ASUS E35M1-I Deluxe Hög CPU Temp

Permalänk
Medlem

ASUS E35M1-I Deluxe Hög CPU Temp

Hej.
Har moderkortet ASUS E35M1-I Deluxe och en EMKO låda (http://mini-itx.se/em154bminstaitxchassit-p-568.html?cPath=62...).
Har precis installerat det här nu, men får en CPU temp som ligger mellan 65-75 grader.
Känns ju inge bra !! Skall tilläggas att chassit nu står öppet, alltså inte skruvat ihop det.
Är det något som man skall ändra på i BIOS eller så för att få ner tempen ??
Jag är ingen expert på datorbygge. Tycker bara att den tempen verkar lite hög, är ju så att man bränner sig på kylflänsarna.
Har mätt CPU tempen med Core Temp.
Hoppas på svar från er experter.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

har du inga fläktar i chassit?

Permalänk
Medlem

hmm, kolla om du hittar någon "Cool n' Quiet" flik i bios. i sånna fall så aktiverar du den.

men jag skulle nog tro att dom dära micro bordsen håller sig på ganska hög temp. det är väl en pasiv kylare på just det kortet också?

En Enkel lösning då är att köpa en låg varvig fläkt till chassit

Och en till fråga, vilket program använder du att mäta tempsen med?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Marcusk - Nej ingen fläkt i chassit, får typ inte plats någon. Tänkte att det inte skall behövas när kortet är passit kylt.

william - Skall kolla det med inställningen som du skrev. Använder Core Temp för att mäta temp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjaboboy:

Marcusk - Nej ingen fläkt i chassit, får typ inte plats någon. Tänkte att det inte skall behövas när kortet är passit kylt.

william - Skall kolla det med inställningen som du skrev. Använder Core Temp för att mäta temp.

Det är ju när något är passivt kylt man nästan behöver en chassifläkt.

Permalänk

De höga tempsen e normala om du inte har nån fläkt alls. Inte skadligt vad jag förstått men det e bättre med en lågvarvig fläkt.

Det går inte in en sån här i chassit då ?
Det hjälper nog rätt mycket.
Scythe Slip Stream slim 800rpm, 12mm bred.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk