detta nätagg vad sägs är det bra kan man lita på det ?

Permalänk
Medlem

detta nätagg vad sägs är det bra kan man lita på det ?

Hejsan någon som har detta eller vet om det är bra och kan lita på ? ska isf köra det med mina 2 st 5850 BE och klocka upp korten mera eftersom det drar 70A ? http://www.inet.se/artikel/6909593/corsair-tx-850w-v2-80-bron...

Permalänk
Entusiast

Corsair gör mycket bra nätagg, men 850w för 5850 CrossfireX är väldigt Overkill, Kör på ett 650w iallafall och spara pengar. Detta nätagg hade jag köpt om jag var du, Bra med Strömkablar, kvalité samt bra pris.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

corsair gör ju bra grejor överlag, har dock aldrig hört talas om TX-serien, så det vet jag inte, men som sagt, corsair gör inga dåliga grejer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Corsair gör mycket bra nätagg, men 850w för 5850 CrossfireX är väldigt Overkill, Kör på ett 650w iallafall och spara pengar. Detta nätagg hade jag köpt om jag var du, Bra med Strömkablar, kvalité samt bra pris.

Mvh

Jag vill ha ett nätagg med corsair som drar 70A :/ men 650W drar kanske 70A också eller ? Mvh.

Permalänk
Medlem

nästan alla nätagg som corsair gör kan man lita på förutom CX V1!
nätagget är en aningen overkill, 5850 i CF drar 421w.
http://www.inet.se/artikel/6909596/fsp-aurum-700w-80-gold ta det istället, guld certifierat dock inte modulärt, gott om utrymma för diverse överklockningar och hårdsik inköp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Corsair gör mycket bra nätagg, men 850w för 5850 CrossfireX är väldigt Overkill, Kör på ett 650w iallafall och spara pengar. Detta nätagg hade jag köpt om jag var du, Bra med Strömkablar, kvalité samt bra pris.

Mvh

XFX aggen är skit har läst om det här på SWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

nästan alla nätagg som corsair gör kan man lita på förutom CX V1!
nätagget är en aningen overkill, 5850 i CF drar 421w.
http://www.inet.se/artikel/6909596/fsp-aurum-700w-80-gold ta det istället, guld certifierat dock inte modulärt, gott om utrymma för diverse överklockningar och hårdsik inköp!

Men jag ska klocka cpun också ? Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

nästan alla nätagg som corsair gör kan man lita på förutom CX V1!
nätagget är en aningen overkill, 5850 i CF drar 421w.
http://www.inet.se/artikel/6909596/fsp-aurum-700w-80-gold ta det istället, guld certifierat dock inte modulärt, gott om utrymma för diverse överklockningar och hårdsik inköp!

5850 i CF drar inte bara 421W snarare mer vad jag har läst om, upp mot 700W har jag läst om att en kille har fått upp sina klockade i belastat läge och jag ska klocka dom liksom ?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiis91:

5850 i CF drar inte bara 421W snarare mer vad jag har läst om, upp mot 700W har jag läst om att en kille har fått uppsina klockade i och jag ska klocka dom liksom ?.

har du källa på det? kolla i min sign där har du strömförbrukning för olika grafikkort dom har dessutom mätt mot väggen (ett fullständigt system), vet dock inte ifall processorerna är klockade men 700 w räcker så det blir över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiis91:

Jag vill ha ett nätagg med corsair som drar 70A :/ men 650W drar kanske 70A också eller ? Mvh.

Vill du ha ett nätaggregat som DRAR 70a?..

aja, har hört att nya versionen av tx inte är lika bra som 1an men är inte säker. Swec har testat tx v.2 vet jag, kolla på den recensionen.

edit, verkar som att jag fortfarande är bakfull sen igår, swec har inte recenserat tx v2 men googla bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiis91:

XFX aggen är skit har läst om det här på SWE

nej. det är i princip samma nätagg som corsair tx serie. bägge tillverkade av sesonic

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

har du källa på det? kolla i min sign där har du strömförbrukning för olika grafikkort dom har dessutom mätt mot väggen (ett fullständigt system), vet dock inte ifall processorerna är klockade men 700 w räcker så det blir över!

Okej nu tror jag dig haha men då köper jag ett corsair TX V2 750W. Hur länge kan ett sånt här agg leva när det är 80+ bronze på det ? eller är det lönt att slänga ut mer pengar på ett 80+ gold ?? Mvh.

Permalänk
Medlem

En grej många verkar anse är att du ska ha ett nätagg som bara har lite högre effekt än vad datorn drar. Om ni kollar certifikaten för nätagg så ser ni att ett nätaggregat har högst verkningsgrad vid ungefär 50% belastning. Med andra ord borde den normala belastningen från systemet uppenbarligen ligga däromkring. Med dubbla 5850 så hamnar du någonstanns strax under 400w normalt sett(421W i Swec-3dmark-runda) vilket visar att ett 700W borde vara ganska lagom, för högst effektivitet.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

En grej många verkar anse är att du ska ha ett nätagg som bara har lite högre effekt än vad datorn drar. Om ni kollar certifikaten för nätagg så ser ni att ett nätaggregat har högst verkningsgrad vid ungefär 50% belastning. Med andra ord borde den normala belastningen från systemet uppenbarligen ligga däromkring. Med dubbla 5850 så hamnar du någonstanns strax under 400w normalt sett(421W i Swec-3dmark-runda) vilket visar att ett 700W borde vara ganska lagom, för högst effektivitet.

Okej men det känns ju bra då vet man det. Men förlorar jag mycket på om jag inte tar ett 80+ guld eller går till bronze ?? Mvh.

Permalänk
Medlem

Okej tack för all svar. Det blev ett XFX XXX 750W med 80+ silver