ocz revodrive hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

ocz revodrive hjälp

Jag beställde igår ocz revodrive från webhallen och fick se idag att man behöver minst en x4 pci slot. Jag har bara en x1 slot ledig, blir det att köpa nytt mb eller fungerar ssdn även i x1 slotten fast långsammare? Vill inte köpa nytt mb än på ett tag då jag hade tänkt köpa allt nytt på en gång istället

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2011

Ett 4x kort får fysiskt inte plats i en 1x slot. (Men kan användas i 8x och 16x platser)

Returnera enheten, eller köp nytt moderkort.

Är du snabb så kanske du kan avbryta beställningen innan paketet skickas. Byt till en Vertex 3 eller annan S-ATA SSD; Revodrive (x2) anses ofta inte ett bra köp nu för tiden på grund av att den är opålitlig och oförsäjbar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Jag köpte revodrive ändå och fick köpa nytt MB och minnen allt var väldigt omständigt. Moderklortet jag köpte var ett M4A89GTD PRO/USB3 och enligt OCZ är moderkortet inte kompatibelt med revodrive. Jag hade ett helvete att installera det och när det funkade kom freezes, shutdowns och restarts. LÄS och skriv låg på runt 120 mb i medel vilket inte är så bra.
MEN! Jag fick det att fungera!

1. updatera BIOS till nyaste versionen på moderkortet.

2. Updatera firmware till 1.33 på revodriven genom en guide som fanns på OCZs hemsida (man laddar linux på en USB sticka och sen får man uppdatera genom där)

Nu funkar SSD felfritt och jag har 370 i medel 480 i max. Hoppas detta hjälper någon.