LaCie NAS slutat fungera?

Permalänk
Medlem

LaCie NAS slutat fungera?

Min nätverkshdd Lacie network space 2 har av nån anledning slutat komunicera med min dator. LaCie network assistant hittar inga ethernet enhterer och går jag in via nätcerk på windoes hittar datorn nätverksdisken, men väl där så kommer jag inte in i nån av mapparna, varken open share eller my share. Jag kommer åt disken av nån anledning via IE och där verkar allt fungera som det ska, alla filer finns där etc. Vad är det som har blivit knasigt?Hur ska jag göra för att windows ska få tillgång till disken?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad säger loggarna i webbgränssnittet?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Vad säger loggarna i webbgränssnittet?

Hur hittar jag dom?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Torva:

Hur hittar jag dom?

Har ingen Lacie NAS själv tyvärr, men letar runt lite i webbgränssnittet så lär du hitta någon form av logg. Annars, vad säger den om aktuell status på diskar och liknande? Någon information varför den inte fungerar med SMB/CIFS måste det finnas.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+