fel med TX750 W crosshair splirans nytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ringarum
Registrerad
Jun 2009

fel med TX750 W crosshair splirans nytt

Hej har haft lite problem att koppla in mitt PSU Tx750 W crosshair på ett MSI 870A fuzion moderkort.
Det som händer när jag kopplar in allt är att fläktarna går av och på och Phase 1 lampan blinkar och alla andra lampor är släkta.
Om jag kopplar in ett Hx620 W crosshair på samma sätt som mitt TX så funkar det utmärkt

Dator
Msi GTX 465
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz
AMD 1090T x6
Crosshair TX 750 W crosshair
HD: Western digital Raptor 150 GB

Snälla hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ringarum
Registrerad
Jun 2009

Skulle uppskatta svar snabbt blir tokig:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2003

Det låter helt enkelt som att PSUn är sönder tyvärr. Eftersom du verkar ha koll på hur saker o ting bör kopplas och det fungerar med hx620 så får du göra ett garantiärende antar jag.

Något ironiskt att jag rekommenderade txv2 som ett stabilt nätagg i min förra post, men alla märken har väl en viss felmarginal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ringarum
Registrerad
Jun 2009

antar det:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ringarum
Registrerad
Jun 2009

testa precis nättagget i en annan dator då funkar det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ringarum
Registrerad
Jun 2009

så det kan ju inte vara defekt:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2003

Hmm, ja fast problemet blir ju desto konstigare när du har ett system som fungerar med ett nätagg men inte ett annat, och det inte beror på nätagget.

Helt säker på att det vart rätt kopplat förut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ringarum
Registrerad
Jun 2009

ja dubbelt checkat:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av danne034:

Hej har haft lite problem att koppla in mitt PSU Tx750 W crosshair på ett MSI 870A fuzion moderkort.
Det som händer när jag kopplar in allt är att fläktarna går av och på och Phase 1 lampan blinkar och alla andra lampor är släkta.
Om jag kopplar in ett Hx620 W crosshair på samma sätt som mitt TX så funkar det utmärkt

Dator
Msi GTX 465
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz
AMD 1090T x6
Crosshair TX 750 W crosshair
HD: Western digital Raptor 150 GB

Snälla hjälp

Låter helt enkelt som att det är något annat som spökar i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ringarum
Registrerad
Jun 2009

men vad?:P

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Korspostning #11091887 eller bumpning är inte tillåtet.

Du har varit medlem tillräckligt länge för att känna till våra regler. Det finns även en redigeringsknapp att använda, pröva den nästa gång.

Båda trådar låsta och du har därmed förlorat möjligheten att få hjälp denna gång. Läs reglerna noggrant så att det inte händer igen.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *