Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Skumt argument, går ju alltid sänka grafikinställnigarna om datorn inte pallar max ^^

btw, detta är väl inget nytt? Tror fz skrev om de för cirkus 2 månader sen. Vilket gör de än skummare att fz själva publicerat en nyhet om de idag ^^

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Säg inte för mycket. Snart går väl DICE ut med att de ska porta BF3.

Nej, det tror jag verkligen inte. De sa att de gör en specialversion av spelet för just PC med bättre grafik etc. och den versionen är olik konsolversionerna. Så jag är nog säker på att de inte portar spelet till PC utan tvärtom, till konsolerna.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Håller med alla andra, klaga inte på piratkopiering om man håller på att portar skiten..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Hej då fagra skyrim. Dina föregångare var så mycket mer och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Men du din odåga ska skickas upp dit solen aldrig skiner på de som bestämt att du skulle bli en blek portning av din forna glans.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

Håller med alla andra, klaga inte på piratkopiering om man håller på att portar skiten..

Du tror inte att det är som så att dom portar till, och inte ifrån, PC pga piratkopieringen?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Urs vad tråkigt, har spelat Oblivion både på ps3 och pc och det går inte att jämföra, med ps3 dosan är det helt jävla omöjligt att sikta med pil/magi, jag vet att det går att koppla in tangentbord och mus men de förstör ju lite hela saken med att ha spelet på konsoll. Sen alla gudomliga mods som finns på pc gör ju att man inte blir less spelet lika fort.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

nej tvärtom. om du nu inte har bästa hårdvaran får du dra ner på grafik osv. nu kan du inte dra upp mer än att ps3 o xbox klarar det....

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Säg inte för mycket. Snart går väl DICE ut med att de ska porta BF3.

DICE har redan sagt att konsol kan kyssa deras arslen, allting dem gör utvecklas FÖR pc i första taget, dem har ju som sagt inte ens gjort alla sina spel till konsol..

Dock för att dem ska tjäna pengar ska dem porta spelen till konsol.. Precis som alla andra borde göra.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

Hoppas det inte blir lika illa till PC som Dragon Age 2 blev, det blev ett rent skämt. Men att bara höra "porta från konsoll" får mig att känna ett väldigt obehag. :S

Man får väl bara hoppas på att det blir bra ändå!

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem

Jag är skitförbannad! världens bästa spel blev plötsligt ett spel man kan gå o köpa för att sedan elda upp utanför butiken

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Inaktiv

Har de någonsin utvecklat för PC? Med tanke på kvalitén av deras spel är det närmare att de utvecklade för mobiltelefoner och sedan portade till konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Och PC-elitisterna skriker och gråter utan att ens ha spelat det. Tycker det är bra att utvecklarna inte ger oss paketerad bullshit. Det är ingen nyhet att det är hos konsolerna pengarna finns, till och med Morrowind sålde mer på konsol än PC.

Självklart är det alltid tråkigt när utvecklarna inte fokuserar primärt på PC, men folk måste vakna upp från den sagovärld de lever i. Jag kommer köpa PC-versionen och jag är övertygad om att den kommer vara fantastisk.

Hmm, du säger emot dig själv.

Först säger du "Och PC-elitisterna skriker och gråter utan att ens ha spelat det." och sen säger du "Jag kommer köpa PC-versionen och jag är övertygad om att den kommer vara fantastisk."??

Hur kan du vara övertygad om att den kommer att bli fantastisk? Vår erfarenhet säger att portning till PC slutar med dålig resultat ad gäller det mesta, både grafik, spelkänsla mm. medan din förhoppning säger att den kommer att bli fantastisk.

Så jag skulle kunna säga att med beprövad erfarenhet så blir detta spel ett skitspel (i kontrast med fantastisk) pga. portningen till PC.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Du tror inte att det är som så att dom portar till, och inte ifrån, PC pga piratkopieringen?

Är det pga piratkopieringen eller pga att konsol är en större marknad? Bestäm er.

Portning medför strul och har ni ens hört talas om att man kan sänka grafikinställningarna på krävande spel?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Du tror inte att det är som så att dom portar till, och inte ifrån, PC pga piratkopieringen?

Du tror inte att den piratkopiering ökar med höga procent om man får höra sånt här?

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Blir så ledsen!

Jag förstår att de mesta pengarna ligger hos konsolerna (av någon konstig anledning eftersom konsoler SUGER!!) och att det därför utvecklas dit och portas till PC, men det är fan riktigt jävla tråkigt. Känns som att BF3 är det enda som är värt att köpa.
Utvecklarna som portar spelen till PC pissar verkligen på PC-spelarna och då ska vi fan pissa tillbaka på dom också, jag lägger inte en slant på dom spelen, går ju att fixa dom på andra sätt *host*. http://s1.postimage.org/g27xq4uc/yucky.gif
http://s1.postimage.org/g29l9hc4/rant.gif
http://s1.postimage.org/g2b8sttw/jump.gif

konsoller är för barn och folk som inte klarar av att installera ett spel.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Härliga nyheter! Då vet man att det blir bra till PS3 iallafall!

Permalänk
Medlem

Det var väll inget nytt, så funkar det nu för tiden. man behöver inte uppgradera sin dator förns nästa xbox kommer

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Härliga nyheter! Då vet man att det blir bra till PS3 iallafall!

-.-

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Du tror inte att den piratkopiering ökar med höga procent om man får höra sånt här?

De verkar i alla fall tro att om man skapar sämre spel för PC så ökar den marknaden..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Har de någonsin utvecklat för PC? Med tanke på kvalitén av deras spel är det närmare att de utvecklade för mobiltelefoner och sedan portade till konsoler.

du menar att oblivion och morrowind inte hade bra kvalitét?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Blir så ledsen!

Jag förstår att de mesta pengarna ligger hos konsolerna (av någon konstig anledning eftersom konsoler SUGER!!) och att det därför utvecklas dit och portas till PC, men det är fan riktigt jävla tråkigt. Känns som att BF3 är det enda som är värt att köpa.
Utvecklarna som portar spelen till PC pissar verkligen på PC-spelarna och då ska vi fan pissa tillbaka på dom också, jag lägger inte en slant på dom spelen, går ju att fixa dom på andra sätt *host*. http://s1.postimage.org/g27xq4uc/yucky.gif
http://s1.postimage.org/g29l9hc4/rant.gif
http://s1.postimage.org/g2b8sttw/jump.gif

Känner precis likadant.
Tänkte köpa det, men nu lutar det åt något annat...

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det var väll inget nytt, så funkar det nu för tiden. man behöver inte uppgradera sin dator förns nästa xbox kommer

Nej, så "funkar det inte nuförtiden" det är ju utvecklarna som väljer det själv. Som jag nämnde tidigare så gör inte DICE på detta sätt, dem portar till konsol ifrån PC istället..

Därför blir nog Battlefield 3 det ända spelet jag kommer att betala för i år.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Hmm, du säger emot dig själv.

Först säger du "Och PC-elitisterna skriker och gråter utan att ens ha spelat det." och sen säger du "Jag kommer köpa PC-versionen och jag är övertygad om att den kommer vara fantastisk."??

Hur kan du vara övertygad om att den kommer att bli fantastisk? Vår erfarenhet säger att portning till PC slutar med dålig resultat ad gäller det mesta, både grafik, spelkänsla mm. medan din förhoppning säger att den kommer att bli fantastisk.

Så jag skulle kunna säga att med beprövad erfarenhet så blir detta spel ett skitspel (i kontrast med fantastisk) pga. portningen till PC.

För att jag har plöjt ner hundratals timmar i Oblivion och njutit av varenda sekund.

Det var uppenbarligen ett riktigt dåligt ordval av utvecklaren. Det finns väldigt få spel nu för tiden som inte utvecklas till konsoler först. Jag skulle kunna argumentera att Skyrim faktiskt är ett utav de mest PC-fokuserade eftersom de har stöd för DX11.

Däremot ser det nya inventorysystemet ut att fungera väldigt dåligt med en mus, hoppas de fixar det strömlinjeformat även till PC.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Är inte Oblivion också en konsollport? Men det kanske inte var lika farligt i det fallet eftersom att Oblivion släpptes när Xbox360:s hårdvara var ny och inte 6 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Mest idiotiska på länge. Du medger alltså att spelet är värt din tid och därmed är ett bra spel, men på något sätt förtjänar inte utvecklarna pengarna ändå? En bojkott är en bojkott, stå för det.

Om ett spel är genuint bra så köper man det för att man tycker det är värt det. Är det en sketen konsolport så kanske man piratkopierar först för att se om det är bra, sen kanske man köper det, eller inte. Bara för att det är värt att pröva behöver inte spelet vara bra.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

I´m not even mad

Spelet ser fortfarande fantastiskt ut och jag ser lika mycket fram mot det nu som innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Ja, vilket du hade kunnat ändå eftersom du kan själv välja hur detaljrikt du vill ha spelet.
Nu får resten av oss sitta här med undermålig grafik, keybinds anpassat för 4 knappar, ett interface som är anpassat för att sitta 5meter ifrån skärmen
(dvs så kommer det vara ENORMA BOKSTÄVER MED FÅ RADER, som i fallout 3/nv) och det kommer antagligen vara dåligt portat på köpet.

Utöver det så kommer spelet antagligen ha på stödhjulen genom hela spelet eftersom man har anpassat det till okreativa tolvåringar, de är ju ändå den största kassakon i spelindustrin idag.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

För att jag har plöjt ner hundratals timmar i Oblivion och njutit av varenda sekund.

Oblivion var utvecklat främst till PC, det tog över ett år att porta det till PS3....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Oblivion var utvecklat främst till PC, det tog över ett år att porta det till PS3....

Det var därför all text var stor som hus, va?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Det var därför all text var stor som hus, va?

Release Win:
March 24, 2006

Release PS3:
April 27, 2007

Påstår du att man satt med en PS3 utgåva färdig utan att släppa den i över ett år för att det var roligt?