Permalänk
Medlem

Skärmar utan ram/kant?

Tjenare alla SweClockers,

Nu har börjat klura lite på en Dator som jag kanske ska bygga, den sak i alla fall ha en inbyggt skärm och min fråga är hur får man tag på en skärm utan ram/kant?

Jag behöver det efter som chassit kommer fungera som låda för skärmen. Är det lättas att köpa en vanlig skärm och skruva isär den? eller använda en gammal laptop skärm och göra någon LVDS LCD till DVI lösning? bäst av allt är om det finns någon färdig lösning.

Permalänk
Medlem

Ja enklast är väl att skruva ur innehållet ur "chassiet" på skärmen, men kan vara lite pilligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Ja enklast är väl att skruva ur innehållet ur "chassiet" på skärmen, men kan vara lite pilligt

Ja det var det jag tänkte men man vill ju inte råka förstöra någonting. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Ja det var det jag tänkte men man vill ju inte råka förstöra någonting. :/

det här med att bygga själv inkluderar risken att råka förstöra något

tar du det lugnt och försiktigt så löper du inte onödigt stor risk att förstöra något. tålamod är en dygd när det kommer till sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

det här med att bygga själv inkluderar risken att råka förstöra något

tar du det lugnt och försiktigt så löper du inte onödigt stor risk att förstöra något. tålamod är en dygd när det kommer till sådant

Jo de är klart men det skulle vara bra om det fans något man kan köpa utan skal.

Permalänk
Medlem

Kolla på någon tuturial så känner du dig nog säker

Permalänk
Medlem

Inga problem att ta sönder ett skal till en skärm. Har själv öppnat en från benq. Men räkna med att få limma på fästen för klumpen med kontrollerkort och nätagg för den sitter med tejp och hålls fast av plasten.