SC2: Heart Of The Swarm

Permalänk

SC2: Heart Of The Swarm

Var det någon som han se teaser trailern? På youtube bland annat togs dom bort väldigt snabbt.

Permalänk

Han se den på Gametrailers.

Den var faktiskt rätt mystisk.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

när du säger teasertrailer menar klippet som wikileaks läckte ut eller har de släppt en riktig trailer?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Permalänk

SÅ JÄVLA PEPP! Det värsta är att vi måste vänta minst ett halvår till. Tack minihop för länken!

Permalänk
Medlem

Tack för detta!! Vilken jävla bajsmacka att det inte finns lanseringsdatum!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var den fånigaste film jag sett i hela mitt liv men det kanske bara är jag

Permalänk
Medlem

Hände inte dirket så mycket i den så jag förstår inte var den fåniga delen är.
Söker man heart of the swarms på youtube så kommer det upp "leaked ending" för de som vill se.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tyckte den var ganska dålig för Blizzards vanliga standard. Blev inte direkt överdrivet sugen på att köpa spelet och såg den bara en gång. Även om jag inte är något fan av WoW, så tyckte jag Cataclysm-trailern var ruskigt bra och såg den flera gånger. Denna glömmer man på en timme.

Permalänk
Medlem

Detta var mest

OMG FIGHT SLÄNGA SIG OCH SEN OMG SÅ STÅR KERRIGAN DÄR OCH JÄVLAR I HAVET DET ÄR KERRIGAN OMG KERRIGAN

tycker cataclysm var ganska tråkig också iofs, en drake som flyger omkring... Men detta asså det var fånigt JÄVLAR KERRIGAN STÅR DÄR

Permalänk
Medlem

Rätt kul att ni dömer spelet efter en teaser som för det första är läckt och för det andra förmodligen inte är deras officiella trailer.

Permalänk
Medlem

Som sagt, teaser, inte trailer. En teaser ska skapa en massa frågor och intresse runt vad det nu är en teaser för medan en trailer ger mer information.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte har spelat klart singleplayern i SC2 ännu? Gjorde "misstaget" att testa MP samtidigt som jag höll på med kampanjen och jag har inte slutat spela ännu. Det var några månader sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Bara jag som inte har spelat klart singleplayern i SC2 ännu? Gjorde "misstaget" att testa MP samtidigt som jag höll på med kampanjen och jag har inte slutat spela ännu. Det var några månader sen...

Mja... men tog mig "fan" på att jag skulle klara ut spelet och det gick rätt så snabbt. Det är ju inte direkt svårt när man jämför med matcherna man spelar online

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Inte som att detta är en officiell release så 1080p vackert redigerad och överdrivet efterbehandlat mästerverk kanske inte är att vänta sig. Sen var den lite kort imo. Får se när det officiellt släpps men detta var ju inte så häftigt. Med lite högre upplösning och lite förlängning kanske, nu var det bara rörigt kaos i 10 sekunder.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Rätt kul att ni dömer spelet efter en teaser som för det första är läckt och för det andra förmodligen inte är deras officiella trailer.

Är väl ingen som har snackat skit om spelet? Alla sa bara att teasern var värdelös.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Håll i hatten

Ett par till på deras sida.

http://www.insidegamer.nl/pc/starcraftiiheartoftheswarm/scree...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Discokungen

Undrar lite vad evolve enhet är. Blir den bara fetare, eller? Gillar verkligen upplägget i alla fall! Hoppas utseendet ändras mycket på enheterna efter uppgraderingar! Edit2: Verkar som att det indeed är en upgrade till enheten, zerglings kan bli swarmlings som poppar med tre i taget. ^^

Edit: Rapid Genesis är en skön uppgrade till zerglings annars. Kläcka ett par lings på under en sekund???

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Nu när man lyssnade till intervjun med Dustin browder, Chris Sigaty och dom andra så har hoppet tänts lite för mig när det gäller multiplayer aspekten.

Det bästa är att dom är inte rädda för att ta bort enheter från spelet. Dom är inte rädda för att ändra spel designen för en del enheter som finns i det nuvarande spelet. Dustin Browder, David Kim är uppenbarligen inte nöjd över hur WoL blev. Man kan ju bara se på Void ray som ett typexempel. Sen collisisus eller hur man nu skriver. Frågan är om den kommer vara kvar över huvudtaget.

Men i alla fall, alltid kul att spekulera om vad som kommer hända med ens ras.
Jag som spelar terran tror helt klart på att antingen så kommer reapern försvinna eller så kommer dom ändra något med den så att den blir intressantare och med intressantare menar jag en enhet man vill använda under hela spelets gång och inte i början för enbart scout.

Zerg rasen tror jag kommer vara den ras som kommer få "mest" antal nya enheter, terran, protoss, vågar jag inte spekulera i. Dock kan protoss få en ny bättre enhet än collisisusbuss.

Sen vet jag inte men när man kollar på matcher så känns det som att något saknas i spelet, någon/några form av enheter. Jag kan dock inte sätta fingret på det, men jag får ibland känslan av att något mer behövs.

Permalänk
Medlem

Men vem bryr sig om singleplayer egentligen? Fanns läskigt lite information om multiplayer och alla singleplayer-reveals de gör känns lite som spoilers? Nae var mer taggad inför HotS innan jag läste den stora artikeln på tl.net :S

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blev först helt paff av hur dåligt de designat kerrigan. Hon var ju så jädra häftig i SC1 medan hon nu ser ut som en vanlig karaktär från mass effect eller möjligen Gabriel Tosh´s syster. Väldigt tråkig design. Inget maffigt hår, inga mäktiga vingar, inget alls som ser awsome ut. Med tanke på hur trist hon ser ut nu så tror jag nästan att det är en decoy. De håller kanske på den riktiga designen för henne tills närmre releasen?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Enheter som jag kan tänka mig bytas ut, alternativt genomgår större eller mindre förändringar; Reaper, Raven, Carrier, Hydralisk, Ultralisk, Corruptor. Vad tror ni?

Och eftersom Kerrigan kommer spela en stor roll och tydligen vara med i vartenda mission så kan jag tänka mig att hon genomgår mutationer under spelets gång och kanske det slutar med att hon återfår sitt ursprungliga utseende eller iaf något mer åt det hållet.

Hoppas detta blir nya porträttet för Zerg byggnader, Overlorden känns något malplacerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Enheter som jag kan tänka mig bytas ut, alternativt genomgår större eller mindre förändringar; Reaper, Raven, Carrier, Hydralisk, Ultralisk, Corruptor. Vad tror ni?

Och eftersom Kerrigan kommer spela en stor roll och tydligen vara med i vartenda mission så kan jag tänka mig att hon genomgår mutationer under spelets gång och kanske det slutar med att hon återfår sitt ursprungliga utseende eller iaf något mer åt det hållet.

Hoppas detta blir nya porträttet för Zerg byggnader, Overlorden känns något malplacerad.
http://img163.imageshack.us/img163/1733/adjutant.jpg

Håller med om Hydralisk och Carrier iaf. Hydror borde få en speed upgrade som i SC:BW och Carriers ser man ju aldrig i en match så jag antar att dom e ganska värdelösa...

BC:s borde få cd på Yamato istället för energy, för som det är nu dör dom ju som flugor mot en toss med lite templars..

Sen hoppas jag också att Zerg ska få tillbaka lurkers

har inte hunnit fundera så mycket mer men jag tyckte den där teasern var ganska intressant vad gäller SP delen iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Håller med om Hydralisk och Carrier iaf. Hydror borde få en speed upgrade som i SC:BW och Carriers ser man ju aldrig i en match så jag antar att dom e ganska värdelösa...

BC:s borde få cd på Yamato istället för energy, för som det är nu dör dom ju som flugor mot en toss med lite templars..

har inte hunnit fundera så mycket mer men jag tyckte den där teasern var ganska intressant vad gäller SP delen iaf

Har du blivit en singleplayertönt cromX? trodde mer om dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Ja, men även Reapers och Corruptors borde ses över tycker jag. Reapers ser man ju nästan aldrig användas på ett vettigt sätt och Corruptors ability är kanske den tråkigaste någonsin i ett Blizzard RTS? Gillar designen på dom dock.

Lurkers var schweet men tvivlar på att de kommer tillbaka iom att Banelings fyller deras roll ganska bra, och är roligare imo.

SP delen verkar spännande den med. Känns lite mer åt WC3 hållet och det gillar jag starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Ja, men även Reapers och Corruptors borde ses över tycker jag. Reapers ser man ju nästan aldrig användas på ett vettigt sätt och Corruptors ability är kanske den tråkigaste någonsin i ett Blizzard RTS? Gillar designen på dom dock.

Lurkers var schweet men tvivlar på att de kommer tillbaka iom att Banelings fyller deras roll ganska bra, och är roligare imo.

SP delen verkar spännande den med. Känns lite mer åt WC3 hållet och det gillar jag starkt!

lurkers skulle vatt med men de hade lite problem med att få dem att fungera snyggt i spelet därför de inte var med i wings of liberty.

Karrigans nya utseende handlar nog mer om att passa storyn än om att göra henne snyggare

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Efter att ha sett "StarCraft 2 Heart Of The Swarm Art & Technology" panelen så är jag glad och mycket nöjd och fruktansvärt lättad.

Uppdatering av motorn i form av:

1) En ny fysik motor. Av det lilla jag såg så ser det faktiskt bättre ut en vad det gör nu och det känns som att dom kommer göra det mycket snyggare också.

2) Nya "tile sets". Här kanske många säger, jamen det får vi alltid när det kommer expansioner, ( se warcraft rts och starcraft broodwar).
Fast i det här fallet så kommer dom inte bara nöja sig med att lägga till nya element i form av nya snöbanor osv, dom kommer att ta det några steg till genom att dom kommer att implementera nya "art" element så som att "creep spread" täcker en liten del av byggnader. Sådana små justeringar gillar jag skarpt.

3) Flerkärniga processorer kommer att utnyttjas mer. Yummy.

4) Optimering av koden, dock kommer WoL också att ta del av dessa uppdateringar, inte alla men dom flesta antar jag. Här spelar det roll vad för nytt dom kommer lägga till i den uppdaterade motorn som t ex fysik motorn.

Jag var faktiskt väldigt orolig att dom skulle göra expansionerna som det alltid har varit. Dvs det vi betalar för är enbart en ny campaign med samma form av konst, fåtal enheter osv. (Se broodwar, warcraft serien).

Förstå nu en sak, jag är ingen som spelar ett spel för grafiken. Gameplay först. Men jag tycker det ändå är bra att dom gör spelet snyggare än vad det är nu.

Permalänk
Medlem

bara jag som känner att detta kommer bli sjukt mycket mer skillbaserat ? Fler units som hjälper till på massa olika vis men inte gör dmg osv ^^ kommer bli sjukt roligt och kolla på turneringar och "proffsmatcher"

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.