Permalänk
Medlem

Hittade något intressant i en låda
Blir det ett 3:e spel tro ni?
EDIT; Fixade bilden

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av TeXoN:

Hittade något intressant i en låda
Blir det ett 3:e spel tro ni?
https://photos-4.dropbox.com/t/0/AACw4OpWZdMTOk2SoY0ayANKaa5i...

Bilden funkar inte, varken här i forumet eller om man kopierar bildadress

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Bilden funkar inte, varken här i forumet eller om man kopierar bildadress

Nu funkar den va?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av TeXoN:

Nu funkar den va?

Funkar utmärkt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeXoN:

Hittade något intressant i en låda
Blir det ett 3:e spel tro ni?
EDIT; Fixade bilden
http://oi42.tinypic.com/5bbmdj.jpg

Intressant, Metro 2035 som syns i din bild är den nya boken i serien som ännu inte kommit ut. Enligt wikin ska den följa Metro: Last light story fast i bättre detalj.

Här är wikin
http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_2035

Permalänk
Skrivet av Exailez:

Intressant, Metro 2035 som syns i din bild är den nya boken i serien som ännu inte kommit ut. Enligt wikin ska den följa Metro: Last light story fast i bättre detalj.

Här är wikin
http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_2035

De finns en bild här på forumet också som hintar om att det ska komma en bok till se inlägg 67

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av TeXoN:

Hittade något intressant i en låda
Blir det ett 3:e spel tro ni?
EDIT; Fixade bilden
http://oi42.tinypic.com/5bbmdj.jpg

Kan säkert bli ett 3:e spel, men det där är en poster för boken som följer Last Lights story

EDIT: Ops, folk hade redan sagt det, borde läst vidare i tråden, hehe

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Bara jag som var besviken på att det minigun shotgun som visades i trailern aldrig ens fick prövas? :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Spelar man genom spelet ser man posters för Metro 2035 på div ställen, det hintas ju om ett nytt spel isf.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Spelar man genom spelet ser man posters för Metro 2035 på div ställen, det hintas ju om ett nytt spel isf.

Igen; Metro 2035 är namnet på boken som bygger på Last Lights story, står dessutom "Prepare yourself for the book that will blow up the entire world" "in stores december 2013"

Tror inte de hinner släppa ett nytt spel så snart, baserat på samma story dessutom Författaren tillkännagav dessutom boken och dess namn innan Last Light ens var släppt Sen hade det varit ganska kaxigt att tillkännage ett nytt spel innan man ens släppt det andra spelet i en inte allt för populär serie

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lasergurka:

Igen; Metro 2035 är namnet på boken som bygger på Last Lights story, står dessutom "Prepare yourself for the book that will blow up the entire world" "in stores december 2013"

Tror inte de hinner släppa ett nytt spel så snart, baserat på samma story dessutom Författaren tillkännagav dessutom boken och dess namn innan Last Light ens var släppt Sen hade det varit ganska kaxigt att tillkännage ett nytt spel innan man ens släppt det andra spelet i en inte allt för populär serie

Jo jag vet precis vad det står, jag har spelat spelet:)

Nej har ju inte sagt att de hinner släppa spelet så pass snart heller;)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jo jag vet precis vad det står, jag har spelat spelet:)

Nej har ju inte sagt att de hinner släppa spelet så pass snart heller;)

Så du vet vad som står, och då antar jag att du visste att det är boken om spelet i princip, var menar du att det hintas om ett nytt spel om du redan var medveten om att Metro 2035 är en bok om Last Light, inte ett nytt spel?

Tror nämligen inte att de kommer göra ett spel på boken, blir lite konstigt att basera ett spel på en bok som är baserad på den tidigare titeln i spelserien.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lasergurka:

Så du vet vad som står, och då antar jag att du visste att det är boken om spelet i princip, var menar du att det hintas om ett nytt spel om du redan var medveten om att Metro 2035 är en bok om Last Light, inte ett nytt spel?

Tror nämligen inte att de kommer göra ett spel på boken, blir lite konstigt att basera ett spel på en bok som är baserad på den tidigare titeln i spelserien.

Inte omöjligt iaf:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Inte omöjligt iaf:)

Kanske inte, men vet inte hur många som vill köpa ett spel med samma story igen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Antar att man bara kan komma in här och skriva av sig om spelet?

Fasen vilket spel! När jag var ny på Metro så skrev jag en del på Swec om hur mycket tid företaget har lagt på inlevelse och miljöer. Och nog stämmer detta fortfarande. Klarade ut spelet igår med bokstavligt talat blandade känslor. Som många andra fick jag i efterhand reda på att spelet har två slut: "good ending" och "Bad ending". Vilket "ending" man får basseras på hur "vänlig" man har varit genom spelets gång. Detta koncept kan jag tycka är mycket intressdnt! Innan jag visste om detta fick jag "Bad ending", vilket påverkade mig rent psykiskt. Eftersom storyn och hela inlevelsen har varit så verklig, liksom att man har fått lära känna alla karaktärer på ett underligt sätt, så blev iallafall JAG väldigt nedstämd och tagen av att som jag förstod det: "D6 går under".

Jag känner att jag har varit på Swec såppas länge att jag faktiskt kan öppna mig lite:

Under tiden lite film rullar då spelet är slut sitter jag säkert som många andra och reflekterar över spelet. Men när eftertexterna kommer samtidigt med musiken så kan jag fanimej inte göra annat än att börja grina... Fråga mig inte varför, men antagligen så var det såppas känslomässigt för mig att det helt enkelt inte gick att hålla kvar.. Som tidigare sagts så är har man enligt mig verkligen lyckats med story och inlevelse. Det är nog första gången jag börjar gråta av någonting känslosamt i ett spel, men å andra sidan bevisar det bara att företagen faktiskt börjar lära sig göra spel där den som spelar kan bli involverad i vad som försigår i spelet. Skulle jag nu en dag efter allt sätta på musiken från eftertexterna, så skulle jag med stor sannorlikhet börja gråta. Melodin är som inpräntad i huvudet.. Märkligt detta..

I skrivande stund är jag fortfarande lite tagen, trots att detta hände igår. Känns verkligt på nåt sätt. Man kan ju tro att jag accosierar detta med något jag faktiskt varit med om i verkligheten, men så är faktiskt inte fallet.. Känns ändå rätt spännande att ett spel har fått mig att känna såhär.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Antar att man bara kan komma in här och skriva av sig om spelet?

Fasen vilket spel! När jag var ny på Metro så skrev jag en del på Swec om hur mycket tid företaget har lagt på inlevelse och miljöer. Och nog stämmer detta fortfarande. Klarade ut spelet igår med bokstavligt talat blandade känslor. Som många andra fick jag i efterhand reda på att spelet har två slut: "good ending" och "Bad ending". Vilket "ending" man får basseras på hur "vänlig" man har varit genom spelets gång. Detta koncept kan jag tycka är mycket intressdnt! Innan jag visste om detta fick jag "Bad ending", vilket påverkade mig rent psykiskt. Eftersom storyn och hela inlevelsen har varit så verklig, liksom att man har fått lära känna alla karaktärer på ett underligt sätt, så blev iallafall JAG väldigt nedstämd och tagen av att som jag förstod det: "metro går under".

Jag känner att jag har varit på Swec såppas länge att jag faktiskt kan öppna mig lite:

Under tiden lite film rullar då spelet är slut sitter jag säkert som många andra och reflekterar över spelet. Men när eftertexterna kommer samtidigt med musiken så kan jag fanimej inte göra annat än att börja grina... Fråga mig inte varför, men antagligen så var det såppas känslomässigt för mig att det helt enkelt inte gick att hålla kvar.. Som tidigare sagts så är har man enligt mig verkligen lyckats med story och inlevelse. Det är nog första gången jag börjar gråta av någonting känslosamt i ett spel, men å andra sidan bevisar det bara att företagen faktiskt börjar lära sig göra spel där den som spelar kan bli involverad i vad som försigår i spelet. Skulle jag nu en dag efter allt sätta på musiken från eftertexterna, så skulle jag med stor sannorlikhet börja gråta. Melodin är som inpräntad i huvudet.. Märkligt detta..

I skrivande stund är jag fortfarande lite tagen, trots att detta hände igår. Känns verkligt på nåt sätt. Man kan ju tro att jag accosierar detta med något jag faktiskt varit med om i verkligheten, men så är faktiskt inte fallet.. Känns ändå rätt spännande att ett spel har fått mig att känna såhär.

Känner igen känslan, och fick samma känsla i slutet av Red Dead Redemption, först när jag trodde att det skulle sluta, och sen när det faktiskt gjorde det, när mannen som kämpat så för sin familj äntligen fick rida hem till dem tills en stämningsfull låt, då gick det inte att hålla tillbaka tårarna. Fortfarande känslosamt att höra låten.

Gällande Metro LL var jag tyvärr lite besviken på slutet, tyckte det kom lite för tidigt, och kändes som att det lämnade lite för många lösa trådar. Hade verkligen väntat mig ett bättre avslut med ens lilla dark one, och hade gärna hängt med och släppt ut dess familj, i mina ögon kändes det mer som artyoms skyldighet att se till att det han gjort ställdes till rätta, vad som hände med D6 var inte något som intresserade mig så väldigt, fanns kanske 1 karaktär där som jag brydde mig om vad som hände med, kanske för att de varit så slarviga med karaktärernas utseende i Metro 2033, som sen ändrades i LL, vilket inte gav några minnen där ifrån.

Vilken funktion Anna fyllde i spelet vet jag inte riktigt heller, och att hennes hela karaktär ändrades så plötsligt...tyckte det var konstigt bara. Hur som helst, ett riktigt bra spel, men var besviken på det slut jag fick (det onda). Tycker Metro är lite väl försiktig med att avslöja att det ens finns möjlighet tills flera slut. I 2033 tog det kanske 1-2 år innan jag fick reda på att man inte behövde döda The Dark ones, utan att man kunde rädda dem, genom att inte skjuta en dark one man blev tillsagd att skjuta i princip. Spelar jag bara ett vanligt singleplayer spel kommer jag inte prova att misslyckas med varje uppdrag för att se om det ger ett annat slut, så lite tydligare skulle det nog gå att kunna göra

Dold text
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Någon som haft problem med att spelet kraschar i en laddning? Har spelat igenom spelet en gång redan, utan några problem, men nu kraschar spelet gång på gång under laddningen när man ska in till theatre, efter man blivit räddad av ryssarna med eldkastare. Har försökt säkert 10 gånger, men kan inte komma förbi det, och eftersom man bara har en load av någon outgrundlig anledning så kan jag inte ladda chapter från theatre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |