komma runt admin inlogg(inget är stulet)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sala
Registrerad
Jan 2011

komma runt admin inlogg(inget är stulet)

tjenare!,jag köpte en hårddisk av en kille här i stan och ingen av oss kan admins lösen till disken

historian:jag köpte disken av en snubbe,jag sätter i hårddisken,startar datorn,och sedan kom de upp att man måste verifiera disken eller något sånt,och för de måste man logga in i admins inlogg,jag ringer snubben och frågar efter lösenordet svaret blev "nej du vet den satt i en dator jag köpte begagnat så jag har inte enaning"

så jag undrar nu hur kan man ta sig runt admins inlogg utan att köpa nytt operativesystem

MVH Kennie

jag röker inte,jag svär inte,jag super inte,FAN jag glömde pipan på systemet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

vad är det för operativsystem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sala
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av poskitosker:

vad är det för operativsystem?

windows vista Basic ,glömde skriva:p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av K3N:

windows vista Basic ,glömde skriva:p

min rekomendation är att du formaterar hårddisken och installerar ett fungerande operativsystem
Jag har aldrig i stött på ett värre OS än vista, installera XP som du kan få tag i nästintill gratis

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
norrköping
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av K3N:

tjenare!,jag köpte en hårddisk av en kille här i stan och ingen av oss kan admins lösen till disken

historian:jag köpte disken av en snubbe,jag sätter i hårddisken,startar datorn,och sedan kom de upp att man måste verifiera disken eller något sånt,och för de måste man logga in i admins inlogg,jag ringer snubben och frågar efter lösenordet svaret blev "nej du vet den satt i en dator jag köpte begagnat så jag har inte enaning"

så jag undrar nu hur kan man ta sig runt admins inlogg utan att köpa nytt operativesystem

MVH Kennie

är bara formatera disken???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sala
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av og900turbo:

är bara formatera disken???

förlorar man allt i disken då?,och hur gör man?,är inte så haj på bios:p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ka
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av K3N:

Ja, det gör du. Men vad ska du men hans gamla data till? Du kan formatera den direkt i windows. Sök på Formatera i windows start meny bara

Intel Core i7 7700K | MSI GTX 1070 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Corsair Force 120GB SSD | Achieva Shimian QH-270 27" IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Men han ville ju ha kvar OSet på hårddisken?(eller har jag missuppfattat)
formaterar han hårddisken kommer ju ALLT försvinna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Det bästa är såklart att formatera den, om du inte har något OS på datorn för tillfället (som du har lösen till ) så installerar du Windows 7 på disken och sen är det frid och fröjd.

Har du ett OS så tycker jag att du ska ändra boot-order i BIOS (alternativt titta om det finns något du kan trycka under uppstart för att välja disk, det kan vara F8 eller F12 eller något annat) och starta ditt vanliga OS och sen formatera disken genom att högerklicka på den ifrån utforskaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av K3N:

Du får förklara lite bättre.
1. Hur många diskar har du i datorn?

2. Om du har en disk sen tidigare, är det operativsystem på den och i så fall vilket?

Den nya disken kan ha operativsystem, men du har inte licensen till den, så den skall du inte förvänta dig att kunna använda.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Det här programmet kan återställa lösenordet till Windows om det var det du var ute efter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sala
Registrerad
Jan 2011

alltså de är så att jag fick med lite program som jag skulle få med på köpet så vill inte förlora

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Maidstone, England
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av K3N:

alltså de är så att jag fick med lite program som jag skulle få med på köpet så vill inte förlora

lurad.se? :S

Main: Acer X34A Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F GTX 1080Ti Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
HTPC: nVidia Shield TV 500GB JVC DLA-X30
DMP-BD310 Denon AVR-4310 Anthem MCA-50 Monolith DF
XTZ 99.36x2/99.26x3 MK II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av K3N:

jag ringer snubben och frågar efter lösenordet svaret blev "nej du vet den satt i en dator jag köpte begagnat så jag har inte enaning"
MVH Kennie

Skrivet av K3N:

Eftersom inte snubben du köpte av vet vad som fanns på då han inte hade lösenord, hur kan du då veta vad som finns på den?
Luktar som den disken är het!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Hjälpte med kollega med det rätt nyligen...dottern bytte lösenord ca 10ggr/dag och glömde efter ett tag bort vad hon bytt tlil

http://www.vistax64.com/tutorials/102005-reset-user-account-p...

En ssd som baseras på en kontroller från sandforce komprimerar data för ökad prestanda/livslängd. AS-SSD använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat, ATTO använder data som är lätt att komprimera och ger bästa möjliga resultat. Eftersom program/os/spel ofta går att komprimera någorlunda bra så hamnar den verkliga prestandan någonstans mellan dessa resultat vid normal användning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sala
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av kerbo:

Eftersom inte snubben du köpte av vet vad som fanns på då han inte hade lösenord, hur kan du då veta vad som finns på den?
Luktar som den disken är het!

alltså-.-,admins lösenord,inte vanliga inlogget

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sala
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av roosterx:

lurad.se? :S

trorde

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

http://www.paulspoerry.com/2008/08/03/hack-vista-create-a-new-admin-account/

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sala
Registrerad
Jan 2011

tack:),ska försöka:)