Permalänk
Medlem

DVD och CD skivor

Ja efter att ha både sökt på rubriken här på SweClockers och google så är svaret väldigt luddigt och svårt att ta i. Grejen är den att jag har en kompis vars bil är av äldre laget men har en fungerande radio/cd spelare.

Men jag tänkte ju vara ett litet helgon och ge honom en födelsedagspresent som är en musik skiva, då undrar jag följande: Kan man bränna det original exemplar jag köper och inkludera i paketet för att han ska slippa ha sönder den? Grejen är den att jag har bara DVD skivor, inga CD.

Finns det sätt att bränna en DVD som en CD och få den att funka ändå?

Anledning:

Min vän är väldigt stökig av sig men älskar Sabaton.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Det funkar inte att spela DVD skivor med en CD spelare/bilstereo, hur du än gör... eftersom informationen på en DVD skiva ligger mycket tätare (för att det ska gå att få plats mer data.) En vanlig CD spelare är alltså inte byggd för att kunna läsa så smått.

Mitt tips är att köpa en MP3 spelare till din vän istället. Men bara om det finns stereoingång på bilstereon, det brukar heta AUX.

Permalänk
Medlem

Smart idé faktiskt med en mp3 spelare istället, men det svaret du anger är förväntat så inte mycket att göra åt det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40