Fungerar windows-program på android?

Permalänk

Fungerar windows-program på android?

Jag har gått och blivit småkär i Samsungs 10.1-platta. Jag ser det som att det skulle vara sjukt bra att använda plattan till bl.a Rosetta stone. Men jag är totalfövirrad angående vad android är? Är det möjligt att köra windows-applikationer på android? Om inte, kommer det vara möjligt (och kanske t.o.m ganska smidigt) att köra windows 7 på plattan?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Nej.

Android är ett linuxbaserat os som endast kör android-program (android apps).
De flesta plattorna inkl Samsungs har en ARM cpu som inte kan köra Windows.

I så fall ska du ha en Windows-platta.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Men jag har hört att det finns Windows-emulatorer. Bör inte detta fungera då?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax31415926:

Men jag har hört att det finns Windows-emulatorer. Bör inte detta fungera då?

Fungerar inte på arm processor och vad jag vet finns det inte till android.

Permalänk

Tråkigt, jag får väl vänta tills Windows-plattorna har blivit bättre helt enkelt...

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax31415926:

Tråkigt, jag får väl vänta tills Windows-plattorna har blivit bättre helt enkelt...

Du kan nog installera linux på plattor och sedan kör wine
Inte smidigt, kolla upp innan om man kan installera linux på den platta du tänkt isf

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Du kan nog installera linux på plattor och sedan kör wine
Inte smidigt, kolla upp innan om man kan installera linux på den platta du tänkt isf

Hmm...får kolla upp det här wine. Men det bör väl i så fall gå på en androidplatta som t.ex. Samsungs om nu Andoid är linux-baserat?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax31415926:

Hmm...får kolla upp det här wine. Men det bör väl i så fall gå på en androidplatta som t.ex. Samsungs om nu Andoid är linux-baserat?

Kort sagt, nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax31415926:

Hmm...får kolla upp det här wine. Men det bör väl i så fall gå på en androidplatta som t.ex. Samsungs om nu Andoid är linux-baserat?

Kommer inte gå med android.
Men om du rootar och flashar ubuntu sedan installerar wine tror jag det ska gå
Jag googlade snabbt och det verkade som att det skulle gå att installera ubuntu på galaxy tab.
Men kolla upp det innan du köper

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Om man kan Linux och är tekniskt lagd, så kan det gå om man har tur.
Inget som en vanlig dödlig ska försöka sig på.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Vad är det för program du vill ha fungerande ifrån Windows?

Permalänk
Skrivet av WEBlurker:

Vad är det för program du vill ha fungerande ifrån Windows?

Jag vill ha språkinlärningsprogrammet Rosetta Stone inlagt, eftersom det är sjukt mycket smidigare att köra detta med touch. Sen är det väl pdf-läsare, men det är ju inget windows-beroende direkt...

Jag har e-bayat lite kines-padar man kan köpa, till jävligt rimliga priser. I skrivande stund har jag dock inte undersökt hur bra de är. Hur som helst, den här t.ex. den här kör ju uppenbarligen både windows och android...hur fungerar det? Eller försöker kineserna sig helt enkelt på en fuling?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax31415926:

Jag vill ha språkinlärningsprogrammet Rosetta Stone inlagt, eftersom det är sjukt mycket smidigare att köra detta med touch. Sen är det väl pdf-läsare, men det är ju inget windows-beroende direkt...

Jag har e-bayat lite kines-padar man kan köpa, till jävligt rimliga priser. I skrivande stund har jag dock inte undersökt hur bra de är. Hur som helst, den här t.ex. den här kör ju uppenbarligen både windows och android...hur fungerar det? Eller försöker kineserna sig helt enkelt på en fuling?

Adobe reader finns till Android.

Plattan du länkade har en Intel atom processor och inte en ARM. Det är därför den kan köra win. Android finns till x86 processorer som atom. Hur bra den funkar vet jag inget om dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Zax31415926:

Jag vill ha språkinlärningsprogrammet Rosetta Stone inlagt, eftersom det är sjukt mycket smidigare att köra detta med touch. Sen är det väl pdf-läsare, men det är ju inget windows-beroende direkt...

Jag har e-bayat lite kines-padar man kan köpa, till jävligt rimliga priser. I skrivande stund har jag dock inte undersökt hur bra de är. Hur som helst, den här t.ex. den här kör ju uppenbarligen både windows och android...hur fungerar det? Eller försöker kineserna sig helt enkelt på en fuling?

Men Kan du inte köra det i webbläsare?
Har förmig att det finns en web variant (kan ha fel nu)
Kolla det om det inte går att köra online via webbläsaren!...

Ser intressant ut det där vad är kostnaden att använda?