Permalänk
Medlem

Fittings och Primochill slang

Eftersom jag ska göra mitt första bygge av vattenkylning vill jag dubbelkolla slang och fittings kompabilitet, om detta passar ihop; http://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/a5a7f00de9db3...

Sen har jag en annan fråga om Primochill LRT, enligt Linus från NCIX http://forums.ncix.com/forums/?mode=bookmark&threadid=2042729&overclockid=0 så behöver man inte pt_nuke med den slangen, någon som vet var jag kan hitta mera info eller vet 100% att det är så, om det är så, är det LRT tubing i länken ovan. Aquatuning säger inget om det.

Permalänk
Medlem

Jag har samma slang så var beredd på att det är riktigt hård. Var riktigt jobbigt att få på kompressionsnipplarna men när dom väl sitter där så sitter dom Ang. PT-Nuke så vet jag inte om det funkar då jag själv bara använder destillerat vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Jag har samma slang så var beredd på att det är riktigt hård. Var riktigt jobbigt att få på kompressionsnipplarna men när dom väl sitter där så sitter dom Ang. PT-Nuke så vet jag inte om det funkar då jag själv bara använder destillerat vatten

Är den extremt svår att böja eller är det bara att det är hårt gummi så att fittings är svåra att få på, enda anledningen att jag tar det över 16mm/13mm är att den inte ska kinka vid de snäva svängar jag ska göra samt att 16/10 alt 13 antingen inte har det utseende på fittings jag vill ha eller så finns inte slangen. Måste ha primochill alla andra är orange i färgen.. lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Är den extremt svår att böja eller är det bara att det är hårt gummi så att fittings är svåra att få på, enda anledningen att jag tar det över 16mm/13mm är att den inte ska kinka vid de snäva svängar jag ska göra samt att 16/10 alt 13 antingen inte har det utseende på fittings jag har eller så finns inte slangen. Måste ha primochill alla andra är orange i färgen.. lol.

Den är ganska svår att böja också tyvärr, hade Clearflex60 innan och den var 10x mer lätt böjlig än denna.. Men sålänge du har kompressionsnipplar så kan dom ju inte lossna. Mina slangar är blåa men det ser ut som om dom är lila XD