Anledningar till att installera spel på? - Xbox360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Anledningar till att installera spel på? - Xbox360

varför ska man installera spel på xbox360 ?
jag vet att det låter mindre , men vad mer ? kan man spela utan skiva ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Mycket kortare laddningstider? Nej du kan inte spela utan skiva.

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
södertälje
Registrerad
Jun 2010

kortare laddningstider och låter betydligt mindre då skivan inte behöver snurra.

min egen erfarenhet är att det är mycket skönare att installare det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

okej tack .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollollollhättan
Registrerad
Dec 2010

Många som tycker det låter mkt osv men polarens xbox käka skivorna totalt så han la in spelet o starta upp spelet med skivan bara så var det problemet löst.

| I7 8086K | Mobo Asus Rog Strix Z370-F GAMING | CORSAIR HX 750W | Asus Geforce GTX 780 Ti | M.2 960 | 16 Gig Corsair 2666Mhz |
Chassi Fractal Design Define R6 | OS Win 10 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av karjix:

Många som tycker det låter mkt osv men polarens xbox käka skivorna totalt så han la in spelet o starta upp spelet med skivan bara så var det problemet löst.

Den "käka" skivorna? woot?

Mjo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollollollhättan
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av illusi0n:

Den "käka" skivorna? woot?

Ja inte bokstavligen alltså. Men den "käka" dom så att dom var obrukbara efter några gångers användande.

| I7 8086K | Mobo Asus Rog Strix Z370-F GAMING | CORSAIR HX 750W | Asus Geforce GTX 780 Ti | M.2 960 | 16 Gig Corsair 2666Mhz |
Chassi Fractal Design Define R6 | OS Win 10 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG-Området
Registrerad
Apr 2004

Personligen installerar jag mestadels pga att ljudnivån blir en aning mer acceptabel, precis som nämnts ovan. Har en gång även haft nytta av det då texturer mm försvann i gta4. Efter installation fungerade det klockrent. (Om man nu vågar säga så om det spelet.)

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

som tidigare nämnts så installerar man spelen på hårddisken enbart för att bli av med några decibel i ljudnivå från dvd läsaren då den bara använder skivan för att boota spelet samt för att alla sega laddningstider blir mycket kortare

jag upplever det mkt mer behagligt att lira 360 när jag inte behöver sitta och kolla på en cirkel som snurrar runt och runt för att visa att nånting laddas...!