående moderkort

Tja. Jag är på jakt efter ett nytt moderkort

Vill ha dubbla pcie 16x och en agp plats och några pci platser
Det är enda kraven

Några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2011

Du kan ju skriva vad du har för cpu (sockel) underlättar

Stationär: Rysk Super Maskin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

AGP är väl rätt ovanligt numera.

Ska du ha både AGP och PCIe x16 är det bäst att du även vill ha s775 eller s939, då det var vad som gällde i övergångsperioden mellan standarderna.

Här är kanske ett alternativ, dock bara en PCIe x16. Den klarar Core2Duo och har två DDR2-platser.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=278079

Får man fråga vad du ska med AGP till?

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en koja i skogen
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av aniron:

AGP är väl rätt ovanligt numera.

Ska du ha både AGP och PCIe x16 är det bäst att du även vill ha s775 eller s939, då det var vad som gällde i övergångsperioden mellan standarderna.

Här är kanske ett alternativ, dock bara en PCIe x16. Den klarar Core2Duo och har två DDR2-platser.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=278079

Får man fråga vad du ska med AGP till?

Skrivet av slackr:

Asrock har ett (eller hade i alla fall) för socket 478 med både PCI-E och AGP så att det inte finns är ju något konstigt, väldigt sällsynt absolut men ingen omöjlighet. Men att speca ett moderkort utan att nämna för vilken CPU det ska vara är något konstigt.

Vilken socket jag ska ha spelar ingen roll eftersom jqg får rätta mig efter vad det är för moderkort. Och vad jag ska ha det till, ja det är till ett project som kräver att jag använder ett agp kort, som jqg för övrigt redan har, visst det går att lösa med pci men jag har ett agp kort liggandes redan.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.