Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2011

PS3an död?

Heylo!

Igår så tänkte jag spela lite modern warfare med några vänner på mitt PS3. Men bilden slocknade. Såhär gick det till:

Jag startade TVn och PS3an som vanligt. Allt startades. Jag loggade in i PSN och startade MW2, jag kommer in i menyn och trycker multiplayer. Jag trycker på PS-knappen för att joina någon på vännerlistan. DÅ slocknar det. TVn är inte död. PS3an är inte död, den lyser och låter precis som den skall. Det är inte TVn det är fel på eftersom att den är nästan helt ny och jag kan ändra bildinställningar och komma in i TVns meny osv. Men jag får ingen bild från PS3an. Jag provar att starta om den men nu får jag ingen bild alls från den. Bara TVn som lyser. Jag provade att byta HDMI uttag men utan resultat. Jag provade att byta HDMI sladd men utan resultat. PS3an är visserligen 4-5 år gammal (om jag minns rätt) Och detta är första gången den strular.

Kort sammanfattat så får jag ingen bild från den

Någon som tror sig veta vad som är knas? Är det helt enkelt så att den är trasig?

Rigg: ASUS GTX 780 3gb, Corsair 128gb SSD, 8gb RAM, i7 3770K @4.5Ghz AX 750W GOLD, ASRock Fatal1ty, HAF X, V8 GTS kylare.

Annat kul; Samsung Galaxy S4, iPod touch 4, Nikon D3100, iPad 3gen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Testa om Scart/kompositkabeln fungerar, dvs. den som följde med(gul,vit,röd).

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2010

Eller så kan du testa med component-video.

Röd, grön, blå. Sen En till röd för ljud o även vit är för ljud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av ToJa92:

Testa om Scart/kompositkabeln fungerar, dvs. den som följde med(gul,vit,röd).

Har inget sådant på mitt PS3. Ett sådant uttag

Rigg: ASUS GTX 780 3gb, Corsair 128gb SSD, 8gb RAM, i7 3770K @4.5Ghz AX 750W GOLD, ASRock Fatal1ty, HAF X, V8 GTS kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trosa
Registrerad
Apr 2009

Testa håll ner startknappen vid start så skall den reseta upplösning på skärmen, kan vara det.

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Tholun:

Har inget sådant på mitt PS3. Ett sådant uttag

Videoutgången på PS3 stödjer det, du fick med en sådan kabel. Ser ut såhär:

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Tyran26:

Testa håll ner startknappen vid start så skall den reseta upplösning på skärmen, kan vara det.

Då kom det upp en liten text uppe i vänstra hörnet där det stod nåt med:'' ingen signal freknevs'' eller nåt. hann inte läsa då det bara var där i typ 3 sekunder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av ToJa92:

Videoutgången på PS3 stödjer det, du fick med en sådan kabel. Ser ut såhär:
http://images.brighthub.com/74/9/7490A8B615877B9C4F7738EBC7B7...

Jaså, men med tanke på att att mitt PS3 är typ 4 år gammalt så vet jag faktiskt inte vart den sladden är :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2011

Har nu mailat Sony Playstation och hoppas på ett bra svar. Återkommer till denna tråd när jag fått svar.