Hårddisk hamnar inte i sleep-mode

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Feb 2010

Hårddisk hamnar inte i sleep-mode

Hej!!

Jag har en SSD där jag kör mitt OS och de flesta program ifrån. Sen har jag en 3,5" hårddisk där jag har filmer och spel på, dvs. inga program som jag har igång vanligtvis. Innan har jag haft det så att hårddisken stänger av sig efter 5 min, men detta fungerar inte längre. Så vad kan ha gjort att detta inte fungerar.

Kan det vara SpiderOak som jag har ställt in att dra en backup på en mapp från min 3,5" hårddisk var 48 timme som gör att den inte hamnar i sleep-mode. Jag har även ställt in att detta skall vara igång i BIOS. Det har alltså fungerat innan.

Mvh

Intel i5 2500K - HD7950 - 4GB DDR3 - 64GB SSD - OS X 10.10
MacBook Air 13" 2012

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Finns massor av program som skannar av anslutna diskar regelbundet och väcker dem. Norton Ghost som jag använder för regelbunden backup gör det, som exempel. Alla backupprogram som har möjligheten till någon form inkrementell backup måste hålla koll på vilka filer som ändras eller tillkommer.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av MultiMan:

Finns massor av program som skannar av anslutna diskar regelbundet och väcker dem. Norton Ghost som jag använder för regelbunden backup gör det, som exempel. Alla backupprogram som har möjligheten till någon form inkrementell backup måste hålla koll på vilka filer som ändras eller tillkommer.

Tack för svaret!

Skall prova att stänga av regelbunden backup istället för att ha den på var 48e timme.

Intel i5 2500K - HD7950 - 4GB DDR3 - 64GB SSD - OS X 10.10
MacBook Air 13" 2012