Corsair lanserar Hydro H80 och H100

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar Hydro H80 och H100

Efter att först ha avslöjats hos en svensk webbhandlare lanserar nu Corsair två nya kompakta vattenkylningspaket, båda med stöd för styrning- och övervakningssystemet Corsair Link.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen ... sweet ^^

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer ett Sweclockers test snart

Permalänk
Medlem

Hur står sig H100 mot ett "riktigt" vattenkylningssystem?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Hur står sig H100 mot ett "riktigt" vattenkylningssystem?

som sagt, vi inväntar tester!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Som personer ovan sa så skulle det vara kul att se hur dem presterar

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Fler saker till Link, kul att man äntligen kan få ett system med Link istället för bara nåt Corsair pratar om

Permalänk
Medlem

H80 känns ganska ointressant men H100 däremot verkar trevlig. Ser fram emot test och pris!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Blir ett H100 för mig

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen på en swec recension av Corsairs H100!

Permalänk
Medlem

Beställde precis en h100, kommer byta ut min nh-d14, hoppas bara den passar i ett r2 chassi, annars blir det reklamation och typ 400kr förlorade i fakturor/transport

Permalänk
Medlem

Passar H100 i toppen på ett R3-chassi blir det till att beställa en direkt! Då kan jag "äntligen" byta ut min Noctua NH-U12P.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Synd att de kommer från CoolIT. Jag vågar nog inte stoppa i något som kommer från dem i min dator efter att jag har läst denna tråden och läst om deras garanti.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Entusiast
Skrivet av monster08:

Synd att de kommer från CoolIT. Jag vågar nog inte stoppa i något som kommer från dem i min dator efter att jag har läst denna tråden och läst om deras garanti.

Det kanske är CoolIT som gjort produkten, men det är väll ändå Corsair's garantier som gäller? Det är ju ändå Corsair som släpper och säljer produkten.

Kan även tillägga att killen som skapade tråden har troligen otur, har aldrig hört om en ''Exploderande'' eller liknande vattenkylare från varken CoolIT eller Corsair, Garantier ska täcka sådana saker såvitt jag vet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av monster08:

Synd att de kommer från CoolIT. Jag vågar nog inte stoppa i något som kommer från dem i min dator efter att jag har läst denna tråden och läst om deras garanti.

Som Jonssown säger så är de ju Corsairs garantier som gäller, CoolIt tillverkar bara åt dem.
Kan också tillägga att killen i den tråden var ju inte första hands kund, vilket brukar göra garanti lite mer problematiskt

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Det kanske är CoolIT som gjort produkten, men det är väll ändå Corsair's garantier som gäller? Det är ju ändå Corsair som släpper och säljer produkten.

Kan även tillägga att killen som skapade tråden har troligen otur, har aldrig hört om en ''Exploderande'' eller liknande vattenkylare från varken CoolIT eller Corsair, Garantier ska täcka sådana saker såvitt jag vet.

Skrivet av SoulShatter:

Som Jonssown säger så är de ju Corsairs garantier som gäller, CoolIt tillverkar bara åt dem.
Kan också tillägga att killen i den tråden var ju inte första hands kund, vilket brukar göra garanti lite mer problematiskt

Jo visst kanske det är Corsairs garantier men detta exploderande slutna vattensystemet från CoolIT är inte det första som jag har läst har exploderat. Både http://www.coolitsystems.com/index.php/en/community/forum/19-domino-alc/6761-my-domino-alc-just-exploded.html och http://www.overclock.net/water-cooling/659826-cooit-eco-vantage-reviews.html är trådar jag har läst om hur olika av deras produkter har exploderat. Och hur CoolIT har modererat sina forum och andras genom att tysta ned problem med deras kylare för att kunna fortsätta sälja produkter som inte riktigt håller en bra standard till kunder som inte riktigt vet att det existerar något problem hos dem.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Hrm, Korrosions risk på Kopparblock och Aluminimum kylare, förvisso kan du minimera korrosionen (blir aldrig av med det helt så där kommer bildas en tun beläggning på metallerna) mellan koppar och aluminium med rätt kylvätska.
Men med tanke på att detta är deras topp of the line kylare så förstår jag inte riktigt valet av aluminium istället för koppar, hadde lätt betalat lite extra för att slippa risken för korrosion.

Permalänk
Medlem

ta er Corsair!!! nu blev jag ju sugen på en H100

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Jag låter den gärna explodera i min burk, skulle ju inte sitta fel att få ett nytt bätte grafikkort(5870 kan ju vara lite svårt att hitta nytt nuförtiden)

Permalänk
Medlem

Snälla Sweclockers, när ni testar dessa, jämför också med ett "riktigt" vattenkylningssystem

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Går just och funderar på att köpa ett Define R3, en H100 i taket skulle vara trevligt. Inväntar recension!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Jo visst kanske det är Corsairs garantier men detta exploderande slutna vattensystemet från CoolIT är inte det första som jag har läst har exploderat. Både http://www.coolitsystems.com/index.php/en/community/forum/19-domino-alc/6761-my-domino-alc-just-exploded.html och http://www.overclock.net/water-cooling/659826-cooit-eco-vantage-reviews.html är trådar jag har läst om hur olika av deras produkter har exploderat. Och hur CoolIT har modererat sina forum och andras genom att tysta ned problem med deras kylare för att kunna fortsätta sälja produkter som inte riktigt håller en bra standard till kunder som inte riktigt vet att det existerar något problem hos dem.

Fy fan va obehaglig läsning. Får en att tänka om angående dessa kylare.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Klart att det låter lite läskigt, men samtidigt gissar jag på att det inte bara är CoolIT som har haft problem med att produkter inte fungerar som dom ska.

Håller med Nautilus011 om att det vore kul med en recension där man får se ett riktigt vattenkylarsystem som referens. Då med liknande 240/120 radiator och fläktar.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Snälla Sweclockers, när ni testar dessa, jämför också med ett "riktigt" vattenkylningssystem

Varför ska dom göra det dom ligger inte i samma division änns, dessa vattensystem ska bara konkurrera med fläktsystem..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Varför ska dom göra det dom ligger inte i samma division änns, dessa vattensystem ska bara konkurrera med fläktsystem..

För att se skillnaden, om köpet av ett riktigt system är befogat eller inte.

Det borde imo finnas med i alla kylningstester..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Hrm, Korrosions risk på Kopparblock och Aluminimum kylare, förvisso kan du minimera korrosionen (blir aldrig av med det helt så där kommer bildas en tun beläggning på metallerna) mellan koppar och aluminium med rätt kylvätska.
Men med tanke på att detta är deras topp of the line kylare så förstår jag inte riktigt valet av aluminium istället för koppar, hadde lätt betalat lite extra för att slippa risken för korrosion.

Är det inte bara flänsarna som alu då?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

För att se skillnaden, om köpet av ett riktigt system är befogat eller inte.

Det borde imo finnas med i alla kylningstester..

Dom skulle få testa ihjäl sig med alla möjliga varianter man kan bygga ett vattenkylningssystem på. Ett sånt test tillför väldigt lite.

Permalänk
Medlem

Nu med H100 börjar det bli lite intressant med slutna vattenkylningssystem (jag vet, det har funnits med 240-rad förut också men den har inte varit så vanlig), förmodligen ingenting jag kommer köpa men man vet aldrig.

Efterlyser också riktig vattenkylning med iaf en 240-rad som en slags referens vid kylningstester.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Rådström:

För att se skillnaden, om köpet av ett riktigt system är befogat eller inte.

Det borde imo finnas med i alla kylningstester..

Då pris/prestanda alltid tas in i beräkningen så förlorar alltid egetbyggt LC, sen som en tidigare nämnde så finns det evigheter av konfigs för att testet ska bli proffesionellt utfört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Dom skulle få testa ihjäl sig med alla möjliga varianter man kan bygga ett vattenkylningssystem på. Ett sånt test tillför väldigt lite.

Skrivet av Asheileon:

Då pris/prestanda alltid tas in i beräkningen så förlorar alltid egetbyggt LC, sen som en tidigare nämnde så finns det evigheter av konfigs för att testet ska bli proffesionellt utfört.

Ett EK kit för 1500kr skulle räcka jättebra. Det behöver inte vara något speciellt, bara så det finns en referens till "riktig" vattenkylning.