Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sovereign:

Räkna sedan in de som spelar Wii, Playstation 2 som fortfarande är en aktiv konsol för många, de bärbara enheterna som sålt hundratals miljoner enheter tillsammans. Ha sedan också i beräkning att konsolmarknaden växer mer och mer, och om Wii U faktiskt har prestanda som liknar PS3 och 360 så kan man räkna med att den kommer sälja ungefär lika mycket som dessa. Vilken marknad tror du en utvecklare föredrar, plattformen som fortsätter minska i förmån för bärbara enheter, såsom tablets och laptops och smart phones, eller den marknad som växer mer och mer och dessutom ger större vinstmarginal?

Var finns den statistiken för piratkopiering förresten? Inte för att jag misstror dig, utan för att jag själv är intresserad av hur piratkopieringen utbreder sig och i vilken grad på respektive plattform.

De flesta som har ett Wii har en av de andra konsollerna.
De flesta som har ett PS2 har en av de andra konsollerna, och most likely en PC.
De flesta som har konsol har även en PC.

Statistiken finns på torrent sidor.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Laddar du ner ett spel på PC så har du fortfarande möjligheten att köpa ett spel om du vill spela online i framtiden. Väljer du att spela nedladdade spel på PS3 så väljer du bort online-delen helt och hållet, och väljer du att göra de på Xbox så kan du riskera att bli bannad så du aldrig kommer kunna gå online.

Så om du t.ex. laddar ner Skyrim på PC som är singleplayer rakt i genom så kan du ändå välja att köpa BF3 för multiplayer-delen utan att behöva oroa dig för att ditt internet blir avstängt helt och hållet, eller att Microsoft gör så att alla dina hårddiskar i din dator blir obrukbar.

Rädslan att bli bannad på konsol i kombination med omständigheterna att modifiera konsolen gör att många väljer bort de helt och hållet, vilket resulterar i att det laddas ner i mindre mängd på konsol.

Det går helt enkelt inte att jämföra piratkopiering mellan PC och konsol. Det är helt olika världar, med olika konsekvenser och i olika omfattningar.

kan folk sluta säga så?? man kan bara bannas om man spelar spelet från den skivan man har laddat ner så de e samma som på en dator.

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

Det är just det, dem sakerna som inte är så simpla kommer säkert att glömmas och behöva patchas.. blir ALLTID så med konsolportar. finns inte ett konsolportat spel som inte har fått en eller flera patchar..

Men alla spel får väl patchar? Det är inte bara spel som finns på flera platformar som har buggar.

Sen möjligheten att distributera patcharna via nätet uppkommit.

Skrivet av Hamzta:

De flesta som har ett Wii har en av de andra konsollerna.
De flesta som har ett PS2 har en av de andra konsollerna, och most likely en PC.
De flesta som har konsol har även en PC.

Statistiken finns på torrent sidor.

300 miljoner PC-spelare låter mycket, räknas farmvillespelare in där? Jag tvivlar på 300 miljoner hardcore gamers som har moderna datorer för att klara av det senaste.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lethalized:

Fan oxo jag som tänkte lira detta.

Skaffa en Ps3 eller 360 så får du bäst optimerad version

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men nu är det du skriver inte riktigt sant, då man kan tanka hem spel till konsol lika lätt. Och det gäller alla konsolspel. Tycker inte att du ser det som det är riktigt, att spelutvecklare skiter i oss pc-gamers, för som jag skrev innan i tråden, så handlar det om pengar.
t

Visst handlar det om pengar. Och visst fultankas konsolspelen men inte på något sätt i lika stor mängd som till pc;n. Bara att besöka valfri torrentsida och se själv. Bedrövligt att vi kan dunka fram pengar för att köpa dyr hårdvara men när det kommer till mjukvara är det en hel annan femma. Skjuta sig själv i foten, göra sig själv en björntjänst (och så vidare).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det här får mig att älska CD Projekt RED ännu mer.

Gränsen är tyvärr nådd...

PEGI 12 och femåringar som svingar svärd på krysslådan. Fint i sig, men nej tack!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Deathdancer:

Eller inte?

Konsollportning betyder inte att kraven blir lika låga som till konsollen, bara att grafiken blir densamma.

Ett exempel: Om du skriver en mening på svenska, och sedan kör in den i Google Translate till mandarin, tror du då att översättningen blir lika lätt att förstå av kineser, som om en native-mandarintalande person översatt det? Tänk dig då att du tar tremiljaderradermedkod, och sätt sedan in det i din lilla Sucki-Porter-of-Doom, tror du att det blir en effektiv kod som kommer ut på andra sidan, och tror du att ditt system kommer kräva lika få klockcykler som om det skrivits till PC från början?

Svaret är nix pix fidelix, och produkten av denna soppa är bland annat GTAIV.

Jag kommer snart kräkas av den här mainstream-vågen som gång på gång sköljer över oss. Året är 2011, och våra spel har fortfarande samma, eller sämre grafik som ett visst spel hade år 2007.

Grattis Bethesda, nu har ni förlorat all min respekt, och jag kommer vilja ha lika lite med er att göra som med nikotintillverkare.

Skulle kunna rage:a ur totalt, men jag orkar inte mer nu...

Måste jag dra exemplet igen? The Witcher 2 på lägsta grafik, utvecklat för PC finns inte ens till konsoller. Fult och dålig FPS på min dator (konstant 25-35).

Splinter Cell: Conviction, utvecklat primärt för Konsoll Maxad grafikinställningar. Snyggt som fan och har konstant 60 fps.

Det kanske är grymt att spela "PC" spel om man har fetaste hårdvaran, men det är inte mitt perspektiv och jag talar enbart för mig själv inte för er.

Det finns dåliga portningar, och det finns bra portningar. Lär er skillnaden för fan och innan Skyrim släppts så är det omöjligt att veta om det är en bra sådan eller en dålig sådan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa det, men nu tänker jag det inte. Lira det kommer jag men tänker inte stödja Bethseda igen.
CD Projekt RED däremot köpte jag collectors edition och även en alldeles EGEN kopia av spelet till min bror även fast han bara kunde ha lånat min.

Det är så en piratkopierare tar ställning.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är folk som dig jag stör mig på, jag är 13 år gammal har byggt och sparat ihop till min dator själv.
Kör moddat oblivion med OOO, Deadly reflex 6, plus många mer moddar, har även kört Nehrim - At Fates Edge.
Så snälla sluta kalla mig och folk i min ålder efterblivna, för med såna fördomar är det du som är det.

Jag kallade inte dig eller pojkar i din ålder för efterblivna.

Oblivion var i mina ögon skit också. Samma tjaffs där - action istället för rpg. Varje objekt skulle märkas ut med en pil, för stackars den spelare som måste utforska själv.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Måste jag dra exemplet igen? The Witcher 2 på lägsta grafik, utvecklat för PC finns inte ens till konsoller. Fult och dålig FPS på min dator (konstant 25-35).

- Kör ungefär samma spec som du, PhII 965, 6870 grafikkort, 4 GB minne. Kör ultra nu, men då laggar det, high går dock bra.

Splinter Cell: Conviction, utvecklat primärt för Konsoll Maxad grafikinställningar. Snyggt som fan och har konstant 60 fps.

- Har inte testat spelet så jag kan inte kommentera.

Det kanske är grymt att spela "PC" spel om man har fetaste hårdvaran, men det är inte mitt perspektiv och jag talar enbart för mig själv inte för er.

- Min rigg är långt ifrån "fetaste hårdvaran".

Det finns dåliga portningar, och det finns bra portningar. Lär er skillnaden för fan och innan Skyrim släppts så är det omöjligt att veta om det är en bra sådan eller en dålig sådan.

- Givetvis, men de flesta här har (tyvärr) upplevt dåliga portningar tidigare, därav avskyn. Om Bethesda bevisar annorlunda så är jag först i kön att buga.

Permalänk
Entusiast

@zymax ditt 6870 är bra mycket bättre än mitt version1 GTX 260 kan jag ju säga på en gång.

Kan nämna bra spel som primärt utvecklats till konsoll som jag spelat på PC'n och inte haft några problem med, flytit på väldigt bra och framförallt är bra spel och ser snygga ut:
Batman: Arkham Asylum
Splinter Cell: Conviction
Dead Space 1&2
Mass Effect 1&2
Prototype

Finns fler, vet inte om jag ska räkna Fallout 3 eller inte då de utvecklades både för PC och konsoll men vet inte vilken dom koncentrerade sig mest på. Finns även sämre portningar också såklart, som GTA IV men det betyder inte att alla är det.

Innan Skyrim släppts så är det omöjligt å veta om det kommer vara en utav de bättre, eller en utav de sämre. Så jävla ovärt å skrika fail innan ni har någon som helst aning om det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zymax:

Måste jag dra exemplet igen? The Witcher 2 på lägsta grafik, utvecklat för PC finns inte ens till konsoller. Fult och dålig FPS på min dator (konstant 25-35).

- Kör ungefär samma spec som du, PhII 965, 6870 grafikkort, 4 GB minne. Kör ultra nu, men då laggar det, high går dock bra.

Splinter Cell: Conviction, utvecklat primärt för Konsoll Maxad grafikinställningar. Snyggt som fan och har konstant 60 fps.

- Har inte testat spelet så jag kan inte kommentera.

Det kanske är grymt att spela "PC" spel om man har fetaste hårdvaran, men det är inte mitt perspektiv och jag talar enbart för mig själv inte för er.

- Min rigg är långt ifrån "fetaste hårdvaran".

Det finns dåliga portningar, och det finns bra portningar. Lär er skillnaden för fan och innan Skyrim släppts så är det omöjligt att veta om det är en bra sådan eller en dålig sådan.

- Givetvis, men de flesta här har (tyvärr) upplevt dåliga portningar tidigare, därav avskyn. Om Bethesda bevisar annorlunda så är jag först i kön att buga.

Umm, du borde kunna spela på högre i the witcher.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast

Att spela ett konsolspel anpassat för konsoler, handkontroller från första början är en fröjd.
Att spela PC-spel med tangentbord och mus som är anpassat för detta från början är himmelriket.
Att spela en konsolkonvertering på en PC med tangentbord och mus, där spelets kontroller, inställningar och annat inte har gjorts något åt eller optimerats för just PC, är som att köra en traktor med trasig växellåda... från passagerarsätet...
Att spela en PC-konvertering på en konsol fungerar oftast, men ibland blir det ännu värre än traktorn ovan... som att köra permobil med en handkontroll med enbart ett digitalt styrkryss, vars kontakt glappar som fan.

Motar bort lite stavningselitister.
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Tråkig nyhet

MEN! Jag tror DICE kommer ändra trenden. När folk ser hur jäkla snyggt BF3 kommer bli på PC när det är färdigt så kommer folk att börja ställa frågorna.

Tex "Kommer MW4 att se lika bra ut som BF3?"

Spel kommer grafikmässigt att börja jämföras med det som är snyggast, och jag tror utan tvivel att det kommer vara BF3. Jag kan endast hoppas att xbox 720 och PS4 kommer ha fullt stöd för tangentbord så att spelen direkt kan göras för att passa PC och sedan fixas till så det går att köra med kontroll. Eller att de slutar använda jobbig hårdvara som CELL-processorn som gör portning ett jäkla gissel. Eller kanske göra Konsolerna så att hårdvara går att byta ut. Tex köpa ett nytt grafikkort efter ca 2 år eller nått. Bara så inte konsolerna kommer efter så jäkla mycket efter i utvecklingen och drar ner kvalitén och utvecklingen till PC.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Haha vilka nollor som skippar världens bästa spel bara för att det inte är utvecklat till PC.

Inget slår Elder Scrolls.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

själv är jag så fruktansvärt trött på allt tjat om drakar. kommer med största sannolikhet prova skyrim när det kommer men har inga förhoppningar överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Spelet är ändå skit, precis som Oblivion var med sina stela animationer som dödade känslan i spelet., förstår inte denna hyp.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Morrowind var inte skrivit först och främst för konsoller, det var skrivit för PC - Det var buggigt lika mycket som Oblivion som var skrivet först på 360, och sen portat till PC/PS3. Som de skall göra nu.

APIn, som används på 360n är en modifierad version av DX9, som de tänker använda sig av på PC. De gör specifik interface till PC så den skall funka bäst på PC. (Har sagt under intervju, kan ej komma ihåg länk). Det har alltid varit buggs på enorma spel såsom GTA4, Oblivion eller stora sandbox spel. Ni såg ju själva på F: NV, de använde sig av Game Bryo som då Elder Scrolls har använt sig av sedan Morrowind, men använder sig inte längre sig av denna nu när de har gjort sig en egen spelmotor Creation Engine.

Det kommer finnas mod stöd redan som en grund vid detta spel. Man kommer få använda tool kits som utvecklarna av spelen använde för att göra det. Ungefär som nuvarande toolkits för Oblivion - väldigt bra SDK. Jag har ingen tvekan om att det finns folk inne på Bethesda som är gamla PC älskare, och gör vad de kan för att optimera upplevelsen för den plattformen, det kommer spela väldigt bra med mus och tangentbord har ingen tvekan om de. Stora spel har MASSOR av buggar, det går inte att undvika.. Kom inte här och säg att Witcher 2 inte hade massvis buggar. Det kommer säkert att gå bra, inget att oroa er för det är gameplay som räknas inte grafiken. Man kan göra väldigt mycket med DirectX9 om man har bra artstyle, och om man har sett på E3 nu, deras G4 demo så. Gud vad snyggt.

Permalänk
Medlem

Släpper en konsolport -> mindre PC användare köper -> tillverkaren ser att det säljer dåligt till PC och satsar mindre på PC och mer på konsoler -> sämre PC version -> mindre PC användare köper -> ....
Ser ni sambandet??

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Orka, ES ska vara till Pc. hoppas spelet inte blir dåligt för att det görs till konsol först och främst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Operation Flashpoint 2 var det första och sista spelet jag köpte som var skapat för konsoler.

Det är ju tur att man har en snabb internetuppkoppling!

Vad menar du? 95% tyckte ju att det var ett toppenspel (HÖHÖHÖHÖHÖÖHÖ).

Permalänk
Medlem

fallout new vegas utvecklades ju av en skön utvecklare också , därav alla sköna buggar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kommer med en massiv quote här.

41:02 Will there be an X64 version for PC players? High resolution textures (will they have to be modded in?) Do you have a dedicated group for the PC version?

“We work on it together. The main thing for people to know is our background is PC games. The game is authored here on PCs. That’s what we work on. A lot of the team is playing the game on PC all day. We do want the platforms to each have a really, really high level of fidelity. I personally play a lot on the Xbox. It tends to be my preferred platform. We do a lot of graphics development still FIRST on the Xbox, just because it’s smoother. And then a lot of that stuff does go over to the PC. We tend to do as much as we can as the project goes on, because we want to support as wide a range as possible. We also tend to do that stuff late, because right now we want to work on the main game and how it plays and getting the graphics fast everywhere, and then as the project gets closer to release we start supporting all those other things. You’ll definitely be able to run the PC on a much higher resolution. All of our games that we’ve done so far – Morrowind, Oblivion, Fallout – the PC versions have higher res textures they ship with by default. A lot of times you don’t notice that, because when you play a console game you’re sitting six to ten feet away from the screen. Whereas on the PC, you’re sitting a foot, two feet away from the screen. Those kinds of differences in texture resolution, you don’t notice unless you’re looking at two screenshots on a computer and flipping between them. We are gonna support that stuff. I can’t say how far. But the same thing with the interface. We do a lot of PC interface stuff. There are uniquenesses [sic] to how we handle it on the PC.”

Det är då Todd Howard som intervjuas
source: http://nerdtrek.com/skyrim-details/

Permalänk

Det handlar bara om pengar. Konsol > PC i det fallet. Man tjänar mycket mer på att göra ett konsoll-spel i dagens samhälle då fler folk sitter med såna maskiner.

Man blir bra besviken då man sitter på en bra PC och vill ha kanon-grafik.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

kan folk sluta säga så?? man kan bara bannas om man spelar spelet från den skivan man har laddat ner så de e samma som på en dator.

Kör du ett nedladdat spel så lagras den informationen och skickas till MS så fort du loggar in på Live. Så du kan köra ett nedladdat spel offline, sen om du köper ett spel och loggar in på Live för att spela ditt köpta spel online så åker du ändå dit för spelet du laddade ner. Så hur du kan få de till samma sak som på en dator förstår jag inte. Blir du bannad från ett spel på PC så kan du ju fortfarande gå ut, och du kan spela andra spel online.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Splinter Cell är väl inget full-RPG heller? Det är väl ett fps? De flyter ju så gott som alltid bättre än rpg, annars har ju rpg-utvecklarna inte lagt till tillräckligt mycket rpg-saker. RPG har ju så gott som alltid betytt lite fulare och långsammare spel än fps. Oblivion var ju lite grann av ett undantag när det var nytt. Hade man bara en riktigt bra speldator så var det ju snyggt för sin tid. Skyrim till PC också kanske blir riktigt snyggt men eftersom de mest har visat Xbox versionen så är det svårt att avgöra. Jag undrade varför de envisades med att släppa så gott som alla filmklipp från den fulare versionen av spelet när meningen med tidiga filmklipp borde vara att imponera på folk. Nu vet jag att det berodde på att pc-versionen inte var färdig ännu.

Att grafiken är sämre än den kunde ha varit om spelet skrivits för Dx från början kan jag stå ut med. Vad som brukar kännas värre är snuttifiering av spelflödet. Spelvärlden/banan brukar vara uppdelad i "lagom" stora avdelningar eller rum, för att konsolerna inte orkar med större, och fienderna dyker upp i intervaller, oftast när man passerat någon magisk gräns.
Favela-banan i CoD:MW2 single player dog man ju några gånger i, tills man fattade att om lät bli att avancera för långt så kunde man ta god tid på sig att ta kål på de fem till tio fienderna man hade omkring sig. Resten av de hundratals fienderna i samma del av staden reagerade inte alls på att man sköt sönder deras polare med automatvapen och granater.
Ändå så tyckte jag att MW2 hade en bra single player kampanj.. vissa andra spel var ju ännu mer snuttifierade som typ Alpha Protocol.

Skyrim lät så mycket bättre innan de sa att konsolversionen utvecklades först för att sedan portas till PC-versionen. Hur skall de överträffa Oblivion när de utvecklar Skyrim till exakt samma hårdvara och dessutom har samma hårdvara som primär spelplattform?
Kommer de att utnyttja fem års framsteg på pc hårdvaran genom att lägga till saker i spelstilen för pc-versionen? Knappast troligt om pc-versionen bara är en portning av konsolspelet men fortfarande har samma datum för säljstarten.

Jaja, det fick mig i alla fall få ändan ur vagnen och köpa Witcher 2 i alla fall.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Vad har egentligen det med saken att göra? Bara för att jag älskar att bygga datorer och bencha så måste jag tycka att alla spel ska göras huvudsakligen till PC och att spel är till för att pressa datorer till sin gräns? Knappast. Det går alldeles utmärkt att älska hårdvara och pressa den med de titlar som är till för det, såsom ARMA-spelen och dylikt, och acceptera att en del spel riktas till den större massan. Ibland får man växa upp och acceptera verkligheten från en utvecklares perspektiv, och då är den här vägen den effektivaste för att leverera spelet till så många som möjligt med maximal vinst utan att tumma på story, animation och dylikt. Surt, men sant.

Klart jag hade velat se fler spel optimerade för PC - men att gnälla leder ju ingenvart.

nu vet jag inte vad du klagar på, men jag klagade på att spel görs till konsoller och sedan portas till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Jag vet ungefärligt vad DX11 innebär. Jag är ingen grafikprogrammerare så jag kan inte alla detaljer, men att bara lägga till renderaren gör vissa operationer snabbare. Att det går snabbt vet jag, DICE sa själva att det tog ung. 3h att lägga till DX11 i BC2. Poängen var att det var något ytterligare som de gjorde för PC-spelarna. Hur enkelt det än är så skiter den överväldigande majoriteten att göra det.

Fan vad du säger emot dig själv hela tiden. Först så avslöjar du att de inte kommer att använda några speciella features, och nu säger du att det tar under en dag att implementera DirectX 11.. Var inte ditt ursprungliga argument att Skyrim inte var en konsolport eftersom att de hade tagit sig tid att implementera DX11? För det känns som ett ungefär lika starkt argument som när Activision gick ut och sa att de har "massor" av PC-exklusiva features, som mus stöd, möjlighet att ändra upplösning och text chat, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det handlar bara om pengar. Konsol > PC i det fallet. Man tjänar mycket mer på att göra ett konsoll-spel i dagens samhälle då fler folk sitter med såna maskiner.

Man blir bra besviken då man sitter på en bra PC och vill ha kanon-grafik.

Sure, men dom kan väll göra en port ifrån pc till konsoll. Tror inte heller så många på konsol kommer köra dett spel, dom flesta sitter bara och spelar mw2 med sina 12 årig kompisar.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av xplojt:

nu vet jag inte vad du klagar på, men jag klagade på att spel görs till konsoller och sedan portas till PC.

Mja, du verkade också klaga på att folk som inte klagar på sådana portar hänger på swec, och du fick det att låta som att konsolspelare inte kan uppskatta hårdvara Om jag inte råkade citera fel inlägg såklart, det ber jag ju i så fall om ursäkt för.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.