Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001

Senaste bios/efi till p8p67 pro?

Jag kollade just på Asus hemsida om det fanns något nytt bios till mitt moderkort, d.v.s. Asus P8P67 Pro.. På sidan finns ett bios att välja och har version 0105.. Kollar jag i mitt bios/efi så står det version 1502.. Känns ju som mitt nuvarande är nyare? Varför ligger inte det ute på nätet?
Jag har inga större bekymmer med mitt moderkort men dras med dualboot-trassel o.s.v. som jag gärna vill lösa.. Men som sagt, snålt med uppdateringar.. Vilket bios är absolut nyast?

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Bärbar: Macbook Pro Retina 13" | Intel Core I5 2,4Ghz | 16GB RAM | 256GB Flash
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av -=fredrik=-:

Jag kollade just på Asus hemsida om det fanns något nytt bios till mitt moderkort, d.v.s. Asus P8P67 Pro.. På sidan finns ett bios att välja och har version 0105.. Kollar jag i mitt bios/efi så står det version 1502.. Känns ju som mitt nuvarande är nyare? Varför ligger inte det ute på nätet?
Jag har inga större bekymmer med mitt moderkort men dras med dualboot-trassel o.s.v. som jag gärna vill lösa.. Men som sagt, snålt med uppdateringar.. Vilket bios är absolut nyast?

Hittade ett Bios 1606 som ä nyast men dock en beta än så länge.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Danderyd
Registrerad
Jul 2001

Stay clear!

Skrivet av seville57:

Hittade ett Bios 1606 som ä nyast men dock en beta än så länge.

Avråder å det bestämdaste från 1606. Missade att det var en beta o lade in den. Det uppstod sedan en mängd konstiga fel (program som vägrade starta, läsfel på RAID, USB-enheter som slutade funka etc).

Försökte nedgradera till 1502 som funkade OK men nu kommer jag inte längre in i BIOS-inställningar. Suck. Sista Asus-mobo för mig på ganska länge, det kan jag lova.

"Some play hard to get, I play hard to want"
- Ford Fairlane

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001

Jävligt konstigt att det ska vara så mycket problem med korten.. Dom har ju till och med haft lite tid på sig att fixa till det här medan Intel tabbade sig.. Det är ju trots allt rev b av korten. Riktigt dåligt av Asus faktiskt.. Och sen inte få ut en vettig bios/efi-uppdatering i rimlig tid heller..

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Bärbar: Macbook Pro Retina 13" | Intel Core I5 2,4Ghz | 16GB RAM | 256GB Flash
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Försöker också uppdatera mitt BIOS. Har haft problem med s.k. "cold boots". När man startar datorn, så håller den på att starta om sig en sådär 3-4 gånger innan den startar upp. Har även hängt sig inne i windows.

La senaste stabila BIOS versionen (1502) på en FAT32 formaterad usb sticka, ändrade inte filnamnet och skulle uppdatera genom EZ Flash....men..... den säger att " Image Integrity Check Failed".....
Hur löser man detta??

Fractal Design R5, i5 4690K, Asus Z97A , 16GB 16gb Corsair Vengeance 1600mhz, Asus GTX 970 Direct Cu II 4GB, 250GB Samsung SSD m.m.