Nvidia rullar ut Geforce Drivers 275.33 WHQL

Permalänk
Melding Plague

Nvidia rullar ut Geforce Drivers 275.33 WHQL

Grafikjätten Nvidia möter långhelgen med första paketet WHQL-godkända drivrutiner i 275-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt, sitter och Nöter DiRT 3, frapsar o hela köret så passar bra, då det säkert get nån extra procent inofficielt

DNF, gief

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge. Bättre att skippa trasslet med betor.

Permalänk
Medlem

Ah najs, fixar för 3D i Witcher 2

Permalänk
Medlem

Trevligt med automatiska SLI uppdateringar

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tycker att Firefox blev snabbare

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

När ska Nvidia fixa ordentlig 3D vision i Shogun 2?

Permalänk

När ska Shogun 2 överhuvudtaget fixa duglig prestanda ? Tycker spelet laggar otroligt mycket även på min rigg som inte är SÅ jävla gammal, och då kör jag inte höga inställningar direkt.... -.-

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Dom borde ge lite mer kärlek till 570-serien!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tri_State:

När ska Shogun 2 överhuvudtaget fixa duglig prestanda ? Tycker spelet laggar otroligt mycket även på min rigg som inte är SÅ jävla gammal, och då kör jag inte höga inställningar direkt.... -.-

det är inte spelet, det är din dator de e fel på.../32" frågetecken...

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Antielefant
Skrivet av furuliden:

När ska Nvidia fixa ordentlig 3D vision i Shogun 2?

Skrivet av Tri_State:

När ska Shogun 2 överhuvudtaget fixa duglig prestanda ? Tycker spelet laggar otroligt mycket även på min rigg som inte är SÅ jävla gammal, och då kör jag inte höga inställningar direkt.... -.-

När Creative Assembly byter ut sin spelmotor mot en modern sådan? Den är dels väldigt processorberoende och dels har den riktigt ruttet stöd för SLI. Vad gäller 3D hjälper det inte mycket vad NVidia gör när spelet har alldeles för mycket orenderade 2D-overlays.

Men, men... kanske för mycket att begära när Shogun II fortfarande bygger på samma motor som Rome.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Kör nog ett tag till med senaste betan, nu fungerar iallafall sli!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ah najs, fixar för 3D i Witcher 2

Tråkigt nog så fixar denna drivrutinen endast 2d prestandan med 3dvision drivrutinen installerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangler:

Tråkigt nog så fixar denna drivrutinen endast 2d prestandan med 3dvision drivrutinen installerad.

Oh damn då missuppfattade jag det hela. Men rätt najs ändå att slippa avinstallera 3Dvision när man ska spela Witcher 2 iaf, det var ju något bökigt...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zcenicx:

När Creative Assembly byter ut sin spelmotor mot en modern sådan? Den är dels väldigt processorberoende och dels har den riktigt ruttet stöd för SLI. Vad gäller 3D hjälper det inte mycket vad NVidia gör när spelet har alldeles för mycket orenderade 2D-overlays.

Men, men... kanske för mycket att begära när Shogun II fortfarande bygger på samma motor som Rome.

Warscape?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

När Creative Assembly byter ut sin spelmotor mot en modern sådan? Den är dels väldigt processorberoende och dels har den riktigt ruttet stöd för SLI. Vad gäller 3D hjälper det inte mycket vad NVidia gör när spelet har alldeles för mycket orenderade 2D-overlays.

Men, men... kanske för mycket att begära när Shogun II fortfarande bygger på samma motor som Rome.

Eftersom att Creative Assembly gjorde en helt ny spelmotor från grunden i och med sjöslagen i Empire så tvivlar jag på att man skulle gå tillbaka två steg och införa den gamla spelmotorn i Shogun 2.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av MrAdde:

Warscape?

Och dess föregångare Battlescape, ja.

Skrivet av furuliden:

Eftersom att Creative Assembly gjorde en helt ny spelmotor från grunden i och med sjöslagen i Empire så tvivlar jag på att man skulle gå tillbaka två steg och införa den gamla spelmotorn i Shogun 2.

Till viss del har du rätt. Warscape är däremot inte helt ny från grunden, den utvecklades från Battlescape (Rome och Medieval II). Den har helt nya funktioner och sjöslagsmotorn är helt ny, men landkrigsmotorn är i princip bara en uppsnyggad version av samma motor Rome kör.

Den har samma gamla bekymmer som Total War-spelen lidit av länge, alla senare Total War-spel (Rome, Medieval II, Empire, Napoleon och Shogun II) är tungdrivna med dåligt multiGPU-stöd. Det är inte direkt så att SLI/CF, 3D eller multicore-processorer fungerar bättre i Shogun än i Empire, eller tvärt om för den delen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zcenicx:

Och dess föregångare Battlescape, ja.

Till viss del har du rätt. Warscape är däremot inte helt ny från grunden, den utvecklades från Battlescape (Rome och Medieval II). Den har helt nya funktioner och sjöslagsmotorn är helt ny, men landkrigsmotorn är i princip bara en uppsnyggad version av samma motor Rome kör.

Den har samma gamla bekymmer som Total War-spelen lidit av länge, alla senare Total War-spel (Rome, Medieval II, Empire, Napoleon och Shogun II) är tungdrivna med dåligt multiGPU-stöd. Det är inte direkt så att SLI/CF, 3D eller multicore-processorer fungerar bättre i Shogun än i Empire, eller tvärt om för den delen.

Källa på det?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Och dess föregångare Battlescape, ja.

Till viss del har du rätt. Warscape är däremot inte helt ny från grunden, den utvecklades från Battlescape (Rome och Medieval II). Den har helt nya funktioner och sjöslagsmotorn är helt ny, men landkrigsmotorn är i princip bara en uppsnyggad version av samma motor Rome kör.

Den har samma gamla bekymmer som Total War-spelen lidit av länge, alla senare Total War-spel (Rome, Medieval II, Empire, Napoleon och Shogun II) är tungdrivna med dåligt multiGPU-stöd. Det är inte direkt så att SLI/CF, 3D eller multicore-processorer fungerar bättre i Shogun än i Empire, eller tvärt om för den delen.

Jaha, jag trodde att Nvidia var sura på att CA har samarbetat med AMD när de utvecklade Shogun 2. Och därför har inte Nvidia velat utvecklat ett bättre 3D stöd åt Shogun 2.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tri_State:

När ska Shogun 2 överhuvudtaget fixa duglig prestanda ? Tycker spelet laggar otroligt mycket även på min rigg som inte är SÅ jävla gammal, och då kör jag inte höga inställningar direkt.... -.-

För att du har ett riktigt dåligt grafikkort?
Jag skulle vilja påstå att Shogun 2 är ganska bra optimerat och jag kan nästan maxa det och det ser fantastiskt ut.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Tri_State:

När ska Shogun 2 överhuvudtaget fixa duglig prestanda ? Tycker spelet laggar otroligt mycket även på min rigg som inte är SÅ jävla gammal, och då kör jag inte höga inställningar direkt.... -.-

Skrivet av MSIOCGenie:

För att du har ett riktigt dåligt grafikkort?
Jag skulle vilja påstå att Shogun 2 är ganska bra optimerat och jag kan nästan maxa det och det ser fantastiskt ut.

Jag kan också spela shogan 2 på riktigt höga inställningar, spelet ser riktigt bra ut i full HD och det flyter på bra med båda mina datorer. Till och med min bärbara dator klarar av att spela shogun 2, det är dock med HD upplösningen 1366x768. Jag spelar med medel grafik på alla inställningar och med "large" armeer och utan andra special effekter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Jag kan också spela shogan 2 på riktigt höga inställningar, spelet ser riktigt bra ut i full HD och det flyter på bra med båda mina datorer. Till och med min bärbara dator klarar av att spela shogun 2, det är dock med HD upplösningen 1366x768. Jag spelar med medel grafik på alla inställningar och med "large" armeer och utan andra special effekter.

själv har jag 2 5870 och kan spela på ultra men laggar som fan när man zoomar in på gubbarna...

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

När ska Nvidia fixa ordentlig 3D vision i Shogun 2?

Shogun 2 är AMD-sponsrat, så kanske inte är högst på deras lista.

-----

Laddade precis ner drivrutinerna, blir till att installera alldeles strax. Väldigt nöjd med senaste drivern innan så hoppas det håller i sig.

Permalänk
Medlem

Den verkar inte hjälpa för witcher 2, utan snarare göra det värre. Iaf för SLI-användare. http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=200554&st=160
Jag väntar till drivrutinerna som ska komma i Juli iaf.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Noctua NH-D14 | Asus GTX 990Ti OCIII |Corsair 16GB 2400MHz | Asus z170-a | Fractal Design Newton R2, 1000W modulär | Corsair Obsidian 700D | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Montalva:

själv har jag 2 5870 och kan spela på ultra men laggar som fan när man zoomar in på gubbarna...

Isåfall är det nåt fel, för kan nästan maxa det med ett ensamt GTX 470, dock inte allt ögongodis såsom hardware shadows på, då det inte ser särskilt mycket snyggare ut.
Tänk på att ha x4 aa istället för 8x, det äter prestanda men skillnaden är nästan obefintlig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Montalva:

själv har jag 2 5870 och kan spela på ultra men laggar som fan när man zoomar in på gubbarna...

Din v-ram kan mycket väl ha tagit slut om du har allt på Ultra och kanske AA och AF uppskruvat. Dra ner allt till high och sedan tar du 4X på AA och AF. Du kan avaktivera de andra speciall effekterna och då borde du se en förbättring. Jag kan tänka mig att tesselering inte är så bra att aktivera på ett HD 5870.

Du kan ju alltid ladda ner GPU-Z och titta hur mycket V-Ram som används för dig. Eftersom mina GTX 460 får slut på V-Ram i några spel så måste dina HD 5870 också få slut på V-Ram i ännu fler spel.

I MSI afterburner kan du också se hur mycket V-Ram som används.

Permalänk
Medlem

Möjligt jag är gammal men hur kommer det sig att nya drivrutiner kan ge såpass mycket mer prestanda i spel? Borde det inte vara så från början egentligen? Har ju själv ett GTX580 i min gaming burk.

Vad gör dom egentligen när dom ökar prestandan? Har dom profiler för varenda jäkla spel som är släppt eller? Skapar inte det en jättehög med arbete att hålla reda på?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Din v-ram kan mycket väl ha tagit slut om du har allt på Ultra och kanske AA och AF uppskruvat. Dra ner allt till high och sedan tar du 4X på AA och AF. Du kan avaktivera de andra speciall effekterna och då borde du se en förbättring. Jag kan tänka mig att tesselering inte är så bra att aktivera på ett HD 5870.

Du kan ju alltid ladda ner GPU-Z och titta hur mycket V-Ram som används för dig. Eftersom mina GTX 460 får slut på V-Ram i några spel så måste dina HD 5870 också få slut på V-Ram i ännu fler spel.

I MSI afterburner kan du också se hur mycket V-Ram som används.

de går ju inte å see hur mycke ram som används på en gpu, vet inget program som kan det... det har funkat bättre för men tror de har med AMD drivrutinerna som cpar up spelen för 5serien, tex 10.5 klockren drivrutin MEN går inte till nya spel TACKAR AMD p.s då hadde jag bara en gpu

och en till sak hur gör ni för att få en liten rad längst ner på er post med egen signering?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

de går ju inte å see hur mycke ram som används på en gpu, vet inget program som kan det...

Läs hans post igen! I GPU-Z ser man det!

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro Processor: i7-4770K @ 4,0 Ghz Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: 8 Gb Corsair Vengeance LP 1600 Mhz Cl 9 Grafik: MSI 970 Gaming 4GB @ 1300/1502/7500 Mhz Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256Gb SSD(OS) + Samsung Spinpoint F3 500Gb + WD Caviar Blue 640Gb Nätagg: Corsair AX850 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 7 64

Permalänk
Medlem

Råkade ut för ett par buggar i Mafia II med mitt EVGA GTS 450 SC 1GB och geforce 275.33.
Hoppas att det inte blir samma med mitt EVGA GTX 570 HD sen ^^