Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Att hårdvarumodifiera sin konsol (och därmed bryta garantin och möjligheten att spela andra spel online etc.) jämfört med att bara ladda ner spelet på direkten till valfri PC anser jag vara en ganska stor skillnad.

Så du tror att det bara är att "spela Online" när man ladda ner spelet direkten till pc?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nej, det kan det inte. Ett spel som i första hand utvecklas för konsol blir värdelöst ur ett pc-perspektiv. Efterblivna gränsnitt, menlöst gameplay, kassa kontroller och allmän efterblivenhet för att matcha den 14-åriga målgruppen.

Det jag främst tänkte på är att storyn skulle vara den samma endå.. Det kanske bara är jag men jag ser mkt hellre bra story framför bra grafik.. Men självklart! bra grafik förhöjer spelet ännu mer!!=)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så du tror att det bara är att "spela Online" när man ladda ner spelet direkten till pc?

Inte för det specifika spelet nej, men du utesluter inte möjligheten att lagligt lägga in andra spel och nyttja dessa. Jag äger ingen konsol själv så ska inte påstå att jag har järnkoll, men mig veterligen så blir man bannad om man försöker ansluta till Live Arcade (eller vad det nu heter) med en chippad och flashad XBOX.

Permalänk
Medlem

nåja slipper väll köpa nytt graffe ett tag till då, lite tråkigt med tesselering och annat dx11 godis som skulle kunna förhöjt känslan en del.

nästan alla spel blir portar nuförtiden. få se när dom slutar med portarna så man kan använda sin PC som brev press när man vill spela?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av xplojt:

Vill egentligen inte klaga på någon, men ni som skyddar konsoll på olika vis här i tråden (orkar inte ta något citat)

Vad gör ni egentligen som medlemmar på Sweclockers? sist jag kollade så är det en sida för dator intresserade som vill testa sin hårdvara.

Inte få en sketen konsollport.

Ontopic

även om jag verkligen blev besviken på denna nyhet så tänker jag garanterat köpa spelet, och om jag sedan märker av den dåliga konsolportingen så kommer bethesda att hamna i galjen.

Vad har egentligen det med saken att göra? Bara för att jag älskar att bygga datorer och bencha så måste jag tycka att alla spel ska göras huvudsakligen till PC och att spel är till för att pressa datorer till sin gräns? Knappast. Det går alldeles utmärkt att älska hårdvara och pressa den med de titlar som är till för det, såsom ARMA-spelen och dylikt, och acceptera att en del spel riktas till den större massan. Ibland får man växa upp och acceptera verkligheten från en utvecklares perspektiv, och då är den här vägen den effektivaste för att leverera spelet till så många som möjligt med maximal vinst utan att tumma på story, animation och dylikt. Surt, men sant.

Klart jag hade velat se fler spel optimerade för PC - men att gnälla leder ju ingenvart.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Sjuuukt, inte undra på att mina 2 gtx 260 pallar med så många spel i max @ 2560x1600 fortfarande... nästan alla spel är ju gjorda för uråldriga konsoller!

Aja man spara en drös pengar i alla fall.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Lycka till sälja det

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Skrivet av bkm23:

Lycka till sälja det

Då PC-spelare dessvärre är en minoritet tror jag inte det är några problem :/

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Kommer nog att vänta med att köpa Skyrim, se om portningen håller måttet.
Om inte så är det bara och hoppas att det kommer med verktyg så man kan modda den tills den blir bra.
Jag håller med att man blir irriterad när man ser sånt här, men sanningen är ju den att pengarna finns hos konsolerna.
Och som vi alla kanske vet så handlar allt om att tjäna pengar, helt klart....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sovereign:

Då PC-spelare dessvärre är en minoritet tror jag inte det är några problem :/

Minoritet? Sist jag kollade så har vi över 300 miljoner PC spelare. Alla har säkerligen inte ett 6990 i sin dator, men ändå.

Sedan har steam runt 30miljoner användare.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Minoritet? Sist jag kollade så har vi över 300 miljoner PC spelare. Alla har säkerligen inte ett 6990 i sin dator, men ändå.

Sedan har steam runt 30miljoner användare.

Konsolspelare är fortfarande fler, vilket är min poäng. Till exempel i Japan, där konsoler är oerhört mycket mer populära som spelmaskiner än PC. Att PC är oerhört mycket mer drabbat av piratkopiering är ytterligare en faktor att ha med i beräkningen. Utvecklare tjänar helt enkelt mer pengar på konsoler, och spelen är lättare att sälja till konsoler. Själv är jag PC-spelare och älskar allt vad PC heter, men den vackra bilden är inte alltid den sanna

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Doh?... Det hade de gjort annars också, till skillnad att högsta grafikinställningarna istället hade kallats lägsta vilket då hade gett oss med ej totalt utdaterad hårdvara chansen att spela ett spel i dess sanna form.

Med andra ord, fail.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

Tråkigt.... :*(

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem

av det jag sett på E3 och diverse trailers innan så tycker jag att spelet ser helt ok ut.

älskar att gubbens animationer är förbättrade över fallout 3 och oblivion , man kände sig och såg ut som ett kylsåp i de tidigare liren.

givetvis är det tråkigt att det blir en port , men jag tänker inte klaga förens jag testat det.

Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Blir ju snarare motsatt effekt eftersom spelet inte primärt är tänkt att spelas på pc.

Pc som primär plattform betyder inte att grafiken ska vara så bra så att ingen ska kunna spela det , utan snarare att man kan spela på högre inställningar och framerate än om det hade varit en port , samtidigt som det finns möjlighet till grafisk återgivning som är överlägsen en portad version.

Skrivet av MarcusNO:

DICE har redan sagt att konsol kan kyssa deras arslen, allting dem gör utvecklas FÖR pc i första taget, dem har ju som sagt inte ens gjort alla sina spel till konsol..

Dock för att dem ska tjäna pengar ska dem porta spelen till konsol.. Precis som alla andra borde göra.

Bad Company spelen var inte ämnade pc i första hand.

Skrivet av zhrooms:

Btw, Diablo 3 > Skyrim

hehe , det är väl inte en rättvis jämförelse, visst har de vissa likheter , men njaa.

Skrivet av wooprat:

Huua, inte undra på att utvecklare hellre portar från konsoll än att göra rena PC spel.
PC-spelare är ena riktiga whiners,

Företagen - "Här får ni ett spel - DX11, mäktiga explosioner! granater helikoptrar allt vad ni vill ha!!!"
Ni - "DEDIKERADE SERVRAR?!?!! VARFÖR KAN VI INTE MODDA?!?!!? osv."

Företagen - "Konsollportning.. så vi kör med DX9, så kanske ni får en patch senare"
Ni - "FOKK NO JAG TÄNKER INTE KÖPA"

Dessutom är jag ganska säker på att de skulle förlora rätt mycket på att släppa det endast till PC, pirates much? Det var ju någon utvecklare som gick ut med det för några år sen att de helst endast ville göra spel till konsoll för att minska piratkopieringen av deras spel.

bra spel säljer , witcher 2 t.ex , sålde 400k st första veckan , och det har inte ens drm längre.

Vi är vana vid dessa saker du nämner , att ta bort dem är bakåtsträvande.

hur tror du konsollfolket skulle känna om utvecklare tog bort autoaim/stickyaim i skjutspelen

eller begränsade vänskapslistan till 15 personer , med motiveringen att fler skulle vara för komplicerat?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Just nu verkar vara två kategorier av spel:
väldigt bra intensiva spel men för korta!!!
spel med skittaskig kontroller, långa och inte speciellt intressanta.

Och sedan är portning bra tragiskt då man har pc + konsoll. Väljer hellre konsollvarianten då det är bättre anpassat för tv. Struntar då i att många tycker det är jättesmidigt att sitta med mastodonttangentbord i soffan.

Permalänk
Medlem

Det här med att alla PC-spel piratas stenhårt är fan en lögn. Visst piratas det , men inte i den omfattningen som spelproducenterna vill påstå.

De driver sin tes till bristningsgränsen, varför? Jo, ett konsolspel har de högre marginaler på, och de betingar ett högre försäljningspris i handeln.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sovereign:

Konsolspelare är fortfarande fler, vilket är min poäng. Till exempel i Japan, där konsoler är oerhört mycket mer populära som spelmaskiner än PC. Att PC är oerhört mycket mer drabbat av piratkopiering är ytterligare en faktor att ha med i beräkningen. Utvecklare tjänar helt enkelt mer pengar på konsoler, och spelen är lättare att sälja till konsoler. Själv är jag PC-spelare och älskar allt vad PC heter, men den vackra bilden är inte alltid den sanna

Kan säga att det piratkopieras rätt friskt till konsoller med.

Det är billigare att göra gamla grafikmotorer nyare än att utveckla nya till PC...det är här fallet ligger..

Visa signatur

PNY GTX480 OC+
1055T@ 3,8ghz+ NH-D14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Valiumballong:

Nej, det kan det inte. Ett spel som i första hand utvecklas för konsol blir värdelöst ur ett pc-perspektiv. Efterblivna gränsnitt, menlöst gameplay, kassa kontroller och allmän efterblivenhet för att matcha den 14-åriga målgruppen.

Det är folk som dig jag stör mig på, jag är 13 år gammal har byggt och sparat ihop till min dator själv.
Kör moddat oblivion med OOO, Deadly reflex 6, plus många mer moddar, har även kört Nehrim - At Fates Edge.
Så snälla sluta kalla mig och folk i min ålder efterblivna, för med såna fördomar är det du som är det.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så du tror att det bara är att "spela Online" när man ladda ner spelet direkten till pc?

Laddar du ner ett spel på PC så har du fortfarande möjligheten att köpa ett spel om du vill spela online i framtiden. Väljer du att spela nedladdade spel på PS3 så väljer du bort online-delen helt och hållet, och väljer du att göra de på Xbox så kan du riskera att bli bannad så du aldrig kommer kunna gå online.

Så om du t.ex. laddar ner Skyrim på PC som är singleplayer rakt i genom så kan du ändå välja att köpa BF3 för multiplayer-delen utan att behöva oroa dig för att ditt internet blir avstängt helt och hållet, eller att Microsoft gör så att alla dina hårddiskar i din dator blir obrukbar.

Rädslan att bli bannad på konsol i kombination med omständigheterna att modifiera konsolen gör att många väljer bort de helt och hållet, vilket resulterar i att det laddas ner i mindre mängd på konsol.

Det går helt enkelt inte att jämföra piratkopiering mellan PC och konsol. Det är helt olika världar, med olika konsekvenser och i olika omfattningar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Den kvicke:

Kan säga att det piratkopieras rätt friskt till konsoller med.

Det är billigare att göra gamla grafikmotorer nyare än att utveckla nya till PC...det är här fallet ligger..

Ja, det piratas där också. Men anledningen att det sker mer till PC är att det är så mycket enklare, inga hårdvaru- eller firmwareskydd man måste ta sig runt genom att flasha eller chippa. En sjuåring kan piratkopiera till PC, medan konsolspelare ofta är lite för... Lata. Samt att de inte vill bli av med sin garanti. Ytterligare en fördel med PC förvisso, att mjukvaran och vilka chip man använder inte påverkar garantin på de andra komponenterna.

Och så är det utvecklingskostnaderna som du säger, absolut. Vinstmarginalerna är helt enkelt större. I ärlighetens namn kan jag inte säga att jag hade agerat annorlunda som utvecklare i dessa tider.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yroll:

du menar att oblivion och morrowind inte hade bra kvalitét?

Lika roliga båda två som att glo på färg medan den torkar. Nu kommer de bara lägga till massa tekniska problem och UI som är anpassad för 3 knappar och personer som inte klarar av att hantera fler än så hur som helst.

Spelen blir allt dummare och dummare. Snart är det fan ingen skillnad (förutom priset) mot att se på TV.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sovereign:

Konsolspelare är fortfarande fler, vilket är min poäng. Till exempel i Japan, där konsoler är oerhört mycket mer populära som spelmaskiner än PC. Att PC är oerhört mycket mer drabbat av piratkopiering är ytterligare en faktor att ha med i beräkningen. Utvecklare tjänar helt enkelt mer pengar på konsoler, och spelen är lättare att sälja till konsoler. Själv är jag PC-spelare och älskar allt vad PC heter, men den vackra bilden är inte alltid den sanna

Ca 50mil 360 användare, ca 50mill PS3 användare.

Är de fler? OK! Sedan är det lika mycket piratkopiering bland 360 som det är hos PC. Och nu PS3 ökar dramatiskt.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

nog for att portning inte är så nice. alls. men själv tror jag fortfarande det kommer leverera och jag är rätt övertygad om att 80% av alla som säger att de nu inte ska köpa spelet kommer göra det endå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är folk som dig jag stör mig på, jag är 13 år gammal har byggt och sparat ihop till min dator själv.
Kör moddat oblivion med OOO, Deadly reflex 6, plus många mer moddar, har även kört Nehrim - At Fates Edge.
Så snälla sluta kalla mig och folk i min ålder efterblivna, för med såna fördomar är det du som är det.

du ska inte ta åt dig vännen , men många (om inte en stor majoritet ) ungar är inte så insatta , får ett nytt cod varje julafton och kan inte ett smack om spel eller spelutvecklarna som gjort spelen.

folk som du , och vissa andra här på forumet är undantag.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Jag avskydde själv portningar från Atari ST till Amiga på den gamla goda tiden... men ni får väl lugna er lite alla kritiker... det kan väl inte vara så att man bara vägrar spela ett spel för att det portats? Det beror väl på HUR bra portat det är...

Orsaken till portning är naturligtvis denna att det är fruktansvärt dyrt att utveckla spel, ska man utveckla till den procentuellt lilla andel som har superdatorer så kostar det mer än det smakar...

Portning är här för att stanna, och iom att konsolbranschen säljer mer och mer jämfört med PC så är det naturligt... bara å hänga med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enorus:

Det finns väl få spel som är så trasiga som Bethesdas? Trots att dom har gått om pengar att lägga på kompetent personal (så vitt jag vet)

Den här kompetenta personalen kan bara utveckla dator spel i DX 8 å DX 9 eller va det DX 5. Vad är DX 10 å DX 11? Har tre spel(pc) från Beteshästarna(bethesda): morrowind, oblivion å fallout 3, som borde ha hetat sorrowind(hyfsat bra men buggar, buggar), buggoblivion(bra spel men buggar, buggar) å buggout 3(buggar, buggar, buggar).

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Ca 50mil 360 användare, ca 50mill PS3 användare.

Är de fler? OK! Sedan är det lika mycket piratkopiering bland 360 som det är hos PC. Och nu PS3 ökar dramatiskt.

Räkna sedan in de som spelar Wii, Playstation 2 som fortfarande är en aktiv konsol för många, de bärbara enheterna som sålt hundratals miljoner enheter tillsammans. Ha sedan också i beräkning att konsolmarknaden växer mer och mer, och om Wii U faktiskt har prestanda som liknar PS3 och 360 så kan man räkna med att den kommer sälja ungefär lika mycket som dessa. Vilken marknad tror du en utvecklare föredrar, plattformen som fortsätter minska i förmån för bärbara enheter, såsom tablets och laptops och smart phones, eller den marknad som växer mer och mer och dessutom ger större vinstmarginal?

Var finns den statistiken för piratkopiering förresten? Inte för att jag misstror dig, utan för att jag själv är intresserad av hur piratkopieringen utbreder sig och i vilken grad på respektive plattform.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Microsoft hjälper ju inte direkt till trots att de äger Windows/DirectX som nästan alla spel på PC använder idag. De är helt fokuserade på XBox 360 och konsoller och struntar i att utveckla, marknadsföra spel på Windows. De har helt lämnat det åt tredjepart idag, och skiter i princip själva i spel på PC (ja, ibland gör de lite utspel för att låtsas vara intresserade men det är bara bröd och skådespel). Jag tycker själv de har stor del i skiftet från PC till konsoll, just för att de själva lämnat den marknaden och bara jobbar med konsoll själva. Hur länge sen var det någon som stod upp för PC på t.ex. E3? Det är bara konsoll/konsoll/konsoll. Det finns ingen som leder PC-skeppet, ingen som gör reklam eller marknadsför det.

Någon i tråden nämnde att BF3 endast körde PC-demonstrationer på E3, har jag för mig åtminstone. Dice har ju också gått starkt på PC-linjen gällande just det spelet. Har höga förväntningar, hoppas verkligen att spelet blir en succé.

Valve, Dice och Blizzard känns i nuläget som de enda vettiga utvecklarna. Rätt skojigt att uråldriga spel (SC BW & CS 1.6) dominerar e-sportscenen. Det var bättre förr.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Fan oxo jag som tänkte lira detta.

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem
Skrivet av OKKKE:

Någon i tråden nämnde att BF3 endast körde PC-demonstrationer på E3, har jag för mig åtminstone. Dice har ju också gått starkt på PC-linjen gällande just det spelet. Har höga förväntningar, hoppas verkligen att spelet blir en succé.

Valve, Dice och Blizzard känns i nuläget som de enda vettiga utvecklarna. Rätt skojigt att uråldriga spel (SC BW & CS 1.6) dominerar e-sportscenen. Det var bättre förr.

Jepp, BF3 skrivs för Pc å i möjlig mån portning till dom mycket uråldriga konsolerna som folk håller så dumdristigt kärt i.

Ang detta spel så har det potential. MEN.. port = buggar till dödagar.
Det var bättre för. Skitsamma om folk piratar, VÄLDIGT få spel som funkar i MP å SP spel är lika tråkigt som att se på Jeopardy.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.