Xbox syns på en dator (mediadelning) men inte på en annan...?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sovngarde
Registrerad
Aug 2004

Xbox syns på en dator (mediadelning) men inte på en annan...?

Har tjackat en ny 360S sedan den gamla packade ihop.

Ska sätta upp mediadelningen igen via Windows Media Player till 360'n; har en laptop och en stationär.

Kikar i alternativen för mediadirektuppspelning på laptopen, och där syns Xboxen.

Men på den stationära syns Xboxen INTE i mediadirektuppspelning...

Kör man Detect/Test PC Connection på Xboxen hittar Xboxen laptopen, men inte den stationära...

Vad står på?

Varför hittar den stationära datorn och Xboxen inte varandra???

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2003

hur har du kopplat alltihop, mer information vore trevligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sovngarde
Registrerad
Aug 2004

Allt går på trådlöst nätverk via en D-Link DIR-855, alla är anslutna till samma nät.

Det skumma är som sagt att Xboxen hittar laptopen, men INTE den stationära.

Men den stationära och laptopen ser varandra...

Allt på nätverket ser varandra, utom just Xbox <-> Stationär dator.

Det enda jag kan tänka mig skulle kunna strula är att laptopen är nyinstallerad och har kvar samma datornnamn och användarkonto jag satte upp vid installationen. Den stationära har jag bytt datornman och konto på för enklare hantering över just nätverket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Första grejen du behöver kika på är att öppna windows brandväggen (stänga av) om den är på. Högst troligt är det där problemet ligger.

Kika annars så att alla 3 enheter ligger på samma nätverk, dvs alla har IP adress 192.168.1.x eller 192.168.0.x.

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sovngarde
Registrerad
Aug 2004

Brandväggen har jag redan testat att slå av, det hjälpte inte, trots omboot av både dator och Xbox. Och laptopen som det funkar att streama från har brandväggen påslagen...

Alla ligger på samma nätverk, 192.168.0.x, det kollade jag tidigt Bra tips dock!

Alltså, det pinsamma är att jag har fått det att funka på JUST den här datorn förut, det är efter datornamn- och kontonamnsbyte som det ballat ur... :S

Läste på Flashback om 3 tjänster som deaktiverats efter en Windows Update, mycket riktigt var de avslagna. Slog igång dem, bootade om allt - nada!

Sitter och kikar på att formatera om datorn nu och ge den "rätt" dator- och kontonamn vid installation... Systemet mår ju aldrig dåligt av en fräsch installation, känns däremot som att man ger upp lite

Blir inte klok på detta! Men tack för råden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sovngarde
Registrerad
Aug 2004

Nvm, formaterade om datorn, den hittade Xboxen på studs och nu funkar allt som det ska...

Skumt, synd att man inte hittade lösningen på det...

Tråden bidrar till noll och inget, admin kan låsa eller ta bort den.