Mediaspelare som klarar av .rar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2006

Mediaspelare som klarar av .rar?

Ni vet ju säkert alla här att xbmc klarar av rar filer. Vad finns det för fler mediaspelare (inte program) som klarar av att spela upp rar filer? t.ex Boxee? klarar den av det? Finns det fler?

// Meastro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Feb 2009

Boxee box klarar av att spela upp rar filer.

The box: i5 4670K @ 4 GHz, MSI Z87-G45 GAMING ATX, 16Gb ddr3-1600MHz, EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX, 2x Samsung Pro 256GB SSD.
Laptop: Dell XPS 13 9350 Core i7 8GB 256GB SSD 13.3"
HTPC: Intel Core i3 2105, Asus P8H67-I mITX, 8gb ddr3, Fractal Design Array R2, Intel SSD 320 40GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av meastro:

Ni vet ju säkert alla här att xbmc klarar av rar filer. Vad finns det för fler mediaspelare (inte program) som klarar av att spela upp rar filer? t.ex Boxee? klarar den av det? Finns det fler?

// Meastro

Boxee är baserat på XBMC så ja det klarar det.

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Om jag inte minns fel kunde Popcornhour också fixa .rar filer.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2006

Tack för svaren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2006

Finns det nån tråd här där man listar dom bästa och vad dom har för support?
Annars kanske jag kan börja med att starta en sådan och bygga upp det här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001

du minns fel, möjligt att de lade till det senare, men under de månader jag hade en innan den försvann till annan ägare så fixade den inte rar

/Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2006

beställde en boxee box från webhallen. Verkar vara ett bra val mod kan stänga tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002

Du gjorde ett bra val. Boxee uppdateras regelbundet och det finns ett dedikerat team som arbetar på det hela tiden. Verkar som flera tillverkare av mediaspelare har hittat mjukvaran också, t.ex. Iomega (http://iomega.com/iomegatv-media-center/) som gör att de troligen kan anställa flera personer som arbetar med applikationen.