Project Zomboid. [Minecraft liknande fast ett zombie överlevnads RPG].

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Project Zomboid. [Minecraft liknande fast ett zombie överlevnads RPG].

Jag har inte spelat det än, men från vad jag läst så ser det riktigt charmigt ut.

Hemsida: http://projectzomboid.com/blog/
Preview: http://kotaku.com/5807005/in-the-zombie-apocalypse-i-died-of-...

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Okej, testade precis pre-alphan. Det känns lite väl opolerat för att sitta å spela än. Men dom verkar patcha och lägga till saker ofta så får se hur det blir lite längre fram. Spel idén är ju helt underbar iaf.. Video från en av mina spelomgångar. http://www.justin.tv/firkraagsc2/b/287088952

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Apr 2003

Köpte precis det här. Verkar riktigt trevligt och med stor potential! Någon annan som provat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Dags att liva upp tråden lite!

Tyckte spelet så lite halv tråkigt ut men det visade sig vara fruktansvärt kul! Finns hur mycket som helst man kan göra! Hur går det för er nu?

Är det någon som har lite överlevnadstips så kom gärna fram!

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Ja, spelet har kommit lång väg sen jag gjorde denna tråden. Rekommenderas starkt. Går nu även att köpa på Steam!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Apr 2007

Jag köpte det nu satan vad kul det är! Men brutalt svårt, överlevt 2 dagar som mest hittils, men jag är väl inte försiktig nog ;p Några andra som spelar i nuläget? Kommit långt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Det är rätt kul, men själva fighting mot zombies måste de polera och göra bättre, den är alldeles för "trubbig" imho.
Sen skulle jag gärna vilja kunna zooma in.

Har dock inte spelat så speciellt mycket ännu men ska nog lägga några timmar på spelet.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Firkraag:

Okej, testade precis pre-alphan. Det känns lite väl opolerat för att sitta å spela än. Men dom verkar patcha och lägga till saker ofta så får se hur det blir lite längre fram. Spel idén är ju helt underbar iaf.. Video från en av mina spelomgångar. http://www.justin.tv/firkraagsc2/b/287088952

Spelade pre-alpha:ish, har det hänt något sedan dess?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg / Molde / Australien
Registrerad
Maj 2006

Tycker att detta spelet är värt att lyfta upp lite igen

Köpte det för några dagar sedan och hittils har det varit bättre än andra spel jag testat de senaste åren. Men då får man nog också räkna med att jag tycker basbyggande, survival och svåra spel är något som faller mig fint i smaken. Samt coop/multiplayer behöver vara en del av upplevelsen, spelar väldigt sällan spel själv längre (dvs, jag jämför inte mot witcher serien, shadow of mordor og andra singleplayer-äventyr).

Skrivet av THB:

Sen skulle jag gärna vilja kunna zooma in.

Zoom är implementerat (fast fungerar inte med xbox kontroll tror jag).

Edit;
Multiplayer kräver lite trillande med .ini fil och starta .bat fil för att få igång server och öppna portar om man inte gjort det.
Dvs, inte riktigt smidigt om man vill köpa spelet och vara igång med polarna 3 minuter senare.