Söker testare av SweClockers mobilsajt [uppdaterad]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Söker testare av SweClockers mobilsajt [uppdaterad]

Uppdatering: Fritt fram för alla smartphones nu inkl. Iphone och Android!

Hallå där!

Nu är det dags för testning och finslipning av mobilversionen av SweClockers.com. Vi söker testare med som kan tänka sig att spendera någon timme med att surfa runt och prova den nya sajten och sedan rapportera eventuella fel/buggar till oss.

Är du intresserad? Svara med följande uppgifter i tråden:

Mobiltelefon (modell):
<T.ex. Nokia N8>

Mobiltelefonens upplösning:
<T.ex. 360x640 pixlar>

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
<Skriv någon rad om du pysslat med detta tidigare, exempelvis ett eget projekt, skola eller jobb.>

Betatestningen drar igång nästa vecka (6-12 juni). Inbjudningen till testprogrammet sker via privat meddelande i forumet (PM).

Välkomna!

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Mobiltelefon (modell):
Samsung Galaxy S

Mobiltelefonens upplösning:
800 x 480

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Testar allt ifrån mat till teknikprylar med jämna mellanrum för Smartson, i övrigt så debugging av diverse skript. Både i spel miljö och i operativ miljö.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd

Mobiltelefon (modell):
HTC HD7

Mobiltelefonens upplösning:
480 x 800 WVGA

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Har varit betatestare på olika forum, men aldrig på mobilen.
Har varit med i closed beta @ HoN, LoL, och Battlefield Heroes också, ifall det räknas.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon (modell):
Samsung Omnia 7 (GT-i8700)

Mobiltelefonens upplösning:
480x800

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Räknas betatesta spel?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Htc Legend

320 x 480

har varit betatestare till flera dataspel bad company 2, medal of honor mm lirar även mycket på ptr servarna på wow =P

edit: läste inte ordentligt trodde det gällde alla telefoner =P

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk

iphone 3gs 480x320 upplösning.

Är webbutvecklare själv så jag testar gärna.

Visa signatur

Fractal Design R3| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @3.2Ghz Stock| ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!| 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon (modell):
Nokia N8

Mobiltelefonens upplösning:
360x640 pixlar

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Endast deltagit i en stängd beta av Heroes of Newerth där jag bidrog med att hitta några buggar och även föreslog ett namn på en ny "spell". Fortfarande stolt över att jag är med på ett litet hörn i spelet

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

HTC Desire

480 X 800

Ingen erfarenhet sen tidigare dock.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk

Mobiltelefon (modell):
Nokia N8

Mobiltelefonens upplösning:
360x640 pixlar

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
medverkat i enstaka betatester av spel t.ex. bfbc2.

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon (modell):
Nokia N85
Symbianserie: S60v3
Symbianversion: Symbian OS 9.30

Mobiltelefonens upplösning:
240x320

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling: Grundutbildning i webbdesign, Betatestat Firefox 2, 3 och 4, varit med i ett tiotal stängda betatester av spel.

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon (modell):
HTC 7 Trophy (Windows phone 7)
Mobiltelefonens upplösning:
480 x 800 WVGA
Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Har betat testat en lång rad spel, t.ex APB, Testdrive unlimited 2, Rift, Final Fantasy XIV med flrea, har även testat massor med pre production produkter för NETGEAR.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Skulle gärna vilja vara med och testa på windows 7!

Mobiltelefon (modell):
Samsung Omnia 7 (windows 7)

Mobiltelefonens upplösning:
800x480

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Ingen testning / utveckling från min sida tyvärr (well tonvis med spel men that's it), några förslag på förbättringar på datorprogram på jobbet och sånt men inte mer än då och då. Men skulle gärna vilja vara med och utveckla sweclockers-appen, tror nog att jag kan komma med en del tips och förslag!

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon (modell):
Nokia N95-1 symbian S60v3

Mobiltelefonens upplösning:
240x320

Har inga speciella erfarenheter av att beta-testa saker förrutom vissa öppna betor som crysis 2 och liknande.

EDIT: Skrev fel upplösning.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Det blir så rörigt med en massa inlägg som klagar på att folk inte har läst trådens första inlägg, så jag tog bort dessa inlägg samt inläggen med mobiltelefoner som har fel operativsystem.

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon: Nokia N8 (Symbian)

Mobiltelefonens upplösning:360*640

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling: Varit med i några beta tester av spel och webbläsare men inge annat

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk

Telefon: Nokia 5800 XpressMusic
Upplösning: 360x640
Tidigare erfarenheter: Betatestat några spel, studerar webbsideutveckling

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon med Symbian eller Windows Phone 7 (modell):
Nokia N8

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Jag har utvecklat flera egna saker i både php och python/django (små forum och sånt) och har ett ganska stort intresse inom detta. Studerar även Datateknik och är väldigt intresserad av mjukvaruutveckling i övrigt. Har inte haft något direkt relaterat jobb, men jag brukar tycka det är kul att leta säkerhetshål och jag har ett hum om vad som är de vanligaste felen som brukar göras.

Inte speciellt insatt i mobil utveckling dock, kanske ska tilläggas. Men eftersom att det är en websida och inte en app så borde jag kunna tillföra åtminstone en liten del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TyphoonCC:

Mobiltelefon (modell):
Nokia N8

Mobiltelefonens upplösning:
360x640 pixlar

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
medverkat i enstaka betatester av spel t.ex. bfbc2.

Offtopic men... Du faila rätt totalt med att rapportera buggar i bfbc2 >_>

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon med Symbian (modell):
Nokia 5230

Mobiltelefonens upplösning:
360x640 pixlar

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Betat testat spel så som DOTA och Battlefield Heroes.
Beta testat program så som firefox och spybot search & destroy.
Nybörjarnivå webdesign.
Grunder programmering.

Ser verkligen framemot sweclockers i mobilen, inte helt optimerat i den dåliga webläsaren.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Sista chansen att vara med!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Sista chansen att vara med!

Ifall man har blivit vald ut, har man redan fått PM då?
Eller får man det idag/ikväll?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av BareHipster:

Ifall man har blivit vald ut, har man redan fått PM då?
Eller får man det idag/ikväll?

Vi har inte skickat ut några PM än, men vi bör komma igång under morgondagen.

Det finns även plats för några med Android / Iphone.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Biberu:

Vi har inte skickat ut några PM än, men vi bör komma igång under morgondagen.

Det finns även plats för några med Android / Iphone.

Ska man skriva här om man har en iPhone eller Android telefon då också?

För jag sitter med en iPhone 4 från jobbet som jag gärna testar på också, plus att jag har en HD 7 själv.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av BareHipster:

Ska man skriva här om man har en iPhone eller Android telefon då också?

För jag sitter med en iPhone 4 från jobbet som jag gärna testar på också, plus att jag har en HD 7 själv.

Det går bra ja.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Ska man skriva här om man har en iPhone eller Android telefon då också?

För jag sitter med en iPhone 4 från jobbet som jag gärna testar på också, plus att jag har en HD 7 själv.

Skrivet av Biberu:

Det går bra ja.

Telefon
iPhone 4, SE X10 (Android 2.1), LG Optimus 2x (Android 2.2)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BareHipster:

Mobiltelefon (modell):
HTC HD7

Mobiltelefonens upplösning:
480 x 800 WVGA

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling:
Har varit betatestare på olika forum, men aldrig på mobilen.
Har varit med i closed beta @ HoN, LoL, och Battlefield Heroes också, ifall det räknas.

Mobiltelefon (Modell):
iPhone 4 med iOS 5 beta (build 9A52220p), 32gb.

Mobiltelefonenes upplösning:
960x640

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Det går bra ja.

------------------
Hur är det med att testa med ipad2 och (honeycomb-platta?), något som är intressant, har tillgång till båda två

Edit: tyvärr så har min asusplatta stulits i posten, så jag verkar inte få någon

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av godspeed:

------------------
Hur är det med att testa med ipad2 och (honeycomb-platta?), något som är intressant, har tillgång till båda två

Edit: tyvärr så har min asusplatta stulits i posten, så jag verkar inte få någon

Det kan hända att vi plockar in ett par tablets också, så posta på. Fokus ligger ju på mobiler men det är säkert en del som kommer föredra mobilversionen framför den vanliga på tablets med.

Hoppas det löser sig med posten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Mobiltelefon: Nokia N85 - Symbian OS 9.3 S60v3 Feature Pack 2. Använd sedan starten och har i dagsläget tre olika webbläsare

Mobiltelefonens upplösning: 240x320 (2.6" AMOLED)

Tidigare erfarenheter av testning/utveckling: Fullföljt både programmering A och B samt tidigare kunskaper inom programmering och simpel HTML. Stängd Beta testare (och bugg rapportör) av Heroes of Newerth, Call of Duty: World at War och Battlefield: Play4Free och kanske fler spel. Buggrapportör av ett få tal Linux program och Wine-applikationer också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Vi har inte skickat ut några PM än, men vi bör komma igång under morgondagen.

Det finns även plats för några med Android / Iphone.

Iphone 4

960 x 640

iPad 2

1024 x 768

Har kunskaper i webbdesign och kodning. Även läst endel programmering. Har tidigare varit med i betatestning av bl.a. spel.

Visa signatur

Proud owner of PS5.