2x 6950 cf med extra shaders på ett 700w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

2x 6950 cf med extra shaders på ett 700w

Hej jag är ganska ny här och hoppas jag lägger tråden under rätt underkatergori.
Jag har en ganska ny dator och funderar på att köpa till ett extra grafikkort som jag kan förutom att köra crossfire och få bra prestanda även köra vid sidan av enbart för bitcoin mining. Jag har ett asus 6950 som jag gjort en unlock på så att den har lika många shaders som ett 6970. Och jag undra om mitt nätagg kommer klara all extra ström som kommer dras. Jag tänker så självklart låsa upp ett nytt 6950 i det fallet. Idag har jag det här nätaggregatet
http://www.inet.se/artikel/6909589/corsair-gaming-series-700w...
Kommer det att räcka? läste någon stans att de drar runt 450 w tillsammans . Man kan väl dra ner på powerconsumtion lite eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Alstern:

Hej jag är ganska ny här och hoppas jag lägger tråden under rätt underkatergori.
Jag har en ganska ny dator och funderar på att köpa till ett extra grafikkort som jag kan förutom att köra crossfire och få bra prestanda även köra vid sidan av enbart för bitcoin mining. Jag har ett asus 6950 som jag gjort en unlock på så att den har lika många shaders som ett 6970. Och jag undra om mitt nätagg kommer klara all extra ström som kommer dras. Jag tänker så självklart låsa upp ett nytt 6950 i det fallet. Idag har jag det här nätaggregatet
http://www.inet.se/artikel/6909589/corsair-gaming-series-700w...
Kommer det att räcka? läste någon stans att de drar runt 450 w tillsammans . Man kan väl dra ner på powerconsumtion lite eller?

Om grafikkorten kommer upp i 450w måste de andra komponenterna dra mer än 250w för att komma över 700w. Om du inte har en överklockad i7 980x så tror jag du kommer få svårt att komma upp i 250w. Dessutom kan nättagget ge mer en 700w under kortare stunder. Men du bör däremot inte ha komponenter som drar mer än 700w hela tiden.

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB