Värt att vänta eller köpa en ny nu?

Permalänk
Medlem

Värt att vänta eller köpa en ny nu?

Tjo!
Jag funderar på att köpa en ny spelkonsol, och väljer mellan Xbox 360 slim 250 gb och Ps3 slim 320 gb, men samtidigt undrar jag om det är värt att vänta tills de släpper nya. Finns det någon möjlighet att Microsoft eller Ps släpper nya spelkonsoler under nästa år? för jag har ingen lust att sitta och vänta två år innan jag köper.

Men tillbaks till spelkonsolerna som jag vill ha lite hjälp med, jag skulle vilja ha Xbox:ens Kinect, för den verkar grymt rolig, men samtidigt vill jag ha ps3:ans blu ray. Jag vill spela Halo serien men samtidigt vill jag spela killzone mm. Senaste spelkonsolerna jag hade var ps2 och xbox (den första) så har inte mycket att gå ifrån, jag har tänkt att använda spelkonsolen som filmspelare också (50/50 mellan spel och film), Jag har hört att Xbox 360 med Kinect ska få röst styrning och det låter grymt, kommer man kunna använda det i Sverige också? (kanske inte med svenska språket men med engelska?) sen såg jag också att ps har visat upp Ps-tv och undrar om den kommer komma till Sverige också, för att jag har ingen 3d tv och Ps3:an har ju 3d inbyggt. Jag har inte råd att köpa båda konsolerna.

Hjälp mig att avgöra vilken som jag borde köpa, bäst filmspelare, bäst prestanda och roligaste spelkonsolen mm. kom med lite bra argument tack

Permalänk
Rekordmedlem

Det kommer alltid nytt, köp nu eller vänta tills du dör, det är ju inte nått byte av plattform nästa vecka så att vänta länge är kanske inte så vettigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

antar att du ha en ganska hyffsad tv iaf. i övrigt så är de ju ingen "jätte" skillnad på halo och killzone, med tanke på att de är samma typ av spel. typ visst dem skiljer så på de och de planen men i de stora hela skulle jag vilja påstå att de är ungefär samma tanke bakom de hela , springa och skjuta i de stora hela. i mediafallet med bluray så finns de ju ganska billiga bluray spelare att köpa numera, men de finns ju redan i ps3an så. men ska vi se till inköps pris, nu tänker jag begagnat dock så får du ju mer för pengarna om du köper ett xbox360 då folk anser att deras ps3or är värda en förmögenhet. i övrigt har jag lite svårt för ps dosan, iaf i nhl spelen vilket är väll de jag kan jämför de två konsolerna emellan.

Permalänk
Medlem

det kommer att dröja ett bra tag innan det kommer några nya konsoler av xbox eller playstation
alla har sina egna åsikter om varför du ska välja JUST den konsolen
men personligen tycker jag ps3'an
har dock inga riktiga argument för det då jag köpte ps3 enbart för att spela online är gratis
men ska du se på film så har ju ps3'an en bra inbyggd uppskalare så + för det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Köp nu. Självklart vet jag inte till hundra procent men jag tvivlar starkt på att Sony eller Microsoft kommer med en ny konsol de närmaste året eller två.

Ang. valet av konsol så hade jag personligen valt PS3 OM det inte varit för att jag avskyr den nedrans Dualshock kontrollen! Nä för mig blev det Xbox 360 men det var för över 2 årsen jag köpte och då var den även mycket billigare än PS3. Så gillar du PS3 kontrollern så tycker jag det är en den något bättre konsolen.

Länge leve Xbox 360 kontrollen som är den skönaste i dagens generation.

Det är en smaksak helt enkelt

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Microsoft blir bara bättre och bättre tex dom ska ha skype i deras saker såsom xbox. De ända fördelen med att köpa ps3 är gratis online och blu ray och måste säga att ps3 kontrollen är så äcklig, de kanske passar för en 5åring.

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa downloads filmer från ex cdon. Om man för över de till spelkonsolerna, vilken av de ger bäst bild? Om filmen är 1080p , 720p eller dvd kvalité, vilken konsol förbättrar filmerna bäst? Tack för all tidigare hjälp

Permalänk
Medlem

Hade jag skullat köpa någon av dem idag (jag har varken eller) så hade jag köpt xbox.
Snyggare konsoll, skönare kontroll. En bluray spelare kan du köpa för 500:- i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Köp nu. Välj konsoll efter vilka spel (exklusiva titlar) du är mest intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hade jag skullat köpa någon av dem idag (jag har varken eller) så hade jag köpt xbox.
Snyggare konsoll, skönare kontroll. En bluray spelare kan du köpa för 500:- i dagsläget.

Tycker också att xbox:en ser grymt mycket snyggare ut, glänsande med touch. Men samtidigt funderar jag över utseende mot hårdvara. Men vet någon om kinect får röst styrning här i Sverige också, så som de visade på e3? Kan tänka mig att svenska inte funkar men kanske engelska, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Köp båda 2 och var glad.

Permalänk
Medlem

PS3 har bäst kvalitet vad gäller uppskalning av DVD. Ska du se film så är PS3 ett självklart val med en bra Blu-ray.

PlayStation 3D Display är en 24 tum LED LCD 1080p HDTV som ska släppas till slutet av året och kommer att säljas tillsammans med en HDMI-kabel, ett par 3D-glasögon(laddas med micro USB) och spelet Resistance 3.

Den har extra ingångar för PC:n och kabeltv:n med. Den är inte så ljusstark i 3D-läget, men mörkar man ner lite i rummet så gör det inget. Kontrasten däremot är riktigt bra med 5000:1 och högtalarna har subwoofer, så den är ganska påkostad i sin klass.

Tekniken som gör att man kan spela två stycken och att då båda spelarna ser sin bild på hela skärmen är patenterad av Sony. Co-op med en polare blir riktigt ballt om du köper ett par extra glasögon.

3D är ungefär 42 gånger coolare än kinect, och är inget man tröttnar på. Film i 3D tillför ju lite extra, men det är i spelen som det blir kul på riktigt.

Sen killzone i all ära, men Uncharted är bättre, och har du inte kört dem så har du en trilogi utan dess like att se fram emot. PS3 har krut kvar i sin durk och står sig flera år till. PS4 kommer garanterat att vara bakåtkompatibel, med tanke på Cell och BD, så dina investeringar nu går ju inte förlorade.

Hoppas detta hjälper ditt val...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

det har ju ryktats om att M$ ska lansera nästa generation xbox under nästa års E3 mässa... men som sagt, det kommer nya saker hela tiden