Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köttvärlden
Registrerad
Apr 2011

The cpu is in 6 phase power mode!

Hjälp, fick mina sista delar idag, satte ihop det, jag klickar på start-knappen och då börjar 6 lampor lysa på mitt p67a-gd55 (

http://www.inet.se/kundvagn/visa/507871/hjalp här är listan med alla komponenter

Tack i förhand!

kan också tillägga lampan runt startknappen lyser rött, vet inte om den ska det eller ej

Förlåt, har gjort en exakt lika dan tråd på support för stationära datorer

"En dator"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köttvärlden
Registrerad
Apr 2011

Skulle gärna uppskata lite hjälp! vill verkligen inte skicka in det om det är något som jag kan lösa hemma

"En dator"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Aug 2010

Ganska oklar information men jag anar att du inte har satt in 4/8-pins kontakten till CPU:n, om detta inte är fallet så får du ge lite mer specifik information. Vilka lampor lyser? kollat moderkorts manualen - brukar stå vad som är fel.

OT: Förbjudet att bumpa...

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av ohoy:

Skulle gärna uppskata lite hjälp! vill verkligen inte skicka in det om det är något som jag kan lösa hemma

Meningslösa inlägg enbart avsedda att flytta tråden högre upp, s k bumpning, är inte tillåtet enligt våra regler, specifikt §4.

Tänk på detta i fortsättningen.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

hade du ESD armband när du höll på med det där bygget, behövde du ta till våld för att få någonting på plats, (grafikkort t.ex.), har du testat att reseta CMOS?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köttvärlden
Registrerad
Apr 2011

Förlåt för bumpning, nej jag hade inget ESD band men tog dock i ett element innan. Har satt i 8-pin kontakten vid processorn, har reseta CMOS, och tog inte i med någon våld.

Oj herre, gjorde en dunder tabbe! Problemet är löst! tack ändå
första gången jag bygger en dator så visste inte att det inte änns skulle finna bios när man starta första gången... aja tack ändå.

"En dator"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

ehm, vadå inget BIOS?

Skriv gärna vad din tabbe var, det kan vara till hjälp för andra som får samma problem.

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Aug 2009

BIOS finns alltid på ett moderkort... det är inte något man kan ta bort.

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD