Permalänk
Medlem

laptop eller netbook

jag är författare och behöver en dator som är till för att skriva på.
jag har funderat över både laptop och minipc och är osäker vad som är bäst lämpat till att skriva på.
tidigare har jag använt stationär dator och tänker nu lära mig att skriva på en bärbar som jag lätt kan ha med mig på cafeer och resor.

datorn behöver inga krav mer än att den fungerar bra att skriva på plus att den måste vara billig.

några tips på billigaste möjliga laptop/netbook som är bra att skriva på?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Om användningsområdet bara är att skriva så funkar ju i princip vilken som. Mitt tipps skulle vara att du går till vilken butik som helst så att du kan känna lite på dem, se vilken som har skönast tangentbord enl. ditt tycke. Batteritid kan ju också vara värt att kolla på. Men annars borde inget annat spela någon större roll.

Permalänk
Medlem

Om du ska skriva länge så behöver du definitivt en normalstor laptop för komfortens skull, både skärm och tangetbord är för små på netbooks för en författare. Som författare kan du också behöva Office-paketet för att där finns stavnings- och grammatikkontroll (som du verkar behöva )

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Finns annars openoffice som är gratis och då behöver du inte officepaketet och sparar pengar.

Jag skulle tagit en 2011 årsmodell Asus 14 eller 15 tum. Billigt och hyfsat bra.

Aboslut minsta skärm 13,3.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.