Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Svenska Gamersgate lovar gratis spel för alla

Permalänk
Melding Plague

Svenska Gamersgate lovar gratis spel för alla

En reklamfinansierad tjänst från svenska Gamersgate ska göra det möjligt att ladda ned datorspel både gratis och lagligt. I september släpps de första kostnadsfria titlarna i Sverige och USA.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Äntligen kan lätt tänka mig att spela lite reklamfinansierade spel! Bara det inte blir för mycket! Gratis multiplayerspel vore awesome!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

typ ballt, undrar dock hur reklamen ska komma ut

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Reklamfinansierad.
Det finns otroliga mängder med lösningar för detta. Blir det paus var 10e minut och så får vi glo på 5 minuter reklam?
Jag är för reklam om det är presenterat som i QuakeLive. Både ingame och på sidan på ett ypperligt sätt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

På spotify så körs det ju reklam mellan låtarna så om det skulle vara som så att reklamen dök upp mellan varje match i till exempel bad company 2 multiplayer så är det ju inget att klaga över. Men om dom ska kasta in reklam i själva matcherna så nej tack

Permalänk
Medlem

Känns svårt att få till det snyggt integrerat i de spel som redan är gjorda.. Där känns det mer som att man kommer tvinga på spelarna någon typ av reklam, däremot om man utvecklar ett spel från grunden med detta i åtanke så kan det ju bli hur grymt som helst!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

låter grymt. Betyder detta att man får spel med Cd-keyes för att kunna köra multiplayer eller är det bara singeplayer version eller liknande

Permalänk
Medlem

*Booom headsho-- HI THIS IS JONATHAN FROM SPOTIFY...

nejtack

fast det beror väl på på vilket sätt spelen blir reklamiserade, typ som 30sek extra laddningstider med reklam och sånt, helt okej i mina ögon då det int på sitt sätt förstör spelupplevelsen

det jag hellre sku se är typ reklamskyltar i spelen eller nåt liknande, att byggnaderna hade reklambanners på sig t.ex

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd

Hur är reklamen? om spelet bryts var tionde minut för att visa reklam som på TV så blir det ett nej tack från mig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ruggit bra idé. Vore ännu bättre om dom gjorde precis som spotify, antingen är allt gratis och man får stå ut med reklam titt som tätt eller, så pröjsar man en liten peng och får samma spel men utan reklam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dentoid:

*Booom headsho-- HI THIS IS JONATHAN FROM SPOTIFY...

nejtack

fast det beror väl på på vilket sätt spelen blir reklamiserade, typ som 30sek extra laddningstider med reklam och sånt, helt okej i mina ögon då det int på sitt sätt förstör spelupplevelsen

det jag hellre sku se är typ reklamskyltar i spelen eller nåt liknande, att byggnaderna hade reklambanners på sig t.ex

Ja precis, produktplacering i spel hade nog kunnat lösas ganska bra. Många "otekniska" företag skulle även kunna få chansen att få lite reklam i spelen. Dock är jag osäker på hur bra det kommer fungera.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Tänk på hur många fuskare det kommer att finnas, kommer att förstöra väldigt många spel.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant. Den stora frågan är dock hur reklamen kommer visas.

Permalänk
Medlem

Hur kommer reklamen att fungera då?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

kommer nog använda det programmet när man vill prova spelen och kolla hur det är, annars nej.
Det kommer bli samma sak som Spotify, nej tack säger jag.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Kan ju tänka mig att dom skippar t.ex loadingscreens mellan banor, rundor, osv, och slänger in lite reklam där. Easypeasy. Löst.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Ja tack, så länge det inte är störande.

Permalänk
Medlem

Tror det kan fungera bra, om de har en liten paus med reklam mellan matcher osv och även reklambanners och liknande ingame skulle fungera bra. Men det ska ju inte störa själva spelupplevelsen.

Permalänk
Medlem

Skulle definitivt hellre betala för spel. Däremot ser jag det som en väldigt intressant plattform för spel man inte är lika intresserade av.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag gillar reklam i spel om de inte stör. T.ex. en stor Coca-Cola skylt, riktiga butiker eller posters för aktuella biofilmer i spel, det höjer realismen lite. Men om spelet ska avbrytas för 30sek långa reklamklipp var 10e minut så hoppar jag över detta.

Liksom hur farligt är det om man ser sånt här i spel?

Jag tycker bara att det är kul när man ser riktiga varumärken i spel

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Så länge de inte lägger in reklamskyltar på bärbara datorer eller dylikt i ett andra världskrigsspel så

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Det kommer bli riktigt intressant! Om de gör skyltar inne i spelen med reklam på blir ju spelet bara bättre! Och någon minut reklam mellan matcher skulle jag verkligen inte störa mig på om jag fick spelet gratis.

Vissa spel har redan spel in-game. Burnout paradise t.ex har stora skyltar bredvid vägen med reklam för sli.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Har för mig att det var Prototype som hade reklam för Watchmen över hela staden

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

fortsätter hellre att köpa mina spel som jag gör nu än att få det gratis och jäfla reklam.
Räcker med skiten finns precis överallt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jag gillar reklam i spel om de inte stör. T.ex. en stor Coca-Cola skylt, riktiga butiker eller posters för aktuella biofilmer i spel, det höjer realismen lite. Men om spelet ska avbrytas för 30sek långa reklamklipp var 10e minut så hoppar jag över detta.

Liksom hur farligt är det om man ser sånt här i spel?
http://dirkeilmes.files.wordpress.com/2010/11/splinter_cell_a...

Jag tycker bara att det är kul när man ser riktiga varumärken i spel

håller med dig om de bakar in reklamen relativt diskret i spelen så skulle jag ta imot den med öppna armar men popups och blinkande rutor överallt på skärmen nej tack.

skulle nog inte slå igenom om det poppar upp reklam mitt i fönstret var 10e minut i Cod eller nått...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vem tackar egentligen nej till det här?! Som att tacka nej till gratis kanal5 bara för att det finns reklam.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Om det är reklamskyltar som redan finns i t.ex. Burnout Paradise och Rainbow Six ser jag inget fel alls med det - tycker det är roligare med reklam för Coca-Cola eller något sånt än påhittade reklamskyltar. Win-win. Om de däremot pausar spelen mitt i uppdrag eller liknande - nej tack.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

kommer nog bara bli lite äldre spel som ändå finns för 100 spänn som blir gratis, känns som det blir svårt att fixa reklam för 500 spänn liksom

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goransson10:

På spotify så körs det ju reklam mellan låtarna så om det skulle vara som så att reklamen dök upp mellan varje match i till exempel bad company 2 multiplayer så är det ju inget att klaga över. Men om dom ska kasta in reklam i själva matcherna så nej tack

Kunde inte sagt det bättre själv!