Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Ny HDD

Hej, vill ha en HDD till min nya burk:

p67 moderkort
cpu 2500K
2x2Gb minne
radeon 6990 kort
1000watt nätdel

Vill ha en snabb systemdisk som är prisvärd, behöver absolut inte stort utrymme, klarar mig med 300-500gb lätt.

Vilken disk skulle ni köpt idag ?

helst på Inet.se

Min andra fråga är:
Vinner jag något när man spelar spel med en SSD istället för en snabb HDD ? förutom att spelet laddar fortare... alltså kommer jag märka skillnad i flytet i själva spelet ?

bara jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Om jag säger som så här, spelar det någon roll vilken disk jag köper idag för själva flytet i när man spelar spel ?
Jag förstår att det kan skilja på tiden det tar att ladda banorona i spelet osv, men märker man något när väl spelet är i gång ?

bara jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011

Du får inte högre FPS eller bättre flyt i själva spelet men däremot som du redan är inne på, laddar spel och banbyten mycket snabbare. Vi kan ta ett exempel med min Vertex 3 240GB så laddar Shogun 2 in spelet från det att jag väljer att starta ett spel till att jag är inne i själva spelet på ca 15-20 sekunder. Ungefär detsamma gäller från det att jag väljer att starta spelet på skrivbordet tills jag är inne i huvudmenyn.

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

OK, tack, då vet jag.

bara jag