Skrivet av Baxtex:
Mumma!
Oavsett vad alla säger om grafiken och allt sådant där, är det ljudet jag ser framemot mest!
Håller med till 100%.
Första gången jag startade BC2 så fick jag ståpäls (jo mitt hår ställde sig upp) av ljudet. Att spela CoD känns som att spela pacman ljudmässigt sätt. Hoppas MW3 gänget tar inspiration och lägger ner mer än en vecka på ljudet.
Så jo, jag ser onekligen fram emot att sätta på mig mina 5.1 lurar och sväljas av spelet. Den som inte testad BC2 (eller annat bra ljudmässigt spel, som jag inte vet om det finns) med 5.1 lurar vet inte vad riktigt bra ljudupplevelse är (och är försåtligt att man då inte saknar det heller).
Sedan så ser jag fram emot att man kan förstöra allt man vill, tänk att slippa att en sniper kan sitta helt otagbar pga av en claymore på den enda trappan upp. Och det ser ut att bli väldigt varierade banor som kommer, så alla kommer att hitta sina favo-banor (snipers sina mer öppna och jag mina med trånga härliga close combat områden).
Det som för mig känns väldigt betryggande är hur bra spelet känns idag med tanke på hur lång tid det är kvar till släpp. Då får dom gott om tid att polera, vilket är det som skiljer ett spel med potential och ett bra (färdigt) spel. För det finns inget värre än att köpa ett spel och genast slås av att "Fan, det här spelet skulle varit riktigt bra om dom lagt ner 2-3 månader till".
Och till DICE personligen:
Gör en VETTIG server browser, låt inte praktikanten få ansvaret... Låt mig få göra sparbara sökprofiler (så jag snabbt kan välja vad jag är på humör för) där jag kan få söka på Land/Språk, Max Spelare, Server Namn, Med/Utan DLC (man har), Kartor (nä inte bara en enstaka karta), Ping, Regler (som med/utan vissa vapen, claymores, tanks, osv), Harcore, Spel typ (och då även om servern bara kör den typen), och allt annat
Dvs jag vill kunna söka på ALLT som kan skilja servrar åt. SÅÅÅÅÅ svårt kan det inte vara.
För mig är server browser (och privata servrar) otroligt viktig, för jag hoppar ofta runt för att hitta en server jag gillar att spela på.
Och se för guds skull till att straffa dom som campar på banor med uppdrag, och belöna dom som jobbar för uppdraget. Som tex att sortera listan efter tagna mål och inte antal dödade eller att ge mer eller mindre xp och poäng mm. Och visa upp antalet team kills personer har så server admins (och andra) snabbt och enkelt kan se vilka som team dödar regelbundet.