Extern hårddisk - göra den till en vanlig hdd!

Permalänk
Medlem

Extern hårddisk - göra den till en vanlig hdd!

Hejsan gott folk!

Har en extern hårddisk som dess uttag pajade på när den låg i själva boxen, så jag bröt upp den och använder den nu som en vanlig hårddisk. Men en jobbig grej är ju att den "slår" av sig själv ibland så jag måste vänta ett tag för att kunna komma åt filerna på den.. Finns det något program som kan stänga av detta så det blir som en vanlig hårddisk? skulle vara underbart!

MVH

Jesper Pettersson

Permalänk
Hjälpsam

Energiprofilerna, du hittar dem i Windows tex från skärmsläckaren. Där kan du ställa in hur länge en hårddisk skall spinna utan aktivitet innan den går i viloläge. Har inte att göra med ifall den är en före detta extern utan bara en Windowsinställning.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Sådär ja, man tackar fluf!
Ha en bra dag

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zoth:

Sådär ja, man tackar fluf!
Ha en bra dag

Tackar, det samma.

Alltid lika trevligt när rådfrågande återkommer med vad som löste problemet. På så sätt kan fler hjälpas genom att söka efter trådar med folk som har samma problem.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI