Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2007

Köpa färdig eller bygga

Funderar på HTPC, men frågan är om jag ska försöka utnyttja en del gamla komponenter eller köpa någon som typ den här: http://www.inet.se/artikel/1969320/asrock-nettop-ion-3d-152d-...

Ska uppgradera min stationära nu till i7 2600k, så jag skulle ha en processor E8400, och en normal stor ATX moderkort, men då skulle jag nog behöva skaffa en Matx moderkort med inbyggt grafik och hdmi, eller en enkel grafikkort. Och sen chassi och nätdel. 3,5 tums hårddisk skulle jag ha.

Men vilken skulle vara det bästa alternativet. Ska helst bli så billigt som möjligt.

Och det skulle mest användast till att titta på film, och möjligen lite torrent.

Intel i7 7700K, XFX Radeon P390, 16 gb, EVGA G2 750w | Intel i7 2600K, Radeon 6870, 16 gb, EVGA G2 750w | Laptop Asus FX502VM, i5 7300HQ, Nvidia 1060, 8 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Du kan ju lätt få en hel ny HTPC för samma pengar om du kör på AMD Fusion, kika t.ex. på ASUS Deluxe-kort som är väldigt populär. Sedan finns det Pico-PSU och chassis på mini-itx.se

Jag själv skulle valt en egenbyggd lösning men det är ju för att man vill ha full koll på sitt system