Permalänk
Proffsmoddare

Sputnik 0667

Update 2011-06-10: Har knåpat ihop 2 st passande retro-annonser. Finnes längst ner i galleriet!

Efter drygt två månader står den klar, min kära Sputnik...
Tack för visat intresse!!

För de intresserade: bygglogg

Komponenter:

moderkort: Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX
processor: Intel Core i3 550 3.2GHz
minne: Corsair 4GB
HDD: 500GB Western Digital
nätdel: Corsair CX 430W
grafik: Gigabyte GeForce GTX 460
DVD: Samsung SH-S223C
kylare: Cooler Master Hyper TX3
sug: 2x Scythe 120mm Gentle Typhoon

Annat:

skärm: AOC e2043Fs
Ljudkort: externt usb / TASCAM us-122l
Ljud: Gamla datorhögtalare
Tangentbord: TB-5V Mini Keyboard

Sputnik 0667

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Avstängd

Imponerad? Ja!
Vill ha? Ja!
5 poäng? Ja såklart!

Permalänk
Medlem

har lagt upp detta bygge som förslag till jocke92 som håller en tävling (där vi ska utse terminens bäste moddare) jag själv sitter med i juryn och tycker detta kan vara en värdig vinnare

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Sådant här får mig verkligen att bli varm inombords. Detaljerna, finessen, temat... Man blir tårögd. Grattis, du har fått den mest solida 5-poängaren jag någonsin utdelat. Hade du tillverkat flera hade jag stått först i kö för att köpa en.

Kort sagt - oerhört vackert, bravo!

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

5 av 5 inget snack, snyggaste bygget jag sett hittils.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Ja minns du den gamla goda tiden... inga tagentbord med belysning och ingen 3d skärm och så men vi klarade oss även då... kommer dock i håg när farfar i början på 30 talet höll på at övertända huset när han gick i från datorn med något benchmarkingprogram för grafik i gång och den överhettades och tog eld... Senare gav han bort resterna av den maskinen til någon gammal nazist som hadde en svaghet för äpplen... han sa han kunde göra nåt av den.. Jag vet inte men dessa bilder för mig tilbaka til den tiden när det var öga för öga och byte för byte...

Permalänk
Medlem

Mina första tankar

Woaw:O
awesome:O
vill ha:P

Vart fan är byggloggen

5points

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Vet inte hur jag kan ha missat den här byggloggen! Solklara 5p blev det iaf!

Permalänk

Har följt byggloggen med stort intresse och resultatet blev ju hur bra som helst
Galet fränt bygge.
Den sticker ut och passar in på samma gång

5/5!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Pure Awesomeness!! 5p

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

Fy satan va coolt! 5p

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Fy ända in i helvetet va tuff!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Absolut det proffsigaste bygget jag har sett! Allt verkar vara väldigt genomtänkt med luckor och ljusbordet.. coolt! 5/5 helt klart!

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk

Bland de snyggaste jag sett på sweclockers, din känsla för detaljer är ju fantastisk

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Väldigt coolt, helt klart ett av de absolut snyggaste byggena på Sweclockers, ingen tvekan om saken.

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt coolt!
Detaljfinish ut i fingertopparna verkligen.

Permalänk

Jaha, då har man dreglat sönder ytterligare ett tangentbord. 5/5p

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

Riktigt kul bygge, bra med lite roliga funktioner också, som ljudbordet t.ex. Ett plus hade ju varit om solsystemet faktiskt rört på sig

En fråga bara, hur är det att sitta vid den och jobba/surfa? Ergonomin känns ju lite sådär på sista bilden, ser väldigt jobbigt ut för handlederna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Riktigt kul bygge, bra med lite roliga funktioner också, som ljudbordet t.ex. Ett plus hade ju varit om solsystemet faktiskt rört på sig

En fråga bara, hur är det att sitta vid den och jobba/surfa? Ergonomin känns ju lite sådär på sista bilden, ser väldigt jobbigt ut för handlederna...

ditt (retroradio) och sputnik modden är nog fan dom bästa här på swec:)

On topic:

Gillar denna riktigt jäkla mycket, hur mycket tid tog hela bygget totalt?:)

poängen är väll ingen snack om saken:) (5/5)

Mod of the year?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Detta var sjukt grymt! Följde byggloggen men förstod nog aldrig hur helheten var tänkt. detta var sjukt.

Skrivet av upl8447:

har lagt upp detta bygge som förslag till jocke92 som håller en tävling (där vi ska utse terminens bäste moddare) jag själv sitter med i juryn och tycker detta kan vara en värdig vinnare

Med risk för att låta väldigt självgod
Fram tills igår såg jag mig själv som självklar vinnare i kategorin trächassi men jag tror att jag nyss blev omkörd ganska rejält!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare

Detta var snyggaste galleriet jag sett på länge. Härligt med lite rejäla mods!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv

Jävlar va snyggt 5/5

Permalänk

En klar femma!

Permalänk

satan i gatan

finns nog inget bygge med högre klass här på swec. full pott

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Herrejävlar va snyggt bygge En självklar femma!

Permalänk
Medlem

Åvandtånde summerar det ganska bra!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Grymt! 5p

Permalänk
Medlem

Jag finner inte ord att beskriva hur bra det är.

Permalänk

Tokigt snyggt!

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Underbart........:D Älskar när man blandar datorer och trä..:)

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston